Godmorgon Onsdag
Godmorgon från ett mulet Göteborg!
Inte ngt intressant här i dag, ska träffa en god vän och sedan baka;)
Ha en uderbar dag där ute!
Gunnil
Godmorgon!!
Jag var uppe tidigt idag, min kropp tror att den är i Dubai fortfarande.
Ligger 3 timmar före svensk tid.
Blev väckt kl 5 av ett par av katterna som var kelsjuka, de är så lyckliga nu när vi är hemma igen. Underbart att se deras glädje!
Själv ska jag på ett läkarbesök vid halv tolv sen blir det hem och packa upp resväskorna. Ska såklart plocka fram adventsljus stakarna oxå. 
Ha en toppenfin dag alla!!
#1 Välkommen hem igen efter semestern.
Idag är jag såååå morgontrött, Elvis väntar fortfarande på sin promenad, än så länge har han bara varit ute i trädgården.
Vi har faktiskt lite sol här i Kalmar idag, så det piggar upp lite åtminstone till skillnad mot gårdagens ösregn.
Vi vann en vattenfontän på klubbmästerskapet och katterna älskar att dricka i den men nu har några av dem kommit på att den är rolig att leka med också vilket inte är så bra. 
Hoppas alla får en skön onsdag!
/Lotta
/Lotta

God dag eller förmiddag alla.
Här börjar det vara tomt nu. Inga ljusstakar men jag lovar att dom kommer fort upp på nästa ställe, det är prio1.
Här snöar det , det har blåst en del inatt men nu har vinden avtagit.
Imorgon torsdag ska datorn packas ner så efter det kommer det ta många månader är jag rädd, innan jag har något internet igen
#1 Välkommen hem efter semestern. Oj har ni varit i Dubai, det måste varit väldigt varmt och skönt där.
#0 Tack för dina mail, dom är vidarebefodrade till min vän. Jaha du ska baka, det verkar trevligt, skicka lite hit är du snäll, för här kan jag inte baka. Jag har gjort rent ugnen inför flytten så jag vill inte smutsa ner den igen.
#2 jag har också testat att ha vattenfontän men det gick inte. Det var ett par av katterna som hela tiden lekte med den och golvet var alldeles vått. Det går inte när man har parkettgolv.
Jag hoppas också att alla får en bra och trevlig dag.
Helena
#3 Oj va trist att behöva vänta så pass länge på Internet-uppkoppling efter flytt, brukar gå rätt snabbt nu för tiden annars.
Nu ska jag åka och få pålagt ett nytt däck på bilen, sambon fick punktering på väg till jobbet. Det är 3:e gången den bilen är på verkstaden på bara en kort tid, som tur är har vi två bilar eftersom Johan pendlar 18 mil om dagen
/Lotta
/Lotta

#4 Jamen vi flyttar ännu längre ut i ödemarken än vi bor nu. Det finns inte kommunalt vatten eller avlopp. Inte en människa på flera mils avstånd. hade det inte varit för att min man ville flytta så långt ut i ödemarken då hade jag aldrig gjort det.
Men huset är väldigt fint och katterna kan vara ute överallt för hela tomten är innätad. De som haft huset har små hundar så dom har hägna in allt vilket är jättebra.
Jag oroar mig bara för om det blir snöstorm eftersom det är luftledningar till elen. Tur att det finns ett diselverk i garaget som kan dra igång elektriciteten.
Helena
Stackars Din Johan! Gud va jobbigt!
Jag har 17 km och det räcker gudagott! Igår var det snöstorm när jag åkte hem, noll koll på var jag var. Idag snöar det också, nu har vi "riktig" vinter.
I morse hängde jag upp SAAB:en på en snövall utanför garaget när jag skulle på jobbet. Plogen hade gjort en vall men optimist som man är tänkte jag-Äh det är bara att slänga i backen och gasa! (Jag ville spara tid och inte ödsla bort på snöskottning) Pytt! 1 (EN) timme höll jag på innan en räddande Ängel
i form av grannen Christer hjälpte mig loss. Gissa om han fick en morgonkram!
#5 Se upp med europén och skogisen bara för de hoppar ju och klättrar så mycket bättre än perserna så de är över ett vanligt nätstängsel på nolltid 
/Lotta
# 6 ja lite synd om honom är det, men han vill absolut inte flytta från Kalmar till Karlskrona så då är det inte mycket att göra
Men det blir långa dagar för honom.
Snö och bilar är ingen rolig kombination 
/Lotta
/Lotta

#5 Jag tror inte det är någon fara med någon av katterna. Ingen har klättrat över det vi har här. Det är ngt mindre höjd på det nya men det är inte så mycket. Det visar sig när vi kommer dit. tack för att du är omtänksam iallafall.
Helena

Go´(för)middag…
…får nog ja säga då *ler*
Ja här hos Harlibrie´s gänget så hade vi tänkt baka pepparkakor & "trilla" köttisar; men detta är det bara att glömma bort & planera om, för lilla Nova har fått magsjuka & kräks så det stänker; det som kommer ur rumpen e inte bättre d *pust*
Stackars min lilla "tralltrolljänta" men hon har iaf sitt glada humör kvar & det är ju ett gott tecken! Orolig är man ju ändå, spec när d e så små barn som blir sjuka!!!
Ha en bra dag!
Kram!
Tina
Stackars lilla bebbe, det finns inget värre än när ens nära o kära (både 2 och4 benta) är dåliga speciellt dom minsta små liven.
Hur gammal är Din Nova? Mitt barnbarn blir 8 månader den 21 dec, tiden bara flyger iväg. 2 "risgryn" har hon fått och "rejsar" för fullt i gåstolen (springstolen) En jättekram till lilla Nova hon är nog lika underbar som vår Lina.
MVH/Inga-Lill
#9 Vi har även en norsk skogkatt och några europeér här hemma och de skulle inte gå att stänga inne med vanligt nätstängsel, de både hoppar och klättrar, därav nättak på rastgården. 
(Från vilken uppfödare kommer din europé? det är ju ingen stor ras och det är alltid roligt med fler européägare.)
#10 Stackars lilla Nova, hoppas hon mår bättre snart.
/Lotta
/Lotta

#12 ja där ser man, det är stor skillnad på katter och katter. Mina vet inte vad hoppa högt är. Tidigare om somrarna hade vi bara kompostgaller för dörren och dom försökte aldrig ta sig ut där.
Min Europé är en novisgodkänd 14 snart 15 år gammal vit gulögd tjej, så hon kommer inte från någon uppfödare. Jag tyckte bara det var kul att testa och se om hon skulle godkännas vilket hon klarade bra, det var i iDP.
Du har helt rätt i att Europeer inte är har varit och jag tror inte heller kommer att bli någon stor ras. Men det finns en hel del fina exemplar.
#10 Hoppas lilla Nova mår bättre nu så du får vila dig lite. Kanske det blir bak imorgon istället.
Helena