RC Veterinärfoder
Tänkte bara jag skulle informera om något nytt (åtminstånde för mig).
Royal har ju som ni kanske vet tröttnat på Hills dominans bland vet-fodren och har tagit fram sina egna varianter som också bara får säljas hos vet/på djursjukhus. Enligt den kunniga personalen i foderaffären på Blå Stjärnan (ja, jag vet - men de ÄR duktiga i affären:)) är Royals alternativ precis lika bra som Hills
i/d-s motsvarighet heter RC Intestine
a/d-s motsvarighet heter RC Recovery
Sedan finns det en 4-5 till. De har inte lika många sorter som Hills dock. Anyway, det jag egentligen skulle säga, som gjorde mig JÄTTEGLAD när jag nu var tcungen att köpa på mig en himla massa i/d till Loppan (som får diarrée av Lactulosen hon måste få för levern) var att veterinärfodren täcks av uppfödarrabatten!! Det är tydligen ganska (väldigt?) nytt.
När man köper 36 burkar vet-foder, då j*vlar sitter 20% rabatt gott vill jag lova!

Så det ska gälla uppfödarrabatt!!!
Jag har frågat två gånger på gammestads sjukhus och de säger att det inte gör det…
Nix ingen uppfödar rabatt
Jag har frågat å fått ett nej från Blåstjärna i Borås.
Men jag vet inte hur Rc ställer sig till detta
RC Recovery är lite lösare i konsistenten än AD. katterna gillar det mycket men jag har märkt att det måste vara "starkare" för många fler blir dåliga lätt i magen som vanligt fall tål AD…
Så jag köper inte det mer.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Men gäller inte den rabatten som vissa djursjukhus har.Jag vet att Strömsholm med satellitetkliniker ger 25 % till uppfödare och det gäller allt.Både vetvård vaccineringar och mat.
Stolt ägare till tre La permer

Jag fick 20% uppfödarrabatt på 36 påsar RC Intestine. Fact!
Men, de sa att det där med att uppfödarrabatten gäller var väldigt nytt. RC kanske har fattat att de behöver ta till lite starkare metoder för att få folk att byta. Hade jag inte fått rabatten hade jag med 100% säkerhet köpt Hills i/d, för det VET jag funkar efersom jag använt det i åratal. Vanans makt är stor.

Förresten kan jag dessutom tillägga att RC Intestine fungerar JÄTTEBRA. Lactulosen gav Loppan en gul, illaluktande och rätt frätande diarrée som gjorde att hon hade vansinnigt ont i rumpan. 2 dagar på RC-I och hon är fin som snus igen, trots fortsatt Lactulosbehandling.
jättebra med ny information
O helt tydligt så fungerar det ju jättebra på Loppan
sen är det ju naturligtvis skillnad från katt till katt.
jag har inte testat RC´s veterinärfoder ännu
hur ligger det i pris jfm Hills
Hills vet jag att man inte fick på uppfödarkortet…iaf förr