Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 657 ggr
[Guardians]
0

Godmorgon 1 december 2008

Sa var det dags for mej att lamna varmen i Thailand och aterga till Sverige, ska iofs bli skont att komma hem till barn, hus, katter osv, ungarna har rapporterat att min Ginni saknar mej sa mycket och sitter i fonstret och tittar ut sa fort hon hor nan utanfor, lilla gumman. Kommer hem kl 23 ikvall om allt gar som planerat, ar ju lite mer kaos harnere nu da de stangt flygplatser pga demonstrationer men det skall nog ga bra.

Angrar mej nu sa mkt att jag inte anmalde till kommande helgs utstallning i Goteborg, ar riktigt utstallningssugen men jag far val jobba… nat straff far man ju ta da man har haft semester

Dolleminas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 vilken skillnad på Thailädskt temperatur och våran….

Här har skolbarnen gått iväg för idag, jag ska till tandh. med yngsten idag, sen har jag inte så mycket planerat idag än vila… var på julskyltning igår i regnet!!! så mycket blev det av den lovade snön… isgator och dylikt… men nu är jag så gott som klar med julklapparna förutom de små obligatoriska till mor och svärmor…Kortet visar en "sprickfärdig" Alma… beräknat datum är 4-5/12…

SussiF
0

#0, Hopps du/ni slipper krångel med flyget hem och kommer hem som planerat !

#1, Lycka till med kommande födsel :-) Det blir nog ett helt gäng !

Här har det varit liiiiite snö i luften idag. Jag har ett besök hos Distriktsköterskan idag för att få B12 spruta nr.1 av 5. Ska få varannan dag, sedan blir det tablettform ett år framåt. Hoppas jag blir piggare utav dem….. Igår var det bakdag här, först saffranslängder med massor av russin och fullda med mandelmassa. När det var avklarat var det dags för mat så jag gjorde iordning fläskfilé och hasselbackspotatis, jammi ! Då allt var undanplockat var det dags för deg nr 2, "vanlig" vetedeg. Gubben ville göra nougatfyllda bullar och jag ville ha vanliga kanelsnäckor……..Det blev halva degen av varje, jag gjorde en deg på 1 liter mjölk och använde riktigt smör den här gången. Har lite småfunderingar på att göra småkakor, få se om orken räcker till. Värk har jag så det räcker året ut så det kanske är lika bra att fortsätta istället för att få mer värk fler gånger…

Ha en bra dag allihop ! och den som är fikasugen får gärna komma hit !!

/Sussi

Songhios
0

#2 Tur att det var en sån "bakdag" så det inte var en annanFlört

Du kan väl svänga förbi STALAMA AB i Malung med lite gott till 3-fikat. Källvägen 9!

Hinner Du hit från där Du bor till 3? "Nougatfyllda" bullar….Suck och dreeeegel!!!!!!

/Inga-Lill

Annkis54
0

Godeftermiddag från Trollhättan
Middagen står på spisen så det blir snart jammi här oxå.
Röd kycklingsoppa. mums
#2..himla gott det låter….nougatfyllt ….allting med choklad är ju mums.
Hoppas allt går bra för dig Guardians…..
Välkommen hem till gråa trista sverige:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

Nu är jag hemma, weeeeeeee, dags för sängen.