Antistatspray?
Nu är det ju snart vinter och kallt och då brukar en av mina perser få väldigt statisk päls.
Är det någon som har tips på ett riktigt bra antistatspray? Tycker inte att jag har hittat något som fungerar särskilt bra hittils…
Jag tycker om PCL Dog&Cat spraybalsam.
En viktig sak att tänka på är att alla produkter går ur datum,då blir dom inte så bra. Hade en avglömd balsamspray som säkert stått ett år,och den blev klibbig i sin konsistens när man sprutade i sin egna hand,det är ett bra sätt att kolla upp produkten om den har blivit gammal,det ska inte bli klibbigt utan att den ska torka in och inte lämna efter sig någon klibbkänsla.

Wellus är det ända som fungerat för mig men då på hund men det är lätt och fluffig så det borde kunna fungera även på perserpäls
Hej!
Jag använder BI-PHASE, ett silikon-antistat spray.
Det finns att köpa på vissa utställningar, eller på An-Ju Beauté:s hemsida:
http://www.welcome-to-anju.com/prodsv.htm
Superbra enl vad jag tycker.
Provade det på en utställning, och blev helnöjd, och har använt det sedan dess:)
Spraya gärna pälsen lite då du fönat katten torr, efter showbadet, sen sprayar du lite i borsten då du är på show. Denna spray funkar lika bra vinter som sommar.
Lycka Till!
//Susanne
Åh jag har en bra som jag köpt , Bio-groom antistat, helt suverän. 

Jag använder Jean Peaus stylingspray
Oj, vad många olika sorter det finns !
jag andvänder Jerob Bay Rum Coat Polish, luktar lite me n väldigt bra.Lena
Hälsningar LENA
En sak till förutom antistat i pälsarna är att använd lite sköljmedel i skurvattnet till golven, det minskar ner de statiska laddningarna.

#Wow,det har jag aldrig tänkt på att våran städning också inverkar på katternas pälsar!Tack för det tipset,Annica!
Hoppas Penny har det bra och inte är för jobbig med er!
Heléne
#10, ja, det är inte ofta man tänker på det, fick detta rådet av min mor som fött upp dvärgpudlar sen 60-talet så vi använder sköljmedel i all städning o tvätt.
Penny mår som en drottning idag har vi haft en hund på 11 veckor som vi passat som hon har satt på plats :-) mycket paddatag i tjejen. Snart är det dags för Norgeutställningen så då ska Penny sova på hotell för andra gången sen blir det lite uppehåll i utställandet, vi ska ju på semester sen.
Många tips att välja på! Sköljmedel i skurvattnet ska jag definitivt testa till vintern!
*putt*
#3 Har precis skickat efter den,och den verkar vara hur bra som helst.Lena
Hälsningar LENA
jag har köpt bi phase..men inte testat den

typiskt mig
hur använder du den Lena
Jag har inte haft den så länge,har köpt den till kommande utställning,men testar den nu,jag sprayar bara som vanligt i pälsen sen ruskar jag om och kammarliksom neråt och uppåt,sen borstar jag mothårs,det är ju ett litet blött spray,man kan munblåsa lite extra just till utställning,som sagt den är helbra tycker jag.Lena
Hälsningar LENA
ska ta o testa den här hemma nu
Jag använder lite balsam å det hjälper oss här hemma… mitt eget hår kan nog hålla igång en hel tv om inte jag har balsam..hihihihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag använder Lazer Lite och tycker att det fungerar bra.. …och doftar gott.. ..så jag håller med dig #5.
Ett annat tips är balsam som Marita föreslår.
Sen finns det en spray som heter D104 som finns i djurbutikerna. Det är en liten flaska och den är helt suverän. Den använder jag annars till min Lagotto på vintern för att snön inte ska fastna.
Den kan kännas lite oljig i början men är helt suverän. Det finns andra sprayer också i denna serie.. ..även shampo och balsam. Det är egentligen till hundar men jag har använt det på katterna.. ..speciellt på vintern för att de inte ska bli statiska. Det doftar dessutom ljuvligt!!
Om ni inte hittar det i butikerna så finns det att köpa på nätet. Kolla gärna hela serien.
ha det
lillan

Produktinformation
En spray för hunden* när tovor och trassel ska redas ut eller finjustering i päls etc. Ger en viss blankhet utan att bli fett. Har också en antistatisk effekt. Sprayen ger även en avstötande effekt mot snöbildning i pälsen såsom "snöbollar" på ofta utsatta delar såsom tassar och ben. Sprayas då på innan utgång. Produkten är parfymerad. pH-värde ca 5,0. Kan sprayas direkt både i torr eller blöt päls.
Här är texten om den. Den kostar runt 85 kronor.
lillan

http://www.hairydogparadise.com/index.php?act=viewCat&catId=14
Jag hittade en sida där hela serien finns
lillan
PS:nu ska jag sluta terra er med det här.. ..hehe