Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 540 ggr
Marita-L
0

God morgon Onsdag

Nu har man varit ute å kört på en isgata..usch vad halt… körde mina barn halva vägen till skolan…

Min äldsta dotter ringde i morse å sa mamma stanna hemma gatorna är glashala av is. Bussarna står överallt kors å tvärs kommer ingenstans. Hon hade fått gå 2 kilometer å ramlat jätte många gånger å slagit sig hårt.. aj aj.. nu var hon iallafall på praktikplatsen…30 min försent men bättre sent än aldrig.

Så kör försiktigt där ute om ni måste ta bilen idag!!!

Här skall jag baka lite brödGladgottTungan ute.

Annars är det lugnt idag.

Ha det gott å tänkt på väglaget

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Här i Rosvik(Piteå)snöar det för fullt! eller man säja att det är snöstorm… igenObestämd Nu har vi snart ½meter snö, så en vit jul borde vi få i årFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Dolleminas
0

Här har et kommit lite snö inatt, vi har inte speciellt kallt -2 ute men det är skumt idag så det blir väl mer snö (vi har just nu ca 1 dm…)

#1 Hoppas det är bra med er där uppe…

ophelia
0

Godmorgon från Österlen.

Här har vi nollgrader ,grå himmel men det snöar inte.Det vi fick för en vecka sedan ligger kvar.Vi fasar alltid för när de aviserar snö och storm för då blir vi i regel insnöade.Händer som tur är inte så ofta.Skrattande/Sylvia

manbukten
0

Godmorgon från Sörmland

Här är det -1 och snöar ordentligt på en redan vit miljö med små snövallar ovanligt för att vara november.  Hoppas alltid på en vit Jul.

Baka låter gott Marita kanske man ska försöka sig på lite julkakor

Snöstorm Bullan låter inget vidare

#3 Gillar inte heller storm då är risken stor för elavbrott och även utan vatten trotts att vi bor kommunalt. Bättre med borrad brunn än kommunalt

Ha det gott hela dagen

Kvasthulda
0

Godmorgon från ett soligt Jämtland, men jag har läst att vi ska få snö. Det spelar egentligen ingen roll för jag packar så fort jag inte är på jobet.

Det är inte klokt så mycket man samlar på sig under åren, saker man inte använder, men som kan vara till användning någon gång, tror man.

Ja här drar det ihop sig till flytt, det är inte många dagar jag har kvar ute i etern.

#4 Vattnet från borrad brunn behöver också hjälp att komma upp, av el, om man vill ha det från kranen. Om man inte har en pump ute på gården vill säja.

Hoppas ni alla får en trevig dag

Helena

Denna kommentar har tagits bort.