exportera till Spanien
nån som har erfarenhet av detta???
Hon som blev ww?
va???
jag undar om nån har erfarenhet av export till Spanien
vad som gäller o kostnade flyg mm
Ja alltså om jag inte har fattat det helt fel så flyttade Ixidixies katt Sara som blev WW till spanien :)
#3 jaha…haha
får hoppas att Chatrine kommer in o ser frågan då

Hej,
Ja Svarta Sara bor numera i Spanien.
Hon hade en rabies spruta tagen efter hon va 3 mån och lång tid innan hon flög. Jag tror att det ska minst va 22 dagar?? Men priset att flyga henne kan nog jag inte svara på då hon flög med mina vänner ner. Hon flög cargo och det gick på ca 600:-
Att skicka katten själv vet inte jag priset på?
Hoppas att nån annan kan hjälpa dej bättre än jag?
Kram Chatrine
tack Chatrine
priset kan jag ju ringa till SAS
Att skicka katten själv brukar kosta flera tusen, allt beroende på bolag förstås.
Nej, jag skulle nog rekommendera att följa med eller att köparen hämtar. Det blir billigast.
Sedan är det nog bara rabiesvaccinering efter att katten fyllt 3 månade och vänta 3 veckor. djurpass, chipning och veterinärbesiktining för att konstatera att katten klarar av flygturen.
Detsamma skulle jag nog rekommendera vid export till USA.
oftast är det billigare att flyga ned själv med katten än att skicka ned henne som cargo. Jag ahr bara erfarenhet av hundsidan, men där får köpare utomlands köpa en tur och retur biljett för att en från kenneln i sverige skall flyga ned med valpen och kan då ha valpen i väska inne i planet och betalr bara övervikt för handbagage för valpen. xdet är billigare för köparen att betala denna biljet än att skicka hundvalpen på cargo, samt så får ju cokså uppfödaren träffa köparen ögo mot öga :)
Jag tror att detta är att föredra. och om man kan ha en valp som handbagage så måste man ju kunna göra så med katten :)
När jag flög till Norge med min katt så betalade jag 200 sek enkelresa för katten plus min flygbiljett
mvh
Alex
hmm. det tål att ta reda på vad som gäller för katt. #7 o #8
det är dyrare inom EU för då får man betala moms oxå
så frakta djur till USA är billigare.
till Spanien får man räkna mellan 3800 och 4500 kr. beroende på om de ska övernatta i Frankfurt.
Övernattningen i Frankfurt är toppen sa de. De har koll på djuren o de får komma ur sin bur o ligga i en annan bur/rum där de kan äta o gå på lådan. så man behöver nog inte vara rädd för själva övernattningen.