Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 698 ggr
ophelia
0

Jordskalv i Skåne

Vaknade av att hela huset skakade idag på morgonen.Klockan var ca 06:20 eller lite tidigare.Först trodde jag att gubben eldat så hårt innan han körde till jobbet så pannan kokade men så var det ju inte den var inte ens tänd.Usch det var riktigt otäckt när hela huset rörde sig under mina fötter.Flera som känt av det hela????Dessutom är det fortfarande beckmörkt ute konstigt.

Mustang
0

Jag bor i Halmstad precis vid järnvägen så vårt hus skakar för jämnan, men jag kände att detta skaket va annorlunda och dessutom såg jag inget tåg…

/Anne

Marita-L
0

Usch vad otäckt, hoppas ingen skadade sigRynkar på näsan

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

ophelia
0

Det har varit en del prat på nyheterna om det men enligt dem så har det inte kommit in några rapporter om person skador.Men läskigt var det när huset skakade under ens fötter.

Den låg någonstans mellan 4,7-5,5 på richterskalan.Vi låg ju ganska nära epicentrum med bara några mil till Ystad.

simzonites
0

Vi var också vakna och reagerade på att huset skakade, det hördes främst på fönsterrutorna så jag frågade Johan om det blåste ute. Men det slutade ju lika snabbt som det började och Johan sa det var nog ett jordskalv, jag trodde han skojade Glad
Men visst var det ett jordskalv i sydsverige, det mätte 4,7 på richtersskalan.

"Centrum för jordskalvet ligger enligt Seismologiska institutet i Uppsala ca 6 mil öster om Malmö och 9 km nordost om Ystad. Skalvet mätte mellan 4,5 och 5 på Richterskalan."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

/Lotta

/Lotta

ophelia
0

Nu säger de på nyheterna att vi kan vänta efterskalv under de närmaste dagarna de kan uppgå till 3,5 på richterskalan.Så här ska vi inte vänta på tomten nu här väntar vi på skalvObestämd//Sylvia

Bullan
0

Ja, Skåne håller väl på att bryta sej loss och vandra mot DanmarkFlört…skämtar baraSkrattande

Så läskigt med skalv!!!!FörvånadHar aldrig varit med om något, men kan tänka mej att man känner sej ganska liten i sådana händelser.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Tjing-Ling
0

Hej. Satt vid köksbordet i morse när det började skaka. Och det var jätteotäckt. Fick en kall känsla genom kroppen, som sagt man är liten här på jorden när det händer sånna här saker.

Ann-Louise.

Summerwinds
0

Jag vaknade i morse av att det dunkade och bankade konstigt utifrån balkongen. Jag blev skitskraj för det lät nästan som någon höll på att bryta sig in! Tyst Hörde sen på radion att det varit jordskalv, så det var skönt med en förklaring i alla fall…men jag tycker det är lustigt att det blir så här..!?!

Marita-L
0

Ja verkligen för detta hör väl inte till vanligheten? Vad tror dom att det kunde bero på?

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

usch vad otrevligt
kändes det bara lokalt runt skåne eller kändes det "överallt"
jag vet inte vart ni andra bor…bara Ophelia o Tjingling

men humor har ni i alla fall
Så här ska vi inte vänta på tomten nu här väntar vi på skalvObestämd//Sylvia

Ja, Skåne håller väl på att bryta sej loss och vandra mot Danmark

sålänge alla är trygga o säkra så kan jag skratta åt era inlägg:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Dom sa på radion att skalvet hade t.o.m nått ända upp hit till BoråsTyst

Det var 100 år sedan sist…..Tyst

Crystal Pearl´s

four-x
0

Men fy så hemskt,, Jag trodde vi skulle slippa sånt här i Sverige.

Det enda vi kan oroa oss för är att vi kan flyta iväg.. ..hua

lillan

Kittentotts
0

Jag sov gott vid denna tiden, bor ju en bit upp, tror inte det va detta som väckte mig imorse, men gubben satt i fotöljen vid morgonnyheterna och undrade om detta hade väckt mig, jag vaknade nämligen och fotade t honom ilsket, fick för mig han tagit halva min sida av sängen

/ Carina

Summerwinds
0

# 10 Jag bor i Karlskrona, nästan längst ner i högra hörnet på Sverigekartan…och här skakade det som sagt ordentligt.

Det har varit en riktig snackis på jobbet idag. Det var roligt när chefen kom på morgonen och sa att han haft en jätte konstig dröm. "-Jag drömde att det var jordbävning! Det kändes som hela sängen skakade!" Det tog en stund och en tidningsnotis på nätet innan han trodde på det Skrattande!