Flytt
Har ni något bra råd att komma med ?
Nu när vi ska flytta tycker ni att jag ska ta katterna först, eller sist ?
Om någon av er flyttat, hur gjorde du/ni ?
Helena

Jag tog katterna sist eftersom jag inte ville ha dom instängda på ett nytt ställe medan jag skuttade och for emellan, bättre att dom får vara där dom känner sig hemma till man själv är på plats i det nya.
//P3

Hej !
Tror att du får många förslag här 
Tycker du skall ta katterna först.
Stäng in dem i ett rum med deras tillbehörigheter som dom känner sig trygga med.
Dom hör er hela tiden & får känna sig trygga då dom känner igen alla dofter från era möbler.
Så skulle jag göra, då jag inte vill att dom skall känna sig övergivna.
Dessutom ekar det i en tom lägenhet ..och det kan vara väldigt läskigt om man är en liten kisse.
Ett litet råd från mig.
Kram Mia
// Mia
Ett tredje alternativ är väl om någon annan ex syskon/föräldrar kan se till katterna medans ni flyttar så har de sällskap och slipperkänna sig ensamma elller instängda…

Hej!
Jag skulle nog försöka lämna bort dom under tiden flytten pågår, om det finns nåt ställe där de kan känna sig trygga. Annars skulle jag ta katterna sist, ha de instängda i ett rum tills man tömt helt o fått lite ordning i det nya. Lycka till!
//Monica
Det finns en bra artikel här på forumet någonstans om just flytt med katter
Jag hadde gjort så som #1 säger
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hej och tack för de goda råd jag fått.
Nr 3 & 4 tyckte jag inte var så bra, jag tror inte mina katter skulle kännas sig speciellt trygga hos några släktingar eller vänner (dessutom är det långt till dom) att lämna dom till sist kan väl ev vara ett alternativ.
Well well, jag får se hur det blir, det börjar då dra ihop sig nu, och jag längtar efter att få göra julfint i nya huset 
MVH
Helena