Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 1095 ggr
frukove
2008-11-24 06:14
0

Snöoväder?

Är det nån som inte har snöoväder i dag?

Vi bor ju utanför Skellefteå vid havet och det har dånat hela kvällen och natten.Ca 3 - 4 dm snö har väl kommit i natt.Och stormar gör det!Jag börjar 6.00 och ska beställa kött för tisdag(löning för många)så jag måste vara på Ica Maxi då(jobbar i charken där)!Så maken har stigit upp och ska skjutsa mej,för det är inte plogat härute ännu.I går kväll när sonen kom hem hade det blåst träd över vägen också.Vi har i alla fall ström och julsnö har vi också!

Ha en bra dag allihop!

Heléne

Bullan
2008-11-24 08:47
0

Hejsan!

Ja, här i Rosvik/Piteå har det varit snöstorm också, eller det är det fortfarande! Det har knakat i husväggarna hela natten. Som tur är så är den ena bilen fri att backa ut från gården, den andra har det drivit 1m snö bakomObestämd

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Mustang
2008-11-24 09:24
0

God morgon!

Här utanför Halmstad har vi -4 och lite frost på bilarna, that's it!

Det är ju mysigt med mycket snö men snöstorm och drivor bakom bilen är ju inte lika mysigt.

Då vi väl får snö här nere så har jag tur, jag börjar inte jobba förrän kl 9:45 och då är det plogat och uppkört, den enda fördelen att jobba affärstider.

Kör försiktigt i snöyran!

/Anne = )

Summerwinds
2008-11-24 09:25
0

Hej!

Jag bor i Karlskrona i Blekinge och vi har ingen snö och det verkar inte på gång heller. När jag steg upp hade vi -4 grader, men det blåser ingenting ute…så det är kanske lugnet före stormen. //Eva

Alsace
2008-11-24 10:30
0

Hej Från Göteborg!

Blåsigt, svinkallt men ingen snö att tala om……lång-kallsongväder…….och mössa

Bart
2008-11-24 10:49
0

Här i Uppsala snöar det och har så gjort sen igår.Vi har massor av snö,med våra mått mätt.Kanske 15-16cm.-2 och blåsigt.Riktigt vinterväder alltså.Jag älskar ju snö,så jag är nöjd.

Dolleminas
2008-11-24 11:03
0

Här rasade stormen inatt också… inte så mycket snö men det knakade i både tak och väggar (vi bor i tegelhus…) men nu verkar vinden mojnat av nästan helt… sitter och skriver en uppgift i min Pawpedskurs, håller på med en rasfördjupning gisa vilkenTungan uteFlört…. en ledtråd, det är inte Rex….

Annkis54
2008-11-24 12:19
0

#6Flört
här i Trollhättan har vi ett liiiiite cm-täcke med snö. Blåser inte heller
men kallt…fast det väl knappt är runt nollan
brrrr
blir lite frukost nu

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Alsace
2008-11-24 13:09
0

Hej igen!

Nu snöar det i Göteborg!

Summerwinds
2008-11-24 13:30
0

Undrens tid är här…det SNÖAR!!! Förvånad Skrattande

Mayer
2008-11-24 16:37
0

Vad kul med snö.Här viner det runt snö.Otäckt när snön driver in på vägarna.Det blir så hård snö när det blåser.

Jag erbjöd mina katter att gå ut.Men konstigt…ingen ville.

Här blåser det också.En dag som denna har man gärna inte hund.

Bart
2008-11-24 19:11
0

Nu har vi nära noll grader,snön fortsätter att singla ner och vi har nog fått ca 30cm sista dygnet.Man skulle vara barn så man kunde gå ut och göra snöanglar!Flört

Mustang
2008-11-25 09:30
0

#11  Hallå!?! Man behöver väl inte vara barn för att göra snöänglar? Ut i snön och njut bara!Flört

/Anne

Erna
2008-11-25 23:51
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom hem efter utställningen i Nyköping i sista minuten vid 23-tiden på söndag kväll, innan stormen kulminerade.

Därefter ställdes alla bussar in, skolorna var stängda och ingen post kom på måndagen. Vi har fått ca en halv meter snö och det är fortfarande inte plogat överallt.

Som tur är har vi haft strömmen kvar. Det var knappt jag kunde öppna ytterdörren på tisdagen, för snön hade drivit in och bildat en hög driva utanför. Jag fick skotta mig ut för att kunna ta mig till brevlådan. Fick dessutom klättra upp och borsta av parabolen, för jag hade ingen bild på Tvn. För att ta mig till baksidan av huset, fick jag pulsa i snö upp till halva låret.

Kolla bild från baksidan, tagen idag från fönstret.

JAG LÄNGTAR TILL VÅREN!!!

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
2008-11-25 23:52
0

Skulle kanske ha sagt att jag bor vid Upplandskusten.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

frukove
2008-11-26 00:13
0

Hej Erna!

Tur du kom dej hem helskinnad!Får gratulera till din Kitty -hon gick  ju bra på utställningen såg jag!Vilket kaos du haft det.Vad jobbigt och otäckt !Skönt när man får ha ström i alla fall!

Vad hemska oväder ni får neröver.(Bor ju i Skellefteå.)Har aldrig än varit med om att skolor stängt pga väder faktiskt.Här var det ju inte sååå dåligt väder faktiskt.Tog mej ju på jobbet klockan ½6 på morgonen ändå,fastän det inte ens var plogat på E4:an.

Fin bild du tagit, går väl under:"I´m dreaming of an white Christmas"!Våra ungar har  frågasatt många gånger varför man överhuvudtaget bosätter sej i den här delen av världen-man kan ju bo där det är stabilare vinterväder…och nog har man väl tänkt tanken att gå i idé eller emigrera ibland.Men det är ju desto trevligare i april när våren kommer!Nu har vi bara 5 månader till valborgsSkrattande!

Ha det gått!

Heléne

Mustang
2008-11-26 07:31
0

#13  Vilken vacker bild! Det är så man vill ha det på vintern, fast utan storm och stängda skolor så klart. Växte upp i Stockholm på 70/80-talet med riktiga vintrar. Bor numera i Halmstad där vi har snö kanske i max 2 dagar innan det regnar bort. Saknar verkligen min barndoms vintrar.

/Anne = )

Annkis54
2008-11-26 18:50
0

ser ju helt underbart ut.

men jag vill inte ha det såTyst

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Mustang
2008-11-27 21:31
0

Suuuuck! Nu har vi +8 och mulet, sååå tråkigt!

Den enda fördelen är att det går inte lika mycket pellets.

Vill ha minusgrader och ett vitt landskap!Skrattande

IdaJ
2008-11-28 05:11
0

Här snöar det för fullt, har kommit ca 1 dm nu under natten och snöar än. Jag och hunden har varit ut o sparkat men det gick trögt eftersom det är några dagar sen det plogades här. Nu är det dags att sova och sen se hur mycket jag måste skotta när jag stiger upp igen…