Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 460 ggr
Kvasthulda
0

Tidig torsdagsmorgon

Godmorgon på er. Här sitter jag och skriver de sista meningarna på ett långt tag.

Snön dalar fortfarande ner utanför mitt fönster, hoppas bara det inte blir så mycket att vi får problem med flyttbilen.

Jag önskar er alla en riktigt god jul och gott nytt år och så har jat till sist ett förslag till nyårslöfte till många här. BLI SNÄLL !

Jag tycker vi ska vara rädda om varandra

Allt gott

Helena

deroba
0

Godmorgon från ett grått Gävle, här är det snöblandat regn som kommer ner. Förhoppningsvis övergår det till snö så att vi kan få en vit jul, det vore väl underbart. Själv har jag varit vaken sedan 04,40 då min klocka ringde, huah det är riktigt omänskligt att gå upp så tidigt iaf för mig som är morgontrött Glad Jobbar fram till kl 14, då det blir till att åka hem och bada katt. Har två honor som löper därhemma så vi får se om det blir några bebisar framöver. Ha en riktigt bra dag alla därute.

Harlibries
0

Go´morron!

Här i Gävle så snöar det liteGlad jag hoppas att snön som kommer nu får liggar kvar, så barnen kan få en vit jul med mycke´ "snölekar"Skrattande

Nova är fortf.  magsjuk; hon kräks rätt mycket & har både diarré & feber….just nu sitter vi & väntar att klockan ska bli 8, så vi kan kan ringa BVC. Hon är ju bara 8½ månad "lilltösen" så nu börjar vi bli riktigt orolig! Ingen("peppar peppar") av oss andra har några symtom, så jag kan inte förstå vad/var hon blive´ smittad av. Mats har suttit vaken hela natten & vakat över henne & gett både vätska & alvedon, så nu sover han & jag tar vaket ist!

#0 En riktig God Jul & Ett gott Nytt År till dig med! Hoppas att allt flyttstök går smidigt Nyårslöftet, att bli snäll, det ger jag "på direkten" *ler*

Kramar Till Er alla!

Harlibrie´s Tina

Alsace
0

Godmorgon från ett regnigt Göteborg!

Har försovit oss, vi morgontrötta själar,,,illa när barnen har ärvt mammas morgontrötta humör, inte ens hunden vill gå ur sängen,,,men ni ska se på kvällarna då vill ingen sova och alla är pigga,,,,men som en mor bör göra, åker de i säng och i går la de sig i tid….ändå sover vi så gott om morgonen,,,ja nu kom de i tid i alla fall och ingen stressade….men inte ens kaffet är urdrucket ännu…aja baja …

Ja började att läsa en ny bok i går och slutade inte förrän jag somna med boken över huvudet..Den heter Skräckens hus och handlar om den unga kvinnan Elisabeth som hennes  far stängde in i källaren. värd att läsa…

#0 Ska försöka vara snäll! Skrattande Lycka till med Flytt och så, Gott Nytt år

#1 Stackare det är en okristlig tid att gå upp

#2 E inte tösabiten bättre ännu!

Ha en bra dag i reng och snö där det nu finns!

Gunnil

frukove
0

Gomorron från Skellefteå!

Här har det också regnat så det är SNORHALT på vägarna!Det är inte så kul när jag ska iväg och jobba mitt på dan och det är väl 7-8 km efter "stugvägen" som inte kommunen sköter om, så jag tror ju inte att det blir sand på vägen…Det blir till att köra sakta!Annars har vi så vitt och juligt!Katterna uppskattar att sitta i fönstret och titta på allt som händer vid fågelbordet!Där är talgoxar,domherrar,nötskrika ,ekorrar och så katten Karlsson!Han är grannens katt hane som verkligen lever gott!Han går runt här och håller koll, en snygg husis som är silver spotted!

#1 oj vad jobbigt det är när barnen är sjuk!Vad klokt att ni vakar så att hon får i sej vätska hela dygnet!Hoppas ni har en bra BVC så att ni får hjäp stopp på hennes mage och att ni slipper åka dit ni andra!Era krafter behövs ju nu!

Ha det gott nu och ni som ska på utställning i helgen:lycka till!!!!

Heléne

deroba
0

Det SNÖAR stora flingor… Jippi!!!  Tungan ute