Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 618 ggr
[Guardians]
0

Gott Nytt År och tillbakablick 2008

Gott nytt år till er alla.

Imorgon ska jag jobba så passar på att summera mitt katt-år.

2008 sökte jag medlemskap i Spinneriet, jag som tidigare varit IDP:are och aldrig trott att jag skulle byta men har inte ångrat mej en sekund.

Året började tungt med saknad av min gamle hane Benny fick somna in efter en pankreatit som vi inte fick honom frisk från.

Samuel kom in som en stormvind i vårt hem, en katt som vi besökte veterinär tätt med då han hade varit utomhus och fått öronskabb innan vi köpte honom och detta var ganska svårt att bli av med men skam den som ger sej, tyvärr hann även våra två andra katter få det så även de fick besöka veterinären några gånger, otrevliga inneboende de där, hoppas man aldrig mer får det på sina djur.

Samuel visade sej vara en riktig liten snygging och jag som funderade på att avanmäla honom från sin första utställning då han var för tjock kom istället hem med en katt som blivit BIS och det har han blivit några till gånger under 2008.

Under 2008 fick jag med syn på en helt underbar exotickattunge men då jag kontaktade uppfödaren så var katten redan bokad till USA, vet inte hur många gånger jag tittade på bilden av lilla Penny och bara fick konstatera att hon inte skulle kunna bli vår men en dag så fick jag reda på att de lämnat återbud och jag sa direkt att henne ska jag ha och så var det till att planera resa, min geografikunskap var riktigt dålig och jag trodde att jag skulle kunna ta bilen upp och hämta henne över helgen, trodde Skellefteå låg strax norr om Östersund och dit hade jag ju kört en gång………… Det fick bli flyg t.o.r Oskyldig men vad gör det, sen var Penny hemma hos oss.

Utställningsåret började sent för oss pga Samuels inneboende men sen på slutet blev det mycke åka av, träffat så många trevliga folk inom SVERAK, helt underbart. Under året har jag visat både Penny och Samuel i Sverige och Norge med bra resultat.

Har även hunnit med att gå en genetik-kurs med Stockenberg vilken var mycket givande.

Vi hade hoppats få en kull efter Samuel o Ginni under slutet av detta år men katterna verkar inte vara på samma tanke, kanske kan det bli under 2009, den som väntar på nåt gott…

Samuel är nu rabiesvaccinerad så 2009 stoppar inte gränsen söderut oss så vi får se vad vi hittar på.

Under 2009 ska vi se om vi inte kan hitta en liten svartsilvertabbytjej som ska bli vår katt nummer fem sen tror jag familjen är fullbordad (men man vet ju aldrig). Huset är stort….

Ser fram emot kommande år och hoppas få träffa ännu mer trevligt kattfolk därute, om inte annat så ses vi kanske i Norrköping i februari?

frukove
0

Gott Nytt år Annica!

Det är så skönt att Penny hamnade hos dej och inte i USA må jag säga!

Det är ju väldigt långt dit så jag hoppas väl att få se Penny "live" igen på nån utställning framöver här i Sverige men mellan Skellefteå är det ju också väldigt långt!Önskar dej och dina katter ett riktigt bra år!Hoppas du får nån kull också och spännande att ha rabiesvaccinerade katter så man kan ställa ut i fler länder!

Jag ska också jobba i morgon och idag ser jag rent för djävlig ut.Har fått en allergi reaktion så överläppen har SVULLIT upp(t.o.m. Lolo Carter i äntligen hemma skulle bli avis!),så vi åkte på akuten och fick betapred men vet inte om det hjälpt så mycket…Tur vi skulle på nån nyårssupé!Jag har ju skrämt folk!(mitt barnbarn var in med sin mamma på jobbet-när de kom hem sa han;Mommo såg hemsk ut -nästan som en tiger och nästan som en tant!)

HA ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!

Det hoppas ju jag på !

Heléne

[Guardians]
0

Hej Helene, Gott Nytt År på dej med. Vilken otur med allergireaktionen men vilken underbar beskrivning den lille gjorde, nästan så man kan se dej framför sej :-)

Katterna har tagit det riktigt bra med alla smällare och raketer ikväll o inatt, vår perser Bebis var t.o.m ut i trädgården en sväng när allt smällde, han är så cool den katten sålänge han är inom sitt staket.

Nu ska jag försöka sova, sov bara två timmar inatt.

Annica