Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 750 ggr
Cybercat
0

Välkommen hem, Zoe!

Nu har jag skrivit flera inlägg i diskussionsfrågor. "Får" jag passa på att visa bilder då? =)

Förra helgen var Daniel och jag som bekant i Holland och ställde ut Nisse på en CFA-utställning där. Dit åkte vi med en katt, hem kom vi med 2. Som det kan bli!

Idag har Zoe "landat" tillräckligt för att tycka det var lite kul med en fotosession (läs: lekstund) och inte bara läskigt, så jag lyckades få lite egna fina bilder på henne. Den sista är lite överexponerad tyvärr - men jag tycker man ser hennes tjusiga färgördelning så bra där, och hon är så söt, så den får vara med ändå =)

Zoe heter egentligen De Boleros Zoe of CyberCats och blev, liksom Nisse, Champion på utställningen förra helgen. Och här är hon, min lilla gumma!!

Balasores
0

Så vacker hon är och vilka fina färger

Lycka till med henne !!

//Christina

englagirl
0

Men snacka om snygg katt!

Jättestort Grattis Emma & Daniel till denna vackra pastellpudding!!!

Kram

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Cybercat
0

#1 Ja, cremeblåvit är det vackraste som finns, tycker jag. Jag inbillar mig att de har en särskild personlighet också - som paddorna fast mjuuuuukare liksom, som om dilutionen slår på psyket också. Fast, det är säkert bara i mitt huvud :)

#2 Tack Lena!
Hon är vansinnigt läcker, ännu finare i verkligheten. Jag vet inte varför hon ser så sur ut på de 2 helkroppsbilderna, i verkliga livet är hon som en liten docka, så söt. Om jag får önska något hade jag gärna sett att näsborrarna var större, och kanske lite djupare ögonfärg (solljus krävs för att de skall se ut som på bilderna här) - men hon andas i alla fall helt utan problem och de är inte alls stängda, bara lite smalare än jag helst ser (de får helst vara öppna som "två hål i väggen" som den gamla vattenfall-reklamen för mig)

Tjing-Ling
0

Urläcker, min första perser för 19 år sen, var en sån här liten snygg dam. Tycker också om denna färgen.

Ann-Louise.

Annkis54
0

Hon är urläcker
visst är blåpaddorna läckra

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Generosa
0

Grattis till en fantastisk vacker tös

// Lillevi

Generosa´s Perser

www.generosas.se

Cybercat
0

#4 Min första perser, för 19 år sedan, var OCKSÅ en blåcremevit Ann-Louise. Vi kan bilda klubb, du och jag :)  NU glider jag ner för memory lane - jag tror det får bli ett eget inlägg :)

#5 & #6 Tack! :)

Livandas
0

SUPERläcker katt!!

Men en underbar färg naturligtvis:)

Grattis till nytillskottet!

//Susanne

Dockan
0

SkrattandeJättefin är hon.LenaFlört

Hälsningar LENAGlad

Tessan73
0

Grattis till en helt underbar katt,,,,all lycka med henne

//Tessan

yadhayezibas
0

GRATTIS till ännu en pärla ifrån De bolero!!

Underbar färg och jag håller nog med lite i ditt padda tänk där.Skrattande

manbukten
0

Grattis till en vacker katt

Mirra
0

Jag vill också Gratta dig till denna Jättevackra dam.

Blåpaddorna är så söta Glad

// Rosie