Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 1045 ggr
krasivis
2008-11-12 20:42
0

VARNING!!!

Hej!

Idag har jag fått ett e-mail som verkar mycket konstigt. Det är en förfrågan om katt. Jag har inte öppnat det och vill varna er för mail från avsändaren:

Korg.
 korgsen@yahoo.de

Mvh

Elisabet

www.krasivis.se

Marita-L
2008-11-12 20:46
0

Jag har fått ett likadant..jag slängde det i sopan

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[Guardians]
2008-11-12 20:50
0

Har med fått det, läste det, inga virusvarningar varken nu eller då.

Tjing-Ling
2008-11-12 20:56
0

Tack för varningen, har inte fått något än.

heliotropes
2008-11-12 20:57
0

Jag har också fått ett sådant mail, jag öppnade mitt. Det verkar som ofarligt vad gäller virus, men en tydlig besynnerlig förfrågan då inget nämns vad för sorts katt/färg eller dylikt kom fram. Det verkar inte vara direkt någon kattmänniska som skrivit. Det var mera som…. har du en katt så köper jag den,det spelar ingen roll vad.

Där står bla. att dom har tittat på min hemsida,men jag har inte haft några besökare ifrån Tyskland på säkert 2veckors tid.

Så här stog det…..(kopierat)

Dear Breeder,
   How are you and your family? And how about your kennel? Going through your web, one will note that searching for a breeder for a cat's purchased could not be far fetched as your kennel got all we want. So, my home need for purchase a cat after realising you to be a reputable breeder.
 Kindly have me informed about the ones you have for sale at the moment so that my we could make a pick from or betterstill have me refferred to those that currently have if you do not at the moment. An older cat available will also be considered
 Many thanks as we await a swift response,
 Korg.

Eva // medarbetare på Perser

IdaJ
2008-11-12 20:58
0

Har fått ett liknande fast från Mefurt Too:
 toomef@yahoo.de i Dubai…

krasivis
2008-11-12 21:02
0

Exakt så stod det i mitt mail med. Mycket allmänt hållet och ingen specifikation på vad för sorts katt man önskar. Mysko tycker jag.

IdaJ
2008-11-12 21:06
0

Så här stod det i mitt:

Hello There!
    Considering a pet for my home here in Dubai-UAE won't be possible if i had not written you. My home at the moment need a lovely,agile, healthy and a friendly cat for companionship purposes. We realised your contact when we had searched for reputable pet(cat) breeders.
  We will appreciate a reply with the gender(s) available,price,present age, brief history about you and the cats not forggeting to send some recently taken pictures of the available cats.
  You are welcomed to send a reply about the available older cats or young ones.
  Greetings from the Entire family of Mefurt Too.

heliotropes
2008-11-12 21:06
0

Adressen med de på slutet, betyder inte det att det är enTysk adress? För besök från Dubai har jag haft idag.

Seriöst är det ju inte!! Skulle jag köpa katt utomlands skulle jag ju aldrig göra ett massutskick…

Ida, jag undrar just om du kan ha fått ditt senare,då har de hunnit fått så pass med funderande förfrågningar att dom ändrat stilen.

Eva // medarbetare på Perser

IdaJ
2008-11-12 21:07
0

Det är nog samma person/personer bakom mailen skulle jag tro…

Cajza
2008-11-12 21:17
0

Vi har också fått mail från "korg" med  samma innehåll som #4 Eva har fått. Vi läste och kastade direkt, verkade skumt. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

four-x
2008-11-12 21:17
0

Vilken tur att ni inte svarat på dessa mail. Det är som sagt var inga virus i dem men de mailen har vandrat tidigare.

Jag vet en kompis som fick en sådan och så var det något med en check som skulle lösas mm och hade hon genomfört det så skulle hon ha blivit lurad på pengar..

Det är alltså inga kattköpare.. ..bara lurendrejare.

ha det gott

lillan

Marita-L
2008-11-12 22:09
0

#7 exakt så stod det i min ocksåObestämd

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miascharming
2008-11-12 22:48
0

Har fått ett mail från Dubai Foten i munnen

Men inte en mening om vilken slags kisse dom söker,färg ,kön. etc,

// Mia

englagirl
2008-11-12 22:55
0

Har oxå fått samma mail som IdaJ,

Släng skiten i papperskorgen direkt :-))))

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

SussiF
2008-11-12 23:23
0

Jag har klarat mig ! Har inte fått något konstigt mail från .de :-)

Alsace
2008-11-13 11:30
0

Hej! jag har fått Dubai brevet för ca två veckor sedan och En annan av mina vänner, har fått det andra i går. Ingen av oss har dock svarat på ngt av dem.

Dubai brevet låter mer seriöst men vi är tydligen många som fått det!!!????

Det var även svenk tjej i somras som skickade mass mail till ett antal uppfödare i Sverige. Som ville köpa katt på avbetalning och att vi skulle lev katten helst. Samt att den inte fick vara för dyr. När de skriver massmail om att vi har det de söker och att vi har så underbara katter så reagerar man. Inte att vi har vackra katter utan att de skickar runt till flera, man känner sig inte direkt unik. Summan blir att man inte svarar på sådana mail då det inte känns seriöst.

Annika1963
2008-11-13 16:09
0

Har själv fått såna mail.Men jag har bara kastat dom.

/Annika

Bart
2008-11-13 21:48
0

Nu har jag oxå fått en sånt där Duabaimail,det gick i papperskorgen direkt.