Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 418 ggr
Kvasthulda
0

Godmorgon söndag

Här är det en riktigt kall söndagmorgon, jag vill hellst inte gå utanför dörren men jag måste snart ge mig iväg för jag ska posta några brev och lådan töms redan 12.00, dessutom har jag en bit att åka till den också.

Eftersom det är söndag så har vi bestämt att idag blir det inte av att packa. idag blir det istället vila och det känns skönt.

Lycka till ni som tävla på Nordic Winner och också ni som tävlar på fife.

Jag önskar alla en skön dag

MVH

Helena

englagirl
0

Godmorgon!

Här i Sandviken snöar det, JIPPI, tycks mina missar säga som sitter på förnsterbrädan och jagar dom stora flingorna som dinglar ner utanför fönstret!

Vad händer idag då?

Jooo, som vanligt några katter att bada, ryggen håller inte för mer än 2-3 om dan så jag får dra ut lite på det hela så jag inte tar ut mig fullkomligt fram till jul, det vore inget skoj. Det är ett elände då ryggen säger ifrån hela tiden :-(

Jag måste gå ett varv med dammsugaren och moppa lite sen ska jag sätta mig med bokföringen så den blir färdig. Jag gjorde ett tappert försök igår att göra klar den men telefonen gick varm och sen tog lusten slut, så det kan bli :-)

Framåt seneftermiddagen har jag mitt "söndagsgöra", att tvätta alla 5 bilarna och dammsuga dom :-(

DET är inget skoj och då om nånsin strejkar ryggen fullkomligt, vi får väl se om jag tar mig ur sängen imorgonbitti då jag ska till jobbet. Det går ju an så länge man håller igång fast det gör ont, men men.

OM jag hinner så tvättar jag nog nåt fönster på insidan o sätter upp nya gardiner och nån julstjärna, jag har ju varit sugen på att göra adventfint redan för nån vecka sen men tyckte väl att det var för tidigt, det är det väl iofs nu oxå men jag vill så gärna :-) det går ju så fort bara man sätter igång så jag räknar med att hinna med allt innan sänggående inatt nångång :-))))

Hoppas alla ni därute får en fortsatt underbar söndag!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Alsace
0

Godmorgon från Göteborg! eller middag som vissa skulle säga!

Har sovit länge i dag, men hunden och jag gick och la oss sent….

Det är svinkallt här och lederna strejkar, det är för kallt för mig det här…men inte mycket vitt ute,,,,jag vill fortfarande ha snö och det vita på gräsmattorna och lilla vita på hustaken skulle ingen vettig människa uppifrån landet kalla för snö……

Näe, jag får fortsätta drömma om snööööö…… för här är det för kallt för att det ska snöa……

I dag måste jag bära ner saker i källaren och börja tömma uteförådet då, ägaren fått för sig att riva alla våra uteföråd, det kostar för mycket att renovera dem……

Sedan är det ju städa som vanligt, tvätta m.m 3 barn och endel katter gör ju sitt……

kramisar och ha en underbar dag i solen!

Gunnil

amarula
0

Godmorgon från ett soligt Stjärnhov, här är det fullt hus som vanligt på helgerna, 3 sovande ungdomar i vardagsrummet och 3 i lilla sovrummet. ska snart väcka upp dom så det blir brunch någon gång.

Hoppas alla får en fin Söndag

/Britt-Marie & Lasse

Och Lena ta det lugnt och slit i inte ut dej med allt du ska göra idag du får portionera ut det istället. Kram