God morgon Torsdag
Oj vad trött jag är idag usch usch… men snart blir man säkert pigg efter en lång promenad ut i skog å natur.
I dag är min lista inte så lång..skönt finns t.o.m plats för en middagslur
Skall prata lite med Lillemannen å Busan om hur skönt vattnet känns..fniss..
Regnet öser ner även denna dag…ruggit ute…kanske är det dags för en liten brsa å mysa framför….å lite tè…
Ja så får det nog bli….man måste ju få njuta av dagen ibland med
Ha det så trevligt idag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Godmorgon, ja du är inte ensam om att vara trött….jag ska i väg till jobbet nu, men skulle helst av allt vilja ligga i min säng.
Jag är genom förkyld och mår inge vidare
Men va gör man när man är egenföretagare och alla mina kunder vill bli klippta.
Tur att det i allafall är min vecka då jag slutar halv fyra.
Ja man ska väl inte klaga det finns de som har det värre….
Ha en bra dag allesamman.
Kram Chatrine

GOD MORGON 
Önskar alla en bra dag
Kram Mia
// Mia
God morgon allihopa!! Hoppas ni får en bra dag!
I Karlskrona är det även idag strålande solsken från en klarblå himmel
!
//Kram Eva

Godmorgona alla. Nu börjar kampen att få igång en stejkande kropp.
Jag vill ha vinter och kallt inte detta råa.
Ha en bra
Mona

Godmmorgon alla! I dag skiner solen här i Sävedalen nästan gbg.
Trött trött…… ville ha sol i går, i regnet och när jag får det orkar man nästan inte ur sängen…..Tur att jag inte ska i väg förrän till kvällen. Ja, jag ska ut snart med hunden, men det är en vana och räknas inte. Jag skulle vilja ha en riktig vinter som vi hade när vi var barn… Rikligt med snö och att den knarrar under fötterna när man går och solen som skiner,,,,,, kan livet vara bättre än då,,,glada ungar som åker pulka hela eftermiddagarna,,,, kommer in frusna och röda om sina kinder….då e det gott att leva…….
Ha en underbar dag alla!
Hmmm, snarare God Förmiddag för en del ser jag
Solen strålar från en klarblå himmel idag här i Dalarna (Malung) KANON! Har tagit ledigt från jobbet idag för städning hemma. Det går hur bra som helst med CD:n på hög volym, man DAAAAAANSAR fram med golvmoppen! Sen ska jag nog ta en tur till min dotter och pussa
på mormors lilla gulle gullle guuuuuuuuuulle gryn. Det Ni mina vänner är livskvalité av högsta klass
Ha en bra dag på Er/Inga-Lill

God förmiddag från Österlen.
Här skiner solen fast inte från en klarblå himmel.Men den skiner vilket gör att jag känner mig gladare.
Katterna hittar sina ställen att ligga och sola sig.Man ser hur de njuter.
Ha det gott alla//Sylvia
God förmiddag
Här i Kalmar är det riktigt häligt höstväder, solsken och hög klar luft. Det gillar jag, så skönt att slippa regn och rusk åtminstone någon dag.
Jag har varit ute på långpromenad med hunden. På vår runda idag passerar vi flera hagar med hästar och Elvis är väldigt fascinerad av dessa. Han står på bakbenen och spanar, men när en av dem kom fram till stängslet och frustade lite så gömde sig fegisen Elvis bakom matte. Sedan försökte han ge lekinviter till hästen, men den fattade inte "galoppen" 
Idag står kattbad på schemat även här hemma. Vi har klubbmästerskap nästa helg i Calmare Kattklubb. Tre av perserna ska med, Electra, Teddy och Diba.
I förgår kväll var vi och lämnade ena européhonan på parning i Norrköping, fick rapport igår kväll att de har parat. Detta blir hennes första kull, kanske blir väldigt många bebbar då de var 9 kattungar i hennes kull 
Ha en bra dag allesammans
/Lotta

/Lotta
#6 Lite nyfiken… Vars i Malung bor du?? Jag har släkt i Hole och runt Bullsjön (campingen) kanske vi kan ses nästa gång jag kommer "neröver"
Här är det vitt på backen av frost… ska snart iväg på utv.samtal med dottern, sen blir det lite handling medans jag har lite bärhjälp…
Jag drog till med Malung för ingen kan nog veta var Öje ligger. 17 km öster om Malung mot Mora. En urmysig liten gullig by, med båthamn och backe upp och backe ner. Det är JÄTTEFINT här, om Ni kommer hit tar jag Er gärna med på lite sightseeing. Men vi har också bott i Malung (och Florida USA!) fast nu känner vi att här ska vi leva och dö! Min systers barns far kom ifrån Hole, Backa folk. Klart vi kan ses om Du vill.
Nu har jag varit och pussat barnbarnet en sväng, det lever man på ett tag! MVH/Inga-Lill

Det här var en trevlig tråd tycker jag.. ..speciellt dagar som denna!!
Nu är det bara grått och tråkigt. Det fina höstfärgerna börjar att försvinna och allt är bara grått just nu.. Lät det där deprimerande?!
Men mitt i allt grått så kommer min man hem för en veckas ledighet så lite ljusning ser jag i allt grått..
Ojjj.. ..nu blev jag genast gladare.. ..inte är det så grått heller längre!!
ha det gott
lillan
#10 Öje vet jag precis vart det ligger, det är en fin "by" innan man når själva Malung… lite OT men jag vill minnas att min gammelmormor mendans hon levde hade kallats för "Backa-Anna" innan hon gifte sig med min gammelmorfar, vem vet vi kan vara släkt på håll…