SNABBT SE HIT!
Hejsan! Är helt ny här på forumet och vänder mig hit i hopp om snabba svar från erfarna..
Jag har en perser som är lite mer än fyra månader gammal..
Nu är det så att jag har märkt att han har bajs i pälsen strax under rumpan, och jag vet inte riktigt hur jag ska få bort det utan att skada honom.. All hjälp är bra hjälp!
xoxo
Duscha av rumpan i ljummet vatten tvätta försiktigt med en tvättlapp så lossnar det snart 
Välkommen hit
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

taaack så mycket!! Ska prova det med en gång :)
har det torkat så kanske du bara kan borsta/kamma ur det:)
Nää,inte duscha, det blir bara kladdigt och smetigt. Lisa, Amors Troll lärde mig ett bra knep. Det är att ta potatismjöl och dutta på i baken och på bajset. Låt det torka in lite och sedan kammar man lätt bort alltihopa. Jag har ett särskilt potatismjölspaket för katterna.

Bästa sättet att få honom ren är väl ändå vatten och någon form av tvål eller liknande, inte blir det kladdigt eller smetigt?
Man kan väl inte få bort allt genom potatismjöl ?
Iallafall får man inte bort eventuella bakterier som finns i avföringen.
Själv tar jag alltid de som fåt smuts av något slag på sig, under duschen eller i tvättstället för att göra rena och sedan torkar jag torrt med en handduk.
Hoppas du fick den lille ren hur du nu ändå bar dig åt.
ja, hur du än har burit dig åt så är det ju viktigt att du får bort lukten. Annars kan det ju lätt bli att man inte vill gosa med katten.
tala gärna om för oss hur du gjorde o hur du tyckte att det funkade.
Att du får så olika svar beror nog oxå på att katterna är olika o accepterar olika saker
jag vet för 10 år sen när jag hade köpt en ny hona som var kladdig i magen läääänge…så duschade jag henne i rumpan varje gång o fönade henne torr. Det hade jag inte gjort idag.:)
är det ett stort problem o man inte ska ställa ut katten så hade jag trimmat ner till behändig längd i baken
Din perser är ju bara 4 månader så det kanske handlar om att h*n inte har lärt sit hur h*n ska stå när h*n bajsar
så det brukar de ju lära sig med tiden
lycka till

Jag gjorde så som Marita-L sa, duschade av honom.. Och det fungerade alldeles utmärkt! Bajset var hårt så det blev liksom inte kletigt när jag gjorde så..
Men tack så mycket för hjälpen! Urgulligt! :)