Rädd hona
Hej!!
Är det någon som har nån bra ide, tips eller råd när honan är rädd för hanen? Honan löper och tanken är att hon ska paras. Men hon är rädd för min hane, som är snällast i världen. Han väntar verkligen ut henne och går inte på henne ett dugg. Honan har varit här nu i 3 dygn. Hon kom av sig lite i löpet först men har nu kommit igång igen. Men som sagt rädslan för hanen gör att det inte blivit någon parning ändå ännu. Hon är 1½ år.
Tar tacksamt emot alla åsikter, tankar och idee'r om detta.
Du kan ju prova att ge henne blomster droppar.
/Annika
#1 var får jag tag på det?
Det finns på hälsokost affären.Jag har själv provat att ge det till en av mina honor som var som en hack kyckling emot en annan hona.
/Annika
Hur är din hane, tillåter han att du är med? Om hon känner sig tryggare om du sitter på golvet och kela med henne så att han kan komma fram och lukta på henne och kanske börja tvätta henne osv. Om hon känner trygghet i dig och du är med så kanske hon förstår vad det handlar om 
Sitter hon och gömmer sig? Ta ut hanen från rummet ett tag och låt henne varva ner och undersöka den nya miljön i lugn och ro, kan vara värt att testa i alla fall.
#2 Bach's blomsterdroppar kan finnas på vissa hälsokostbutiker annars finns de att beställa på www.aromacreative.se
/Lotta
/Lotta
Jag har testat att ha henne själv i rummet första tiden. Eftersom det inte är min hona så är hon inte speciellt trygg med mig. Dock så är hon väldigt kelig o tillgiven mot mig. Hon gömmer sig inte längre. Första dygnet gjorde hon det.
Min hane är inte blyg ett dugg, jag kan sitta bredvid o titta på om jag skulle vilja det.
Han ligger i sin korg inne hos honan. Han är intresserad men låter henne vara ifred.
Vad hjälper dropparna mot?

Jag har haft en del honor som visat sig rädda vid parning, inte nu, men då jag lånade ut min hane, men oftast va detta då honan inte löpte riktigt, alltså inte kommit in i sitt löp riktigt innan hon kom hem t oss
Kom ihåg en gång speciellt, denna hona gömde sig, fräste mm, tänkte detta går ju aldrig vägen, men jodå, det blidde allt 3 småttisar efter denna parningen
Blomsterdropparna som de pratar om ovan ska vara bra t många saker, tog ett utdrag fr en hemsida:
- Åksjuka
- Rädda
- Tar överhanden
- Aggressiva
- Blivit misskötta
- Ska byta ägare
- Hästkompisen ska flytta
- Djur mamman ska lämna sina ungar
- Stärka dess inlärningsförmåga
- Skada eller olycka
- Lämnade på katt eller hund pension
Detta är väl bara en del saker de är bra för kan jag tänka mig