"ny allergimedicin" från hälsokost
läste precis i tidningen Kropp o Själ
Fri från katt o pollenallergi
Gurid, 45, har varit allergisk mot pollen o pälsdjur sedan hon var 4 år. På våren och sommaren har hon haft svårt att vistas ute trots medicinering. Att skaffa husdjur var inte att tänka på. Men nu njuter hon av våren och har 2 katter hemma.
det är knappt så att jag tror det själv, säger Gurid. Jag har medicinerat så länge jag kan minnas och ändå haft besvärliga symtom.
Så läste jag om ett naturmedel som skulle kunna skydda mot allergener. Det lät egentligen för bra men vad hade jag att förlora.
besvären uteblev
det var för två år sedan som jag läste om Nasaleze, ett då helt nytt medel i Sverige. Jag gick o köpte en flaska i hälsobutiken o puffade upp pulvret i näsan. det kändes ingenting förutom en behaglig doft av mint. pollensäsongen stod för dörren o jag väntade på mina första attacker med påföljande cortisonbehandling. men besvären uteblev.
hjälpte oxå mot kattallergin
ungefär samtidigt hade vi trots min allergi bestämt att vår dotter skulle få en katt. det var hennes högsta önskan o jag tänkte att det måste gå. och även det fungerade. jag puffade Nasaleze två gånger per dag o var det mycket pollen tog jag någon gång till.
en stor fördel med Nasaleze är att den inte tas upp av kroppen o därmed finns det ingen risk för biverkningar. Nasaleze fungerar som en allergibarriär i näsan. pulvret bildar en skyddande gel som hindrar pollenkorn o andra allergener att nå slemhinnan o därmed utlösa allergien.
dragit ner på annan medicin
numera använder jag knappt några andra produkter förutom Nasaleze. inget cortison o inga piller. det anda jag tar då o då är min astmamedicin. men även den har jag kunnat minska ner på betydligt. och det är ju ganska självklart, får man mindre allergi så klarar sig oxå andningsvägarna bättre. det intessanta med Nasaleze är att det är lika effektivt oberoende av vad som orsakar allergin, så länge allergin är luftburen. framförallt lindras besvären i näsan men ofta blir även ögonen bättre.
nasaleze består av något så enkelt som ett cellulosapulver från tall. Pulvret "puffas" upp i näsan o bildar där en allergibarriär som hindrar allergener att nå slemhinnan. Sex kliniska studier på drygt 400 personer visar att det verkligen fungerar.
priser 100 doser=129 kr
200 doser = 209
kanske värt att testa

Min nu 26 åriga son har varit så allergisk sen han var liten mot päsdjur, pollen, gräs m.m. Täppt i näsan jämt och ständigt. För något år sedan såg en artikel om just detta medel så jag tipsa honom om det. Varje dag har han använt ögondroppar, nässpray flera gånger om dagen men när han började med Nazalee så kunde han sluta med medicinen, räckte att han tog en dos på morgonen så klarade han sig hela dagen, otrolig skillnad. När jag skaffade mig katter var han inte speciellt glad, men jag har en syster som är Homeopat så han fick tabletter av henne som han började äta. Och så för ett år sedan skaffade han sig en egen katt
// Lillevi
tänk vad bra
du vet ju att Emma har söner som är allergiska
ska tipsa henne om detta oxå
tänk vilket genombrott om det funkar…wow
oj, det ska jag försöka prova :) nu fungerar det ju för mig med katter iaf, även fast jag enligt prover ska vara hyper allergisk. men ja, medicinen kommer jag ju inte ifrån, och den är dyrare dessutom än detta.

Åh vad härligt ! Snart kanske man slipper se miljoner annonser med " pga av allergi" ! Detta ska jag prova..:)
Men vilken grej! Måste genast införskaffa….// Malin
glöm inte att rapportera här hur det funkade för er
Puttar upp denna
Detta är ju något man kan tipsa alla som har dessa "på grund av allergi-annonserna" ute överallt, bara skicka ett inellerfo-mail till dom………..eller hur ?
Tack för tipset, jag ska förvara denna information ordentligt.
Hälsar Lotta P

Min bror o pappa är känsliga mot både pollen och katter, men använder oxå detta, dom är i praktiken helt allergifria, och mamma kan ha sitt katteri kvar i lugn o ro. Min bror har till o med skaffat katt själv :)

Har en vännina som också är kraftig allergisk mot pollen och sist när vi var en sväng på stan så var hon superdålig. Kom ihåg den här tråden så vi var in på hälsokost och köpte en Nasaleze. Hon har provat en hel del mediciner tidigare mot pollen men inget som går upp mot detta. Hon är lyrisk när hon pratar om den.
Så ett stort tack riktad till Anki som startade tråden!!!!

Kanontråd! Ja detta medel har man hört mkt om, ska faktiskt ta och testa det själv också här hemma
Tack Annki för denna tråd
/ Carina
vad glad jag blir att det är många som det funkar för
Anna (en av mina döttrar) vi fick hennes chef att köpa en
o han testade den en hel dag..o det funkade inte på honom:(
kanske ska säja till henne att hon ska be honom testa igen

TACK för detta tips, ska omedelbart köpa en och pröva.

Tack för ett jättebra tips.
#14..funkade det på dig??
putt
Gubben min har provat ett tag och ha nyser mindre, men sen är det olika från dag till dag..