Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 743 ggr
feiner
2008-11-17 00:32
0

Foderbyte

Ja, nu har vi kört med IAMs här hemma i drygt en månad. Tidigare RC indoor 27 och dental varianten och sensetive. Inget kräks har vi hittat sen bytet. Så det verkar bra. Knaprisarna står framme hela tiden så de kan äta när de vill. Det gör de också. Det enda vi märkt av är att vår hane verkar lite slankare än förut. Hoppas bara inte att det är negativt. Han äter som vanligt.

Så det blir en fortsättning med IAMs, bättre att de inte kräks.

Har ju tidigare diskuterat i forumet detta med foder så ville berätta att det gått bra hittills.

Annkis54
2008-11-17 00:57
0

jättebra med uppföljningar
jag har ju testat Olivers foder under gissningsvis 2 veckor nu
alla tål det o jag har en av varje i rummet nu o de äter lika mycket av varje..den andre jag har är RC Persian kitten.
MEN….jag funderar ändå på värdet av att byta hmmmmm
deras sand är inte tillnärmelsevis lika bra som Everclean…..

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Alsace
2008-11-17 01:23
0

Jag har inte slut på foder ännu, så jag har inte bytt allt, bara blandat ut,,,,,har ju varit på ett par utställningar och fått där med…men snart dax att köpa….fodret har aldrig räckt så länge som den här gången…..lustigt va……

#1 måste du byta kattsanden den har väll inte med rc.maten att göra????Skrattande

feiner
2008-11-17 09:47
0

Bytte till everclean för ca ett år sedan. Lukten är bättre och den klumpar sig bra. Men dyrt. Vi avverkar nästan en låda i månaden. Sanden fastnar dessutom under tassarna i perserns päls. Sitter och pillar bort lite då och då när man sköter borstningen och ögontvätt. Men planerar inte att byta sanden utan kör på med denna. Katterna är bara tre så den kostnaden kan vi ta som denna sanden innebär.

four-x
2008-11-17 12:30
0

#1 Jag förstår att du tycker att sanden inte är lika bra som EverClean. Men tänk på att 10 kg Olivers sand bara kostar 58,- istället för vad nu EC kostar. Och för min del så tycker jag att sanden är bra.. ..för det priset.

Jag tycker att sanden är helt okey.. ..och fodret fungerar jättebra. Rexarna kräks inte av Olivers. Sen har jag en del annat foder som de också får.. ..jag köper lite blandat ibland.. ..lite Hill's och så.

ha det

lillan

Annkis54
2008-11-17 21:18
0

#2..nä, sanden har inte med RC maten att göra
men när jag beställde smakprover av Oliver så frågade de om jag ville testa kattsanden oxå…o det gjorde jag då
men den är inte bättre än Pussi kompakt o dyl enl mig
#4..nääää det spelar igen roll att de bara kostar 58 kr
jag vill ha luktfritt…o enkelt att använda

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

four-x
2008-11-17 22:17
0

Hmmm.. ..jag undrar vad du har fått för leverans på sanden Anki. För jag tycker att det är luktfritt och jag har ändå en fertil hane.

Nu har jag ju bara sex katter och två stora pottor som jag tömmer en gång om dagen. Men jag tycker att den klumpar bra och inte luktar det om den heller. Visst släpar de med sig lite ut.. ..men det gör de av nästan all sand.

Skulle jag ha råd skulle jag använda Dogmans Tidy Cats.. ..helt outstanding.. ..bättre än EverClean tycker jag.

lillan

Annkis54
2008-11-18 02:03
0

#6…ja ..man kan ju aldrig vara 100% säker på  att man har fått rätt
jag har 12 katter just nu…5 kattungar på 5 månader däribland.
jag har 2 bautastora lådor o en stor.
den klumpade bra i början o var luktfri..men nu när den är använd nån vecka så kommer lukten smygandes o så håller inte klumparna ihop längre.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se