Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 948 ggr
englagirl
0

Måste få dela med mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

av denna bild som Malin Sundqvist tog i helgen på min VACKRA ixiDixi´s Dragana aka Sessan!

Tack Malin….Du är en pärla!

Hon var på sin första utställning i helgen och fick sitt första Cert då hon precis klivit upp i klass 9.

Lite irriterande att domaren valde att INTE Nominera henne trots att hon var ensam hona med den "dåliga" ursäkten att….

citat" det finns inga tekniska fel på katten MEN hon är för mycket junior?????????" slut citat.

VADÅ för mycket junior???? hon har ju förtusan nyss gått upp i klass 9 och ÄR en liten kattunge fortfarande med sina dryga 10 månader! Jag blir faktiskt lite irriterad över såna domare då Sessan är en tekniskt jättefin katt men för dagen lite liten, men alla katter blir inte stora heller :-)

Jaja, trevligt hade jag ialla fall i goda vänners sällskap och det var inte Sessans sista utställning så det ska bli spännande att se och höra vad andra domare tycker om henne, för i mina ögon är hon UNDERBAR!!!!

Här kommer i alla fall den utlovade bilden på en lite urfälld Prinsessa :-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

Väldigt vacker..mums.. Ja man slutar aldrig att förvåna sig..Ibland blir man stående med öppen mun å ett stort frågetecken ….

Men det är bara att skaka av sig Cool

Super vacker är hon

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Tessan73
0

Ja domarna kan ju vara lustiga ibland. Underbart vacker katt är det iaf.

//Tessan

Annkis54
0

detta hör man ju lite varstans…men går det inte att prata med domaren. Då menar jag inte som privatperson eller som utställare..utan som domaransvarig eller nåt…
att man talar om för domaren att si eller så inte är ok
eller är de enväldigaCool
detta gäller oxå att skriva på engelska o läsligt…o prata lite kanske.
Eller är det bara jag som är blåögd:):)

snygg katt i alla fall…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kvasthulda
0

Fantastisk bild av er urläcker katt !! Skit i vad domaren sa, nästa gång går det bättre och då har du glömt detta tråkiga.

Gläd dig åt din vackra katt istället, det ger så mycket mer än att gå och älta vad någon domare sagt på någon utställning.

Helena

Livandas
0

Underbart fina Sessan!

Det var fler som blev överaskad då domaren inte tog upp Sessan till panel, hon är jättefin, och enligt mig inte alls för mycket junior.

Sessan är en kompakt liten tjej, inte alls för liten:)

På nästa utställning kommer hon säkert bli BISSkrattande

Vi ses och hörs senare!

Kramar Susanne

four-x
0

Hej vännen

Inte ska du hänga läpp.. .. hon är ju så vacker!!

Shit happens.. ..det är sånt man får ta..

kram

lillan

four-x
0

Hmmm.. ..jag glömde att skriva att jag inte själv är den bäste förloraren.. ..när det kommer till utställningar och tävlingar..

Men det går över ganska snabbt.. ..för det mesta.. ..hehe.

Det är bara att gå vidare och ta nya tag..

kram

lillan

yadhayezibas
0

Det vet du väl att alla katter oavsett ålder ska väga minst 5 kg gärna mer och ha drivor med päls och vara helt färdiga när de är på show.

Jag tycker det är för hemskt att en kattunge inte ska kunna se ut som en kattunge och så vidare….

Jag tycker att hon ser jättefin ut med stora fina ögon!

Marita-L
0

#8 åooh shit mina exot bebisar ligger risigt till där då…TystOskyldigCool

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

englagirl
0

Tack alla ni för rara kommentarer ang min Prin"SESSAN"!

Jag har kommit över det här nu och hon ska ställas lite under våren innan jag parar henne. andra domare tycker säkert annat :-)))

Huvudsaken är väl egentligen att JAG gillar henne och att jag VET att hon håller BÅDE för avel och utställning!

Lev väl allesammans!

Kram

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

EddaM
0

Jag vet en som fick kommentaren att hennes katt hade för mycket kattunge päls kvar för att gå vidare….i klass 12…hmmmm…

Och englagirl: Din tjej e göööra fin=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Sunrunners
0

Jag fick också  i somras kommentaren att min lilla (creme colourpoint ragdoll) flicka hade inte sina points fullständigt utväcklat   och därför inte kallas till nominering … i klass 12  Obestämd

Balasores
0

Grattis Lena hon ser verkligen fin ut . WoW!!!!

Henne kommer du att få mycket glädje av både show och avel

Ha det så gott

// Christina Skrattande

(p.s. vi hörs när den har kommit )

Cybercat
0

Men herregud….

Hon är ju fullständigt LJUVLIG! Vilken kanonsnygg katt! Den domaren asom inte skickar vidare henne behöver (starkare?) glasögon.

Emma - helt "flabbergasted"

P.s. Grattis till en ljuvlig liten Sessa, hon är UNDERBAR. Jag är kär :)