Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1527 ggr
amarula
2008-10-28 19:38
0

satellitkatteri????

Är det någon här som vet va ett satellitkatteri är. Går en kurs just nu där man ska skriva för och nackdelar med ett satellitkatteri och jag har sökt på nätet men hittar bara en gammal tråd på ett annat forum men med olika svar så fortfarande ??

Hälsningar Britt-Marie

MonicaLagerquist
2008-10-28 19:40
0

Det här svaret fick jag av en av kusrledarna

_Frågan gällde satellitkatteri, alltså att man har en uppfödning som liksom… följer planen som gjorts upp av "huvudkatteriet", som leds av en mer kunnig och erfaren uppfödare.
_

Stolt ägare till tre La permer

Annkis54
2008-10-28 20:08
0

det verkar ju som om ett katteri skulle vara nåt sorts "underkatteri" till nån annan
men jag har faktiskt aldrig hört talas om det
kan inte vara nåt uttryck som används

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
2008-10-28 20:22
0

Jag har aldrig hört det uttrycket tidigare Obestämd Annars skulle man ju kunna tänka sig att det handlade om katteri som har många katter ute på foder, kanske Flört

/Lotta

/Lotta

Niffi
2008-10-28 22:23
0

Konstigt att man har med detta i en kurs när ingen har hört det tidigare. Hmmm, är det pawpeds uppfödarutbildning? Verkar kunna vara något som kanske finns utomlands. Jag har aldrig hört talas om det dock.

Marita-L
2008-10-28 22:43
0

Kan det vara en sådan enkel sak som våra hemsidor å länkar m.m. detta satellitnät som katterierna har??
Äsch kanske inte hihihihihiFlörtCool

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

heliotropes
2008-10-29 02:59
0

#5 Haha!Skrattandedär fick du till det.

Jag har inte heller hört benämningen förr .

Eva // medarbetare på Perser

englagirl
2008-10-29 17:16
0

Ser att du fortfarande inte fått svar på vad satelitkatteri är.

Jag har sökt lite sedan du och jag pratades vid på telefon och frågat andra uppfödare men INGEN vet vad det är :-(

Ska bli intressant att få veta vad det är då du får svar på det….OM du får svar!

Kram o vi hörs snart!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

MonicaLagerquist
2008-10-29 22:35
0

Ytterligare ett svar från kurs ledaren.

Det vi menar är en uppfödning som väsentligen fungerar som en fodervärd, men utan att ekonomin är inblandad. Man köper själv sina katter, betalar alla utgifter för dem och får också alla eventuella inkomster från kullarna och parningarna. Men hela aveln styrs av en annan uppfödare. Denna uppfödare beslutar om vem som ska paras med vem. Givetvis har satellituppfödaren möjlighet att säga nej till enskilda förslag och även att helt hoppa av samarbetet. Att huvuduppfödaren är den som i huvudsak bestämmer över parningarna är ju något man har kommit överens om.

amarula
2008-10-30 00:11
0

Tack alla för att ni har kommit med ideér för vad det kan vara

#8 jag såg just tråden på pawpadskursen men jag vet inte om man vart klokare om vad man ska skriva men något ska man väl hitta på.

/Britt-Marie

Annkis54
2008-10-30 16:49
0

konstigt..
o ännu konstigare att man på en kurs ska skriva om nåt som väldigt många "i branchen" aldrig har hört talas om:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

MonicaLagerquist
2008-10-30 16:56
0

Ja det håller jag med om.Vi som går kursen får väl nämna det när vi gör avslut på kursen.