Torsdag
Godmorgon från Trelleborg
Imorse var sängen extra lockande. Här är mörkt, regnigt och 8-+grader. Vi hade lite snö innan, men den har regnat bort.
På jobb (dagis) har vi börjat julpyssla och ta fram julgrejor. Barnen har börjat prata om tomten och titta i julkataloger.
Ha en bra dag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Godmorgon från ett mörkt, regnigt Göteborg, även här är det ganska varmt ute…
Det låter mysigt med barnen och pyssel…..
Mina 3 barn har gått till skolan och nu är endast jag och djuren kvar,,,ska köra en vän till arbetsterapin i dag……
Ha en bra dag ni där ute//Gunnil

Godmorgon från ett snöigt Jämtland. Här är det faktiskt riktig julstämning nu, inte inne , för här är det rörigt till 1000 men ute är det så vacker så.
Katterna är så vilda och springer och jagar snöflingorna. Dom bryr sig inte alls om att dom blir lite böta, det ruskar dom av sig när dom kommer in igen.
Idag ska jag faktiskt baka lite, trots flytt måste man ha bröd i frysen.
Hälsar Helena

Godmorgon från ett "töigt" Sandviken :-)
Har precis släppt iväg en elev på ett körprov och hoppas att hon som dom flesta kommer tillbaka med ett körkort :-)
Sen bär det iväg till jobbet igen för att hämta nästa elev till prov. Jag tror att jag har sammanlagt 4 prov idag, det är så skönt får då får jag "mertid" hemma! Jag bor ju bara tvärs över gatan från vv så torsdagar då det vanligtvis är provdag här så får jag det mesta gjort under arbetstid.Jag dammsuger och torkar golven i några rum medans eleven är ute i 45 min så det mesta är gjort då jag slutar för dan.
Senare på em ska jag göra ett efterlängtat besök hos frissan igen. Det är inte klokt vad håret växer då man har klippt en kort frisyr :-) Jag var till frissan för 6 veckor sedan och klippte mig riktigt kort och idag så känns det "långt"
Lycka till med baket Kvasthulda, synd att vi bor så långt ifrån varann *blink,blink*
Jag ska försöka att hinna med lite julbak jag oxå innan Lucia tänkte jag :-) annars har jag en snäll mamma som gärna bakar bullar till mig.
Ha en fortsatt underbar dag alla ni som läser detta och Lev väl!
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

God förmiddag.
För det är det väl nästan nu.
Nu står Lussedegen på jäsning.Den ska ju jäsa läääääänge för att det ska bli saftiga goa lussebullar.
Dottern kommer om ett par timmar och jag gissar hon vill ha några lussebullar med sig hem.
I eftermiddag ska vi slänga ut gammla soffgruppen och ställa in nya bäddsoffan.Sedan så blir det gardin byte och ljusstakar i fönstret.
Ha fortsatt bra dag//Sylvia

#3 Tack du men jag tror inte att du skulle vilja äta mina lussebullar. Jag vet inte vad jag gjorde för fel, men dom blev hårda och torra. Jag följde ett recept som jag fått av min mans mor som det ska vara kesella i men usch dom blev inte goda. Jag tror det blir fågelmat av dom allihop och så får jag testa mitt gamla beprövade recept istället.
#4 det låter jättekul med ny soffa. Så fint ni ska få då. Bor du långt från mig, jag tänkte på de där lussebullarna

Helena
God middag !
Idag har jag handlat mat, det behövs ju det också
. Nu är det dags att laga lite mat sedan vila en stund för det behövs..jag blir trött bara av att titta på alla människor som virrar runt i affärerna..
Ha en bra dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

God middag från Trollhättan. Grådassigt igen men inte kallt braaaa
har haft lite besök här idag så där har det gått lite tid:)
mums vad dina lussebullar ser goda ut Sylvia
hur menar du att du jäser dem länge
minde jäst i degen då eller
jag vet ju att du är matlagnings/bakningsexpert
ge oss lite ledtrådar hehe
ha en fortsatt skön dag alla…
bara en dag kvar till IDOL.

Nja inte är jag expert men har fått lära mig att lussedegen ska jäsa dubbelt så länge som vanligt vetebröd.När den jäst upp första gången så så petar man lite i den så den sjunker ihop och så får den jäsa en gång till.Att man sedan har lite mera smör och ett ägg i vet ni ju redan
//Sylvia
tack:)

Varför blir det så himmla tjock text ibland har försökt att änra på det men det funkar inte 
vet inte jag har fått det så med ibland.. då har jag ändrat den igen å då har den till slut blivit bra..pust
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#5 Åh dom där hade jag gärnat smakat på, men tyvärr så bor vi alldeles för långt ifrån varandra för att det ska vara möjligt. Jag bor som jag tidigare berättat i Jämtland:-)
Helena

Hmmmm där bor en av mina döttrar.
Hörru Sylvia… Du får gärna skicka hit några lussebullar, det ser mumselimumsigt ut !!!
Här har så gott som all snö försvunnit, sköööööönt! Jag tycker inte om snö och kyla.
Jag var till Vårdcentralen i måndags och tog lite blodprover och idag pratade jag med min läkare……Jag har för lite B12 så nu ska jag medicineras med det med. Hon tyckte att jag skulle börja med injektioner varannan dag i 2 veckor för att sedan äta i tablettform i ett år. Det är troligen någon av de andra medicinerna som gör att kroppen inte tillgodogör sig B12 vitaminen. Hur som helst så kanske jag blir lite piggare om jag får i mig lite extra vitaminer för nu är jag så trött om dagarna så jag nästan kan stå och sova !
Min "lilla" Fideli var till veterinären igår och besiktades, UA ! Försäkringsbolaget ville ha en ett "friskhetsintyg" för att försäkringen skulle gälla, ett polskt intyg duger tydligen inte. Dessutom vaccinerade jag två av katterna samt gjorde ett ultraljud på Tilda. Vill ni veta resultatet?
Kram Sussi

14 Jahaa :-) Vart bor hon ?
Vi bor i Åkersjön, inte alls långt från vinterfiske och skidbacke. Det är faktiskt en underbar plats både sommar och vintertid. Vi flyttar inte så väldigt långt heller så fisket och skidåkningen blir kvar att förnöja sig med. Lite kattungar blir det väl mellan varven också, ALLA renrasiga 

Helena