Foto fixa fint
Har beundrat många bilder här med söta katter i skön miljö med stämningsfulla detaljer och skriven hälsning tvärs över.
Hur gör ni, som sätter tomteluva på katten, fixar snöflingor i bakgrunden och skriver "God Jul" med elegant typsnitt?
Det vore kul med några enkla tips att prova.
Jag använder ett program som heter Paint Shop Pro. Det finns massor av s k tutorials på nätet även på svenska, där man får beskrivningar på hur man använder de olika funktionerna i programet. Bara att googla på psp tutorials.
/Lotta
/Lotta
Jag gör nästan alla mina tubes alltså bilder o så själv. Använder corel paint shop pro x. Väldigt bra program när man väl lärt sig det.
Finns flera andra bra program oxå.

Jag använder Photoshop CS3! Det är ett program som kan ta ett tag att lära sej, men då man väl gjort det, så är möjligheterna oändliga för vad man kan skapa. Finns massor på nätet att leta fram om hur man kan göra olika saker i de olika versionerna av Photoshop.
Det finns även ett gratisprogram på nätet att ladda hem som heter GIMP, det är i princip likadant som Photoshop och det går att göra väldigt mkt i det. Det är ett bra program att lära sej i.
/Nina