God morgon Fredag !
Ja då var det Fredag.. regnet öser ner även denna morgon..kylan tränger in i husväggarna..sitter med en tjock morgonrock över alla mina kläder..brrr och har redan tänt braskaminen…
Kanske jag håller på att bli sjuk igen
..nhäää
Idag skall jag prata lite med Glorias små hur vattnet känns å hur skönt det känns att bli ren
Men först har jag lovat mina barn nybakat bröd till frukost med tè och varm choklad
Ha en trevlig dag å kör försiktigt ni som skall ut på vägarna.
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Godmorgon.
Idag skall jag in till företagshälsan då jag var ute för en incident på jobbet som kräver uppföljning under en bra tid framåt. Försöker jobba på som normalt iallafall även om det känns jobbigt och stundvis hade föredragit att dra täcket över hvudet och stanna kvar där.
Annars så har jag semester från och med imorgon då jag åker till Thailand på söndag och ska få lite värme i kropp och själ. Ska bli himla skönt, bara jag och gubben, ungarna som bor hemma ville inte med ner då de studerar och inte vill ta ledigt så de ska ha assistens från de utflyttade barnen, tänk vad livet ändå förändras, det var inte längesen man hade huset fullt av ungar, tidvis fullt kaos, tidvis lugn och ro, nu är alla fem stora och klarar sej i mångt och mycket själv även om man har en stor del kvar som tur är, barnen är mellan 17 och 27 år, otroligt när jag bara känner mej som 30 
Min dag idag kommer efter läkarbesöket bestå av en frukost ute nånstans, sen måste jag handla nya stövlar till mej själv och kattsand i massor, vi har precis återinvigt kattlåderummet efter översvämningen så nu ska det fyllas upp flera lådor. Tvättmaskinerna är inne på sin tredje omgång för dagen, sover kasst så startade första 04,30.
Mannen är i Norge och arbetar, kommer hem imorgon natt lagom inför avresan och ikväll skall jag, om jag känner mej någotsånär gå på afterwork med mina goa kollegor.

Godmorgon från Sävedalen, Regnet öser ner och jag mår oförskämt bra,(reumatiker borde vara kass men mår som en prinsessa) Ska snart ut i skogen och gå ut med hunden för andra ggn i dag. I helgen är det min barnlediga helg och jag ska pula och slappa helt själv, bara mysa. Ska byta till vinterdäck i eftermiddag vilket är ett mindre roligt arbete, tur att jag bara ska titta på…
Ska hålla på med pappersarbeten mellan hunden och innan barnen kommer från skolan.
Ha en underbar dag alla ni där ute!
#1 låter både mysigt och romantiskt med en sån res, njut av varje dag!!!
Här ömsom regnar det och ömsom snöar (det är nollgradigt…) men det blåser friskt!! Tänk att det är fredag, vart tog veckan vägen?? ikväll har äldsta sonen hockeyträning sen ev spelar han match/cup imorgon (de är många i laget så de får se vilka det blir) + att ev kommer syster yster med familj på besök, och maken har tänkt sig till skogen med hunden våran (givetvis på annan ort
) och jag är ordinerad vila och inga hastiga röresler eller lyft, ska bli intressant lösning men på nåt vis blir det nog bra…

Godmorgon, eller goddag är det snart.
Jag och min gubbe har kommit hem från en helt fantastisk vecka i Thailand, ja det är därför jag inte varit och skrivit något här. Jag har kopplat av helt och hållet från datorn och det har varit så skönt.
Detta behövde vi verkligen eftersom vi snart ska flytta, och när man har hus och en massa uthus på det, då finns det otroligt mycket som ska ner i lådor, jag lovar er att det är inte alls roligt, men det blir mycket bättre där vi hamnar.
Ja det är klart, internet finns inte där, vi vet inte riktigt hur och när det kan lösas men det är inte det viktigaste för oss ändå.
Jag hoppas ni alla får en skön dag. Själv ska jag tvätta sommarkläder, lycklig är du #1 som får åka iväg,, njut ordentligt.
Välkommen hem Kvasthulda :-) Du ser väl ut som en riktig pepparkaksgumma nu då, passande så här framemot advent hihihi

Tack Sussie. Nej, någon pepparkaksgumma blir jag inte på en vecka, men visst har jag fått färg. Så det blir att köpa någa pepparkakor istället. baka blir inte gjort heller mitt i flytten, då har man så mycket annat att tänka på.
God förmiddag!!
Jag sitter på jobbet och har rast. Har lagt in en beställning på varor så jag passade på att surfa in här.
Här i linköping regnar det och blåser…bläää MEN på måndag åker vi till Dubai i 2 veckor så det gör inte så mkt.
Där är det ca 34 grader varmt nu. Helt perfekt tycker jag.
Ha en fortsatt fin dag!!!
God middag!
Här i Kalmar är det regn och blåst idag, usch så trist.
#7 Kan jag få följa med i resväskan till Dubai?
Min systerson och hans flickvän bor där så det blir inte så ofta vi ses. Men de har fått bra jobb båda två och han reser runt i olika länder i sitt yrke så han får se massor av världen.
/Lotta
/Lotta

Jag kan också följa med er som ska ut och resa.. ..som sällskapsdam. Jag kan vara mycket underhållande.. ..lite svår att stänga av när jag väl sätter igång och pratar.. ..men det går..
Annars har även vi en grå dag här på Gotland. Min man kom hem igår och är ledig en hel vecka nu. Just nu sitter vi bara och slappar i soffan och tittar på alla Miami Ink avsnitt som jag spelat in åt honom i tre veckor. Jag ska nog få en ny tatuering igen. Det är hans nya hobby som han lärde sig i somras av en kompis som var här.
Han har gjort en tiger på min rygg tidigare..

Och nu ska jag få en kattunge och tigerunge som ska sitta bredvid dessa.
Han måste ju träna på någon och vad gör man inte för att ställa upp..
Jag har en varg på armen sen tidigare. Min första tatuering gjorde jag 1979.. ..som jag blev allergisk mot.. ..eftersom man fick använda andra färger då. Sen gjorde en kille denna varg över ärret.. ..så coolt.
ha en trevlig helg
lillan
Oj, oj jag blir sååååååååååååååååååååå avundsjuk på Er, Suck, Thailand, Dubai det är annat än gråååååa grååååa och trista Malung (Öje)
#9# Läckert, kul hobby Din man har. Du kommer nog att bli full av såna om han vill "handarbeta" på fritiden. Jag har själv en gullig katt tass på ena bröstet. Enda nackdelen är väl att klorna kommer att bli VÄLDIGT långa ju äldre man blir
men vilken aktivitet det var i denna godmorgontråden..så kul
här är det mulet o grått…o småregnar lite
jag har stekt upp drygt ett kilo kummelfile..dubbelpanerad
ska bli så gott senare idag..o resten åker in i frysen.
Idag ska jag bara slappar förutom kattgroomingen o vardagsysslorna….kanske åker ut o köper nåt gott till IDOL ikväll. Herregud vilket bra program.
Lars är ute "med grabbarna"…rallycrossgänget ska ner till Göteborgstrakten o köra gokart…o sen ska de vidare till Stenungsbaden….kul för dem hehe
Marita…att du bara orkar…baka så tidigt
Ha det nu så kul Annica….
o alla andra..ha en fortsatt trevlig dag

Hej och godeftermiddag på er. Här i Halmstad är det grått och regnigt. Men det är ju höst så det är ju inget annat att vänta.
#13 Håller med dej att Idol är roligt att titta på, vem håller du på då? Jag håller på Kevin, va bra han är.
Och i morgon är det ju Stjärnor på is, och där är min lille gullunge med ju "marcus" vilken skön kille.
Ha en fortsatt bra dag och helg.
Ann-Louise.

#12 Hahaha.. ..ja.. ..det är väl risken med våra tatoos. Men du kan ju säga att katten har riiiiiivit lååååååååååångt..
#14 Jag håller också på Kevin.. ..han är duktig på att sjunga.
När det kommer till isdansen så tycker jag att de flesta är så duktiga.. ..fast en del har fördel av att de åkt tidigare. Själv håller jag på Tony.. ..kanske för att jag tycker lite synd om honom. Men han är så rolig.
Mindre roligt är att det regnar ute och vi måste ut med hundarna. När vi släppte ut hundarna själva för en stund sen var det bara grabbarna (två stycken) som gick ut. Tjejerna (också två) låg kvar i soffan och fåtöljen och visade inget intresse på att gå ut.
Och inte kan vi skylla på kläderna heller. Det enda vi har är ju hundkläder.. ..vilket man märker när man ska bort. Var är finskorna.. ..vilka finskor?!
ha det
lillan
#14 o #15..detta kräver nya trådar:)