Utställningar - fråga
Ja hur är ni?
Är ni Aktiva utställare eller åker ni bara ibland när suget infinner sig ?
Finns det någon som aldrig åker eller mindre än sällan?
Hur upplever ni utställningarna..Kul? Tråkig? Jobbigt ?Underbart?
Dålig förlorare?
Själv älskar jag det fast det kan vara både tidskrävande, jobbigt å kämpigt men ack vad kul… Åker så fort jag får chansen så jag kan nog säga mig som aktiv utställare
och jag är glad för den som vinner så jag räknar mig inte som en dålig förlorare men fast ibland så kan man gå där ifrån å undra hur domarna tänkte ibland
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Detta med utställningar tycker jag är väldigt varierande beroende på arrangemanget, varit på många roliga utställningar men som nu senast var det så trångt och trist så jag valde att ABS:a katterna på söndagen även om min katt blev BOB på lördagen. Men nu ska jag till Norge denna helgen och sen blir det till att rabiesvaccinera för att kunna åka ut i fler länder.
Jag är ju en som tidigare bara jobbat på utställningar då jag varit aktiv i en IDP-klubb och då inte haft möjlighet att ställa egna katter tyvärr, försökte det en utställning men det fungerade inte tyvärr. Så nu tar jag igen det och ställer enbart.
Jag var en mycket inbiten hundutställare på 80-talet och visade även andras hundar och åkte runt på alla lediga helgerm riktigt så illa är det inte nu 
Jag är ju ganska nyligen SVERAK ansluten och är överväldigad över organisationen samt domarnas trevliga sätt med öppna bedömningar sen har jag träffat så otroligt många trevliga utställare så allt det jag hört om SVERAK innan visade sej absolut inte stämma utan snarare tvärtom.
ja. vad ska jag svara på detta då
jag är väl så där halvaktiv.
Tycker att det räcker gott o väl med 3-6 utställningar per år. Det kostar ju en hel del pengar oxå:)
jag tycker att det är alltifrån till kul till STENKUL. Man får inte glömma att detta är en hobby o inte blodigt allvar.
Många gånger frågar jag mig…vad gör jag???
dessa veckor innan när man förbereder katterna…
upp tiiiiiidigt…eller ner till hotellet dagen innan
sen i alla fall upp tidigt på lördagen o står i kö o sen upp med katterna…o om det inte går så bra…resten av dagen en väntan:)
Men då passar jag på att prata med alla trevliga människor…o de som är mindre trevliga de kan man ju bara gå förbi.:)
O går det bra så ränner man runt som en skållad råtta. Nä vi är nog inte riktigt "kloka", eller vad det nu är med oss.
Jag har varit på väldigt få utställningar där det har varit rörigt. Både inom IDP o SVERAK.
Men alla som går på utställning vet ju hur det är…o att många klubbar har "personalproblem" o att de som jobbar, jobbar häcken av sig.
Så om man går med inställningen att vi är färdiga vid 18-19-tiden..så är det ju bara en bonus om man kommer därifrån vid 17-tiden.
En stor eloge till ALLA som jobbar med utställningarna