Godda', godda' Söndag i dag
Jag hittar ingen "Godmorgon-tråd" så jag skriver en goddag-tråd istället :-) Här i Svanå vräääker snön ner för tillfället! Det börjar redan bli vitt på backen trots att det bara har snöat en timme :-( Visst….det blir ljusare men jag tycker i alla fall inte om snö.
Det är full fart på både katter och hundar här. Sissi, min RTT, skäller på katterna så snart hon får syn på dem, hehe, skitkul. Jag vet inte hur jag ska få henne att sluta med det. Några förslag? Katterna bryr sig inte så jättemycket men det är irriterande.
Ha en skön fortsättning på söndagen.
godmiddag alla
här i Trollhättan kikar solen faktiskt fram emellanåt:)
Nu ska jag ut o titta på lite mattor.
Har en fundering om jag lägger en heltäckningsmatta på golvet i fönrummet…om katthåren lägger sig där o inte blåser runt överallt. Värt att prova i alla fall:)
Tänkte sätta ut lite nya annonser idag på blocket…för nu MÅSTE kattungarna flytta. Det är för mycket här nu. O mamma är måttlöst road..not. Hon fräser åt alla äckliga ungar som far omkring här.
Så nu är det väl sänka priset som gäller

Själv har jag precis varit ute med hundarna.. ..så skönt när man väl kommer in och känner att man gjort något med kroppen.
Sussi: Du får väl tala om för hunden att så där beter man sig inte.. ..genom att vara med när det kommer en katt.. ..vara före hunden i tanken. Ta tag i hunden precis när den är på väg mot katten.. ..så att hunden blir överrumplad.. ..sen berömmer du hunden när den kommer mot dig istället. Och avled den med annat att göra..
Går den på katterna i lek.. ..för att den har tråkigt.. ..eller gillar den inte katterna.
Annki: Lycka till med bebbarna.. ..jag hoppas att du hittar bra hem till dem. Och kom ihåg: Det är bara du som bestämmer vad du vill ha för dina katter"
ha det gott
lillan
Sissi tycker det är jättesköj med katterna. Jag har två som inte bryr sig om henne det minsta och dom struntar hon i. Nej, skojigast är det om katterna springer. Det är nog jaktinstinkten som tar överhand.
Hon brukar lyda då jag står i närheten men det är ju inte alltid man gör det. Då brukar det räcka med att jag harklar mig för att hon ska förstå vad jag menar. Beröm får hon i massor så snart hon gör som jag säger.
Det är nog bara att traggla på :-)
Men tack för förslaget !

Precis.. ..det är bara att traggla på. Vi har också en hane som är så himla intresserad av katterna.. ..fast jag har ännu inte kommit på i vilket syfte.. ..hehe..
Men det är bara att kämpa på.. ..det blir bättre och bättre hela tiden..
ha det
lillan
God middag från hagliga Viskafors.
Haglet bara öser ner å det känns som massor av bulor i huvudet efter dagens promenad..aj aj…
Har tagit en vilo dag..suttit vid datorn å kollat runt lite..
Ha en fortsatt trevlig eftemiddag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Godeftermiddag från mig med.
Här har det inte hänt så speciellt mycket förutom att jag plockar och packar, puh.
#1 Det är väl OK att sänka pris på kattungar, bara det inte går under sällskapspris för då dumpar man och det kan väl inte vara OK.!? Har man så många kattungar så man inte blir av med dom kanske man ska tänka sig för och inte para upp riktigt så många honor framöver.
#3 Har du prövat med vattensprutan?
#1 Du har så fina ungar, var precis in och kikade på din sida för nån timme sen… dessvärre kan jag ju inte ha nån perser/exot (men jösses vad många jag skule haft annars vi det här laget…
, men så blir det när man tycker om dem….)
Jaadå Kvasthulda, jag har provat vattensprut och det var ju bara skojigt att jaga…. Hon är inte rädd för vatten (inte dom andra heller)

Godkväll från Göteborg! Ja här har det blåst och regnat i helgen, men nu är det bara blåsigt och iskyla, vi kanske får snö, jag vill ha snö nu!!! Vill åka pulka med barnen…….och leka med hunden i snön……… Har varit med vänner i helgen och varit barnledig,,,det är skönt att bara vara vuxen ibland,,,,,,,,fredagkväll var jag helt ensam….supermysigt……..näe nu ska jag ut och rasta hunden igen……ha en bra kväll alla.. gunnil