Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 2719 ggr
SofiaJ
0

Prefekt plus kattmat

Min nya tjej är uppfödd på Prefekt Plus och hennes uppfödare säger att det är den bästa mat hon testat. Har tänkt att lilltjejen skall få fortsätta med detta ett tag till (eller för evigt) eftersom hon verkligen är kraftig och cobby och verkar vara allmänt välmående på detta foder.

Men eftersom jag inte har några erfarenheter skulle jag gärna vilja veta vad ni andra tycjker om detta, både bra och dåligt tack!!

simzonites
0

Kan inte hjälpa dig här - jag har inte hört något om den här maten förut. Vad är det för tillverkare?

/Lotta

/Lotta

Kittentotts
0

Ingen aning vad det är för mat heller

/ Carina

englagirl
0

Har inte heller hört talas om den maten.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

BeautyAngels
0

Du menar möjligtvis inte Precept Plus ??
det fodret får mina katter, & jag är jättenöjd med det. De får bra hull av det. De som tidigare var tunna har lagt på sig. De som va lite väl hulliga har däremot blivit smalare

Mvh Linda

SofiaJ
0

#4 Jo det menar jag.. inte lätt med stavningen alla gånger Tyst. Vad roligt att höra att du är nöjd med denna mat.

Dessvärre har jag besökt alla djuraffärer i både Luleå och Piteå och ingen har deras kattmat hemma, finns att beställa men inget de kommer att ta hem i lager. Och då undrar jag om det är värt det.

Annkis54
0

säljs av http://www.lupus.se/

det finns en "hitta butik" på deras hemsida
kolla där om det finns nån nära dig

ja..det är ju flera saker att tänka på när/om man byter foder.
Bland annat om de andra katterna vill ha o klarar av det.
o om det är svårt att hitta ställen som säljer det..så kan det ju vara svårt för kommande kattungeköpare att få tag på det foder som du har fött upp kattungarna med

Men förutom det så letar vi väl hela tiden efter det optimala fodret:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

BeautyAngels
0

Eftersom Precept är svårt att få tag på så föder jag upp mina kullar på Royal Canin. Vill ha ett foder som är lätt för köparna att få tag i.

Så här hemma serveras både RC och precept plus Mvh Linda

SofiaJ
0

#6 Jo du har rätt i det du säger, och jag har sett att jag har två återförsäljare i Piteå enligt deras lista. Det är bara det att ingen säljer kattmaten, bara hundmaten. Så det blir nog tyvärr foderbyte i alla fall.

Fast jag funderar påatt göra som nummer #7 för det verkar vara ett väldigt bra foder.

Annkis54
0

#8..det låter ju som ett väldigt bra förslag
tänkte inte på det själv:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dolleminas
0

#8 Synd att du inte hade denna tråd innan Luleå, då hade jag fixat det åt dig… (här i Ö-vik är de aldrig omöjliga…)

stina63
0

Jag har sätt märket här hemma i Malmö Men själv är jag nöjd med RC och mina pågar älskar de fodret.

Kittentotts
0

Jaha det fodret älskar mina med, men här finns det som säkrast i sisjön Göteborg

Ska dit i veckan för hämta hem mer av detta fodret

/ Carina

SofiaJ
0

#10 vad gulligt av dig.. jag skulle ha frågat tidigare, men jag ska nog be dem att beställa hem. På djuraffären sa de att de kunde ta hem någon påse åt mig när de la in nästa beställning. Vad tycker du om fodret då?

birma
0

Svårt att få tag på. Har givit mina katter Precept Plus i drygt 1 år nu. Fått be min affär beställa hem det, men det var krångligt (de glömde, glömde flera gånger…)

Dags nu igen, jag tog sista säcken i hyllan senast jag handlade där. Bär emot lite att hålla på och beställa på något vis. Kanske särskilt eftersom de glömde det flera ggr senast, innan det äntligen beställdes hem till butiken.

Ofta kikat i andra djuraffärer, men verkar inte vanligt att de har hemma.

SofiaJ
0

Nej, alla djuraffärer jag har varit in säger att de inte har plats för detta foder och har rekomenderat eukanuba istället, varit på olika ställen och alla säger att eukanuba är bäst..

men jag vet inte, känns som att de kanske är sponsrade på något sätt. Tösen har i alla fall fått byta till eukanuba samt rc, och det fungerar bra. Hon är fortfarande väldigt kraftig och växer så det knakar. Men jag märker ju att hon inte föredrar eukanuba smakmässigt.

Tänk att det ska vara så svårt.

Mirra
0

Detta foder Precept plus kan man köpa detta i vanliga zoo affärer

och har dom det i sitt sortiment? Hur stora påsar finns, vad kostar dom ? Finns det möjligen på Granngården?

Vad innehåller det ?

// Rosie

Mayer
0

Men Preceptfodrena finns hos foderbilen.

Jag har beställt därifrån.Dom drar även av uppfödarrabatter.

Anja

birma
0

Tror jag sett på 1,5 kg, 3 kg och vet säkert att det finns på 7,5 kg. Köper själv säckarna på 7,5 kg. Har 5 katter. Vet inte om de säljer på Granngården.
Lite info: Precept Plus på Lupus

Jaha. Lite dumt, men glömmer det med foderbilen, trots att jag sett om den flera gånger på nätet. Verkar behändigt och bra på många sätt och bra att de även drar uppfödarrabatt. Så de har Preceptfodren. Min zoo-butik har också, men bara för hundar. Till katter måste man beställa.