Perser iFokus

Perser

Etikett07-export-import
Läst 2115 ggr
Annkis54
0

exportera till USA

är det nån som har en aaaaning om hur det går till o fraktkostnader till USA??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

jag kanske ska förtydliga …..South Carolina
USA  är ju ganska så stort:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Alsace
0

Min syster flög över sina vuxna djur och de var redan rabies vaccinerade, när de flyttade tillbaka till USA. Men katterna flög själva och folk mötte upp där…får nog kolla mer kommer nog inte i håg riktig…kollar med min andra syster på blåstjärnan i morgon hon exporterar hundar till USA titt som tätt….. men djuren måste ha rabies för hundarna är över 7 månader när de åker..Samt att man ska ha speciellla flygburar….. får kolla mer eller om ngn annan kan bättre……

Alsace
0

Har talat med min syster som föder upp hundar. USA har inga särskilda regler mer än vetrinärintyg,vaccination, chip. Dock brukar min systers man flyga över med hundarna då han har rabatt på flygresor. Flygets burar som de godkänner, vet dock inte vilka det är i dagsläget, kattburar brukar man kunna vika i hop.

England och Island är det värre med, England tar det nästan ett år att få över djuren då de ska rabiesvaccineras och testas fria innan de får åka.. Viktigt att allt blir rätt annars kan de bli strandsatta i tullen. Island har regler som ingen annan och vissa regler är föråldrade så det gör det nästan omöjligt att följa de reglerna.

Annki jag hade kollat de olika flygbolagen,då priserna kan skilja enormt mycket. Möter köparna upp vid flyget eller ska du flyga med katten, det är en stor skillnad på pris… vet inte om man får ha djuren inne på så långa resor….min systers hundar får det inte då de är för stora,,,Leonberger.

Ska kolla lite mer info

Lycka till!

Annkis54
0

tack #Alsace
vi har fått reda på detta sofar
den som var intresserad av min katt bodde i South Carolina
då fick katten övernatta i Frankfurt
godkända burar: Atlas 10 eller nåt som vi tror heter varikennel small.
katterna åker i nåt speciellt utrymme där de har tillsyn
kostad för min katt 4100
min väns katt skulle ev. till Chicago o dit gick det direktflyg 3800
åker på morgonen o där på kvällen. Med SAS
Tack för all hjälp

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se