Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 594 ggr
babydoc
0

En matfråga

Min perserflicka Zarah har varit väldigt lös i magen ett tag och vi fick tipset att byta foder för att testa om det blev bättre. Så nu har vi testat Orijen som vi fick gratis av en kompis, det ska tydligen vara fritt från spannmål och dom tyckte att det fungerade utmärkt till deras katter. Innan dess åt våra katter Hills. Nu har dom ätit Orijen i några dagar och hon är inte alls lika lös i magen längre.

Min fråga är: Är det någon som har några erfarenheter av Orijen? Fördelar/nackdelar?

Annkis54
0

jag vet att det var nån annan som hade testat Orijen
det ligger flera mattrådar här om du letar dig bakåt
men annars så tycker ju jag att du ska gå på hur dina katter mår…o de verkar ju må alldeles bra:)
jag skulle aldrig ha vågat byta mat "rakt av"….:):)
Vilken sorts Hills gav du förut??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

babydoc
0

Aha då ska jag kolla igenom trådarna lite bättre. Vi har Hills chicken adult hemma samt hills kitten till Zarah. Just nu har vi serverat båda fodren, det står en skål framme av båda men jag märker att de väljer Orijen i första hand. Men ombyte förnöjer ju så klart. Det är bara Zarah som är innekatt de andra katterna gör sina behov ute, men alla verkar må väldigt bra som sagt.

Tack för dina tips! :)

Bart
0

Jag ger mina Orijen nu,och de gillar det och är fina i pälsarna och bra i magarna,så jag tänker nog fortsätta med det.

babydoc
0

Okej. Ja min katt mår mkt bättre i magen inte alls lös längre så jag kommer nog ge det fodret en chans jag med Glad