Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1413 ggr
Naquita
0

Blir han långhårig?HJÄLP BILD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ifrån den stor sturkökolonin jag försöker rädda föddes de här 3 ljuvliga små liven hemma hos mig den 14e augusti

De är nu 3 veckor och fotona är några dagar gamla. Afrodite vet jag blir långhårig, och Athena korthårig. Men Akillez är den jag behöver hjälp med från långhårskattfolk;)

Blir han långhårig?Han ligger mittemellean Athena och Afrodite i pälslängd, VÄLDIGT lurvig men långt ifrån Afrodite. Hans färg blir jag inte riktigt klok på. jag VET att en sommarstugegäst brukar ha med sig sin fertile silverhane(vad för ras vet jag ej, gissar skogis) och han får gå lite som han vill, och detsynsi denna koloni med alla långhår,silveraddor o fina vitfläck. Fantastiska färger!

Och ja det kommer synas om en vecka eller två vad han är, men jag är för nyfiken för att hålla mig;)

FÖRST UT AKILLEZ..VAD TROR NI, LÅNGHÅR LR KORTHÅR? och vad för färg har han?Han e så mörk för at vara brunigre, men mönstrad är han ju,syns tydligt med M.et i pannan.. Mamman är bruntabby fadern kan vara vem som..;)

Naquita
0

EN TILL PÅ AKILLEZ…

Hans färg för mig lite fundersam…han är ju bruntigre, men så MÖRK??? kan han ha silver? (flera stycken i kolonin har varit silverpaddor)

Naquita
0

Långhåriga sötaste syster Afrodite!

Naquita
0

Och korthåriga svartssköldpaddtigre Athena.

Bart
0

Ja lite mittemellan ser han ju att vara…jag tippar på att han blir lite långhårig,hur ser svansen ut på undersidan?Ser ut att vara svartsmoke oxå tycker jag.

Naquita
0

Jag har med varit inne på typ "dålig" svartsmoke, då han inte ser ut som en bruntigre men inte heller ngn klockren svartsmoke. men så e han ju huskatt med s färgerna o silvret e ju inte "rent" . Men kan e svartsmoke verkligen ha ett M i pannan? e de inte bara mönstrade som har det?

En bild på sidan av honom..

Kittentotts
0

Färgen kan jag inte säga så här på bilder

Men man kan säga om pälsen då

Tror hon får lite kortare päls på kroppen, lite mer långt kring kragen o svans mm

Det jag kan se, vi hade några såna sötnosar inom djurskyddet de år jag jobbade med dem, blev söta katter med lagom päls

/ Carina

Naquita
0

#6 semilånghår då alltså ? han har exakt den färg han har på korten, så lustig:)

RaktajinosCattis
0

Hejsan! :)

I mina ögon är det en långhårig n22 23 24. Inte smoke iaf.

hälsningar

Cattis

Kittentotts
0

#7 Ja semilånghår tror jag på!

Färgen är för jag inte är så mkt för dessa färger, har helt enkelt inte haft så mkt i de färgernaSkrattandeMen ska ju vara vita i botten om de är silver

/ Carina

Bart
0

Jag tänkte inte på M:et i pannan,Skämsdå är han förstås mönstrad,men nog tycker jag han är silver,vilket jag tycker de andra oxå är.Så jag tror ns 22,23,eller24.

Naquita
0

hm hm…Semilånghårig dåligt svartsilvertigre?

EddaM
0

Jag skulle säga svart smoke med spökmönster, men det kan ta ett tag innen silvret kommer. Vänta o se=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Naquita
0

och Akillez blev……

svartsmoke långhår:)

Naquita
0

Jag är grym hälsar han;)

Kittentotts
0

Så söt han är!

Han är lagom långhår som jag ville kallat det då jag gissade

Haft några sådand genom tiden i djurskyddet själv:)

Så söt är han!

/ Carina

Marita-L
0

Vad fin har är men jag tror inte han är en smoke utan en brun i tabbyvarianterna tabby / tigre.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Naquita
0

#16 han är inte tabby eller tigre, utan smoke. jag är helt säker. däremot dåligt smoke.

Kvasthulda
0

Vem som helst ser väl att det där är en bruntabby, det går inte att ta miste på det.

RaktajinosCattis
0

#16 och #18 ja det sa jag när jag såg den första bilden och jag står på mig :)

IdaJ
0

Jag tror också att det är en dålig smoke med mycket rufism och spökmarkeringar eftersom han har svart nosspegel…

Naquita
0

#18 spydigheter vill jag inte ha i min tråd tack. det är inte alltid så självklart, och nej han är INTE en självklar tabby. har haft många tabysar och silver/smokekatter och han är mystisk.

inga tabbymarkeringar, inga tigre lr spotted. helt mörk på kroppen men kritvit på botten= smoke eller silver. Met i pannan och lie prickiga magen gör ju att han "måste" vara mönstrad men naturen kan gå emot ibland.
Sö som socker är han ändå och han ska ju bli sällskapskatt o kastrerad så vad spelar det för roll egentlgien;)

Kvasthulda
0

Oj förlåt, jag menade inte att det skulle vara spydigt, ber så hemskt mycket om ursäkt. Hoppas du godtar det för jag tänkte inte så iallafall.

För mig är det så självklart att det är en bruntabby och du frågade ju efter färg eller har jag missförstått?

kalltorpets
0

Jättesöt kisse!

Men inte smokeRynkar på näsan!

Lena

simzonites
0

Men han har även ljusa ringar kring ögonen och en ljus haka som talar för tabbymönster. Men som sagt en mörk nosspegel och inte tegelröd, hm Obestämd

/Lotta

/Lotta

Marita-L
0

ibland kan naturen spela sitt spratt…Cool men söt som socker är han..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

four-x
0

Jag kan inget säga om färgerna.. ..bara att de är jättesöta!!

lillan

Naquita
0

nejdå lugnt:) jag är en förlåtande person;P ja denna katt förbrylla mig. men men det lär välvisa sig vad han är som vuxen:) för något abymönster ngnstans har han inte, inte heller ränder eller prickar.

Kvasthulda
0

Jag måste få fråga en sak.

Är det kattungen på bilden det är frågan om ?

För den har ju massor av agoutimönster både i ansiktet och på kroppen. Runt bålen kan det ju komma mycket senare och ibland kommer det inte alls.

Han har allt som betecknar en agoutikatt. Den vita flugan, glasögonen, ränderna, M:et i pannan, de ljusa partierna under magen.

Ibland kanske man ändå ska lyssna till de som har mer erfarenhet ?