IDOL
vem håller ni på
jag håller nog oxå på Kevin som andra har sagt
men Johan är ju oxå stenfräck
nästan bara jättebra artister kvar

Jag gillar också Kevin, Men Anna har en speciell röst som också är jättebra

Jag håller på Kevin, men Johan kommer att gå långt. Han är ett riktigt charmtroll. Han är mysig.

Även jag håller på Kevin.
Anna sjunger också bra.. ..men tyvärr är det för mycket tjejer som röstar och då kan ju killarna ha en fördel där.
Den där lilla Johan är charmig men kan inte sjunga och det är lite irriterande med alla småbrudar som bara skriker helt hysteriskt..
lillan

Men Robin E är bra han med. Det kan bli hårt.
Alice

ja alla som är kvar är ju bra,,,men jag håller på Kevin, Robin E är oxå en favvo. Min 11-åriga dotter håller ju självklart på Johan,,han kommer garanterat att gå långt som artist efter detta.
//Tessan
Kevin eller Robin E. Dom är himla bra båda två.
Kevin sötnosen vinner 2;a blir Alice Lena Heja KEVIN

Hälsningar LENA

Vore självklart Kevin vinner, men man vet aldrig, men han är en begåvning.
Anna är mkt duktig, men jag tror hon åker ganska snart pga sitt sätt med sina konstiga ansiktsgrimaseringar, svårt förklara men lite irriterande
Alice är för mjuk tror ju jag
Johan är ju favorit bland de flesta unga, vi har en här som bara skriker varje gång han är på scenen, fast han är kille här hemma så älskar han Johan. Tror därför han kan klara sig långt. Synd han är i målbrottet, för röst o talang har han
Va bara tvungen skriva här, musiken har ju alltid varit det bästa i mitt liv, så jag älskar detta programmet
/ Carina

Jag tycker Anna är fantastisk, men det ser ut som om hon gråter när hon sjunger och det är inte bra.
Jag tror Kevin vinner, eller jag hoppas att han vinner, men flera av dom kommer vi nog att få se mer av.
Oh My God
Anna o Kevin idag var ju bara sååååå bra
man bara satt o väntade på mer dirty dancing dans hehe
idag tror jag att den ljushårige Robin åker ut

Visst var de bra.. ..Anna & Kevin.
Men lilla Johan då.. ..han var ju bara så pinsamt dålig.
Men tjejerna kommer väl att rösta i alla fall.. Undrar hur många veckor de har råd att rösta på sina mobiler.. ..om de inte ringer på föräldrarnas telefon.. ..haha
lillan

Ja det va härligt se dessa 2 ihop idag(Kevin & Anna) Dessa har ju de mest kraftiga rösterna, då de sa detta med 2 skulle sjunga ihop då sa jag de måste satt samman dem, så visst satt man sen på spänn för se vad de gav ihop, WOOOOOW säger jag bara!
Men.. de andra gav också bra ihop, verkligen roligt se
Jag vågar inte gissa vem som åker idag tror jag, kan vara Johan, rösten bar honom inte i sin sång
Säkrast tror jag Anna & Kevin sitter, sen beror allt på rösterna
Johan klarar väl sig pga av alla fans
/ Carina
Jag har åxå Anna och Kevin som favoriter….
Efter Idol slog vi över till Animal planet och hittade ett program som heter "Groomers", gissa om vi fnissa när dom fick utmaningen att trimma varsin Perser. Mycket päls va det……
God kväll på er!
/Anne
Ett antiklimax som vanligt
så sitter man där o lipar som man gör varje fredag
men det är ju så det måste gå
nån måste få åka hem
pust…..men skitbra är det
nu får vi vänta på stjärnor på is
#14…nån har varit på några sladdar..så jag kommer inte in på d animal o såna program nu..skulle ha velat sett det:):)

Jag måste ju säga att nog är ju Johan gullig och häftig,ja allt men han har ju ingen röst gentimot alla andra eller???
#16…nej jag håller med dig…men han blir bättre o bättre för varje vecka

Jag håller på Kevin o Alice.
Att Johan är kvar är ett skämt tycker jag….han har ju absolut INGEN sångröst och idag var det 2 minuters pina då han sjöng solo tycker jag!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#15 Jag letade om man kunde hitta ett klipp från kattplågarprogrammet och allt jag hittade va en trailer för programmet.
http://www.youtube.com/watch?v=hMtpIEk8lo0
Alla utom en hade problem med katterna, en katt kissade och bajsade på bordet av missnöje, någon bet och rev sin trimmare men sen va det en katt som vekligen njöt. Jag visste inte om jag skulle tycka synd om människorna eller katterna.
Anne 
Jag håller på Alice.

#16 Johan är född till en stjärna, han har naturligtvis sångröst, annars vore konstigt de stora inom musiken gillar honom så skarpt, vänta bara! Så många vill göra skiva med denna killen, vi kommer med all säkerhet få se honom, höra honom med tiden ute. Det är bra det..han är 16år, just för tillfället en röst som pendlar mellan ljust o hest, detta händer alla våra pojkar, han kommer bli en stjärna.
Nu håller jag ju på Kevin som också är en stor begåvning, men det är Anna också
Ja de finns fler, men de är så olika bra, ska bli kul få se dem ute i skivaffärerna sen, och undrar just nu vilka får vi se där? Vilka kommer jobba vidare i musiken, spännande!
/ Carina

Jag tycker nog att Johan skulle ha åkt ut igår.. Han må bli en artist men passar inte in i det här gänget.
Och så tycker jag att domarna skulle få rösta.. ..som i Let´s Dance och Stjärnor på is. De skulle få lägga 50% och tittarna 50%. Det skulle vara mera rättvist i artistsyfte..
ha det
lillan
#19..jag det var den reklamen jag hade sett
skulle ha velat se hela programmet
nu är det 20 minuter kvar:)
första gången som jag höll på Robin
men ..så bra Kevin var
det var nog rätt att Anna åkte ut idag tycker jag
det är ju bara skitbra artister kvar
ingen annan som har tittat

#25 jag tittade och höll som vanligt på Kevin och Alice.
Jag tyckte att det var synd att Anna åkte då jag tycker att hon kan sjunga och det kan INTE Johan! Han har tur att han har fans som fortfarande har pengar kvar på mobilen så att han får några röster varje fredag, men han kommer nog att åka nästa fredag :-)
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
# 26 ja Johan är inte bra till det här som idol ska vara tycker jag. Cool killa javisst men det låter inte så bra alla gånger.
Klart Kevin vinner och jag har Alice som en klar favorit, har hört henne "Live" och hon är verkligen duktig.
Synd att Anna åkte ur i går. Johan skulle ha gjort det.
Helen
ja…inte har Johan nån sångröst jämfört med de andra
just nu så bryr jag mig inte så mycket om att han har varit kvar o andra har åkt ut…
men OM han skulle sitta kvar o Kevin åka ut…tex…då kommer jag att bry mig

Jag håller med flera av er här som skriver att Johan skulle åkt ut. Han har ingen speciell sångröst, men kanske han kan få det när han blir äldre, nu är det bara en liten pojke som blivit som en sorts mascot, nej hoppas verkligen han får åka nästa gång. Det var synd att Anna inte blev kvar, hon har en underbar röst, håret reser sig på mina armar när jag hör henne sjunga.
Jag tror Kevin och Alice är kvar till slutet.
Helena
Jag måste bara säga att egentligen är det ju Johan som vunnit för han är ju uppenbarligen redan en Idol….
Men det kommer vara Annas album som jag kommer att köpa. Annas fans är nog för "vuxna" för att ringa och rösta men vi är tillräckligt "rika" för att köpa hennes skivor sen när hon släpper dom.
Må Kevin ta hem detta nu och må den nya juryn se till att han inte blir en dagslända genom att förse honom med rätt material.
Vem är Marie Picasso?!?
/Anne 
S N A R T !!!!!!

# 31 Ja du är du ute i god tid,, "bara" 4 tim kvar.
Längtar jag oxå, att få krypa upp i soffan med nåt gott o titta. Måste säga att jag har gått över till Kevin-sidan jag oxå. Han är skitbra, tyckte han var rätt mesig i början men rösten, den rösten…..
Som många av er andra kan jag bara hålla med om att Johan är stencool. Gillar Alice med och hoppas hon kommer att vara kvar en stund till.
#32..klart man måste vara ute i god tid
det stora problemet nu är vad man ska äta för nåt gott som är lättfixat…några förslag
ja Alice är jättebra oxå>
Alla som är kvar nu är bra på sitt sätt
Johan kan ju inte mäta sig röstmässigt…men han är ju en artist
ska bli kul att se hur långt han går

#33 beror på vad du menar för gott. Ätit middag o vill ha nåt lättare?? Jag tycker ju om nån god macka med massor av pålägg, typ landgång tex skinka, ost räkor, ägg, medvurst, paprika, gurka, tomat. Så lägger man allt lite fint o sen är det bara att hugga in.
Nån enkel paj tar ju inte heller så lång tid.
Mjuka tortilla skal som du fyller med kyckling kryddad med tacokrydda, creme fraiche, tacosås o ost. Rulla ihop o in i ugnen, lite riven ost över. Man kan ju ha i paprika, lök o annat oxå.
Återkommer om jag hittar på nåt mer..

E idol bra??? en som aldrig ser,,,men jag har en 9 årig dotter som sitter klistrad varje gång och tycker jag e skittaskig om hon ska gå och lägga sig om det programmet e på…
Jag skojade, det är nog bra om man gillar musikprogram…..jag läser endel just nu och tittar inte så mycket på tv. Men sådant går i perioder.
Min moa tycker Anna ska vinna den här gången! Tim, tvillingbrodern tycker Kevin.
Vi får se, ha skoj i kväll!
#34 typ Landgång har jag faktiskt inte tänkt på..mums
annars så har det andra "crossed my mind"
#35..du bara måste titta idag. Det är väl värt att lägga ner boken för en timme.
Anna åkte ju ut förra veckan…så för Moa´s del så får hon skaffa sig en ny idol
Du är för ROLIG Anki,precis som jag va ska man ha för gott till Idol,det fick bli lätt smörgåstårta köpt o köpt kladdkaka Heja Kevin o Alice,du får väl ta på dig s,k.en aftonklänning (det är för mig ett nattlinne)Lena
Hälsningar LENA
#37 hehe Lena…visst vill man ha nåt gott o knapra på när man sitter o njuter till TV`n.
Det blir nog en smörgåstårta/landgång ikväll…mums
hmmmm kladdkaka låter ju oxå som en ide hehehehe
men aftonklänning..nääääää.. här blir det frack (mjukisbyxor:):):)
Det kommer ju att bli likadant imorgon till Stjärnor på is…hmmm

Kom precis hem från helghandlingen och här blir det potatisgratäng en köttbit och en god sallad!
Hejar oxå på Kevin och Alice!!!!!
Ha det bäst allesammans!!!
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Heja Kevin och Robin, hoppas att det blir ni två som står i finalen.
O vad ska du äta då Ann-Louise
för min del blev det en räkmacka

Vi ska äta Taco, har varit sugen på det i flera dagar nu. så det får det bli.

Bara en kvart kvar.
hehe…inget är som väntans tider
KEVIN O ROBIN RUUUUULES

Håller med förra skrivaren

Tessan o Monica här,,, Idol-extas.
Vi kan inte göra annat än att hålla med er Anki och Ann-Louise.
himlar vad bra det är
även om det är tragiskt att Johan fick åka hem så är det ju ändå rättvist
nu väntar vi på stjärnor på is imorgon
bara drygt 1 1/2 timme kvar
ikväll blir det moussakka till TV`n

Jag väntar på att min pizza i ugnen ska bli färdig!
10 min kvar!
Pizzasalladen är klar och står och "drar sig" och jag har
hällt upp ett glas rött!!!!!
Kevin,Alice och Robin….
Heja-Heja-Heja!
En x-tra tumme för Kevin!
Ha en trevlig kväll allesammans!
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Nu håller vi alla tummar.
Ann-Louise.

Heja Kevin och Robin.
jag håller nog med
heja Kevin o Robin
snart är Moussakan färdig
det luktar i alla fall väldigt gott:):)

He en smaklig måltid Annki.

Ha en smaklig måltid ska det vara. Ibland slinter fingrarna på tangenterna.

Jag tycker Kevin och Alice ska till Globen
Fantastiska röster och artister

Ledsen att behöva säga det men ikväll åker Robin hem :-(
Han var inte lika bra som KEVIN och Alice, och Kevin var helt outstanding ikväll!
tycker i alla fall……
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tänk att Kevin nästan aldrig har fått mycket dålig kritik.Han är verkligen född till artist.Helt otrolig.
Fastän jag tycker om Robin, så blev det nästan pinsamt dåligt gentemot de två andra ikväll.Vad tycker ni?
Jag tycker annars Robin är den som utvecklats otroligt fort i slutet.
Vad mysigt ni har det med erat tilltugg…..
En annan har bara en och annan potatiskrok och gnaga på…
Trevlig Fredagskväll och må de två bästa vinna
Anja
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
Men ja…det var nog rättvist
nu håller jag i alla fall på Kevin nästa gång:)
JAAA!!!! Alice till finalen!!!
Tror ju förståss att Kevin vinner men ändå är de jätte kul att Alice gick vidare. Hon kommer ju från Hedesunda lite bredvid Gävle.
Hörde inte hur de sjöng i kväll för vi var på jul avslutning med dansen.
Natti natti

Jag hörde Robin sjunga och det var pinsamt dåligt… ínte elakt menat,,,,, jag höll på med annat men jag hörde det……… tvillingarna tittade och Moa håller på Alice och Tim på Kevin…
Fast Robin kan ju inte varit lika dålig hela tiden, för då hade han åkt ut för länge sedan
Ha en bra dag!
Alice så klart !
Helena

Hej alla Idolfantaster. Nu är det dags att ladda inför kvällens final. Vem tror ni vinner?? Jag tror nog att Kevin vinner, han är ett strå vassare tycker jag.
Ann-Louise.

Tror oxå Kevin tar hem det här!
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Ja det tror jag oxå. Men har ni hört att han inte är så orutinerad som man tror? Han har ju varit med i Maltas melodifestival uttagning flera ggr bland annat… Innan jag fick veta det så hejja jag på honom men nu vetisjuttan…
Mina barn är på väg till globen nu. De åker med sin pappa dit och ska se finalen live. Gissa om de var förväntansfulla. De har gjort varsin skylt att hålla upp oxå.
Så ikväll blir det att spana efter dom bland publiken.
Kevin:)

Hej. Hörde också det om melodifestivalen, han har varit med 2 gånger i uttagningen men blivit utslagen i delfinalen. Men vem som helst här i sverige får ju också skicka in bidrag och medverka i melodifestivalen. Alice har spelat in en skiva, så hon är inte så orutinerad hon heller.
Heja Kevin.
Kevin
Hälsningar LENA

Jag tycker båda två är jätteduktiga, men det syns/hörs att Kevin är mer "rutinerad".
Eftersom Alice också är fenomenal och har en så speciell, nästan säregen röst tycker jag hon borde vinna. Man hör direkt när det är hon som sjunger. MEN jag tror Kevin är de allra flestas idol, så han vinner!!
Ikväll blir det en helkväll/natt vid TV'n American Gigolo visas igen för femtioelfte gången. Jag bara älskar, min favo Richard Gere!!!!
Kram
Lisa L
S*Amors Troll

Hej!
Jag tror oxå på Kevin ikväll men å andra sidan, man kan ju aldrig va helt säker.
Syrran och hennes son ska till globen så jag ska hålla koll efter dom på "Kevinläktaren".
Själv får man hålla till godo med tv:n. Tessan kommer upp och jag har nyss garnerat smörgåstårtan som jag tänkte bjuda henne på. Ett glas vin kan aldrig heller bli fel efter denna stressiga vecka.
Vem som än vinner ikväll kommer jag inte att bli besviken. Så Heja,Heja,
Kram Monica

Jag ser fram mot den 28:e då kommer både Kevin och Alice till oss på Maxi i Skellefteå.Då får jag se dem på nära håll:)Kul!
I kväll blir det chips och dipp.
Håller tummen för Kevin!
Ha en skön Lucia i morgon nu!Jag jobbar, och Skelleftebygdens lucia kommer och lussar klockan 2!
Heléne
#71..mums.tänk om du ändå inte bodde så låååångt bort
här har jag inte fått tummen ur o fixat nåt speciellt till ikväll
men imorgon så ska jag göra ett nytt försök

Jag och min familj sitter och myser med ost och vin.
Åja,barnen får Julmust,ost och kex.Det är inte fy skam det, men rödvin är bättre.
Jag röstar på Kevin och de andra röstar på Alice.
I julefriden håller kattbäbisarna på att riva granen,men det är väl sånt man får leva med eller????
Härlig Fredag på er///Anja och familj.

Norrland rules!!!!
Heja Kevin!-Sällan man ser en kille som är lyckligare än så här på scen!Det syns att han älskar det!Härlig kille!
Heléne

Inte att öga är torrt :-)
Jag bara älskar den här killen!!!!
Skitbra vinnarlåt….igen ))
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
håller med..inte ett öga är torrt