God morgon 22 December
Ja så har jag varit vaken den största delen av natten… inte för att jag funderar vad jag skall få i Jul klapp
utan för att det har varit storm här i natt !!!
Det blåser fortfarande väldigt hårt men det har börjat att avta nu, Jag gick försiktigt ut med hundarna vid 5 tiden å då hade flertal träd blås ner å plåt taket på jordkällaren hade fläkts upp och dragit bort så nu finns det inget skydd där mer..hm…
grenar i mängder ligger på gräsmattorna å mina fina krukor ligger i spillror på marken
Vart är vi påväg igentligen?? När naturen har sin kraft kan inget stoppa den !!
Idag skall jag göra julskinkan , köttbullarna å koka risgrynsgröten till ris ala maltan, alla potatisar skall skalas och massor av annat skall fixas för i morgon kommer min sida på julbord…skall bli så mysigt
Ha en underbar dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

God förmiddag Marita. Här har det också blåst som bara den. Jag har sovit som en stock i natt trots blåsten.
Här är juskinkan klar nu. Ska göra Janssons frestelse och koka gröt i morgon, köttbullarna gjorde jag förra veckan och frös in.
Ha en härlig dag, snart så kommer tomten.
Ann-Louise.
Go' midda' får väl jag säga då. Här är det också blåsigt men inte så att träden åker ikull. Ingen snö har vi heller men det börjar kyla på så vi får väl se….
Jag har hållit på att måla valplådan nu i två dagar, Anders ska sätta ihop den och ta in den ikväll. Ska bli kul att se om Tilda accepterar den. Hon är knappt rund om magen ens, men det kanske är så om det bara finns en valp i magen. Min lilla russkiy toy är parad så med massor av tur blir det en kull småryssar vecka 8 !!
Nu börjar ugnspannkakan bli färdig så vi får något i oss.
Ha en bra dag!
God eftermiddag ifrån Trollhättan
här har vi varit ute o handlat det sista idag.
Gissa om det var köer…en trafikolycka på Stallbackabron…så då tänkte vi vara smarta o ta andra vägen in till Stan…h,mmmmm
kö i nån km för att komma in till centrum.
Men nu är det gjort
Imorgon ska vi trilla köttbullarna…o göra omeletten
Sen så har jag inte mer att göra.
Gud så gott att dela på det.
Ha en fortsatt trevlig måndag alla.