Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 2333 ggr
Amorstroll
0

BIS Kattunge DÄK söndag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har ju tidigare berättat om den fula ankungen, "50 grammaren" OBSESSION som börjat mer och mer likna en liten grå svanunge, hoppas hon fortsätter och blir till slut en "stor vit vacker sådan". Hennes tre stoooooora kullbröder har verkligen satt henne på plats och tyvärr bitit av henne alla morrhåren så att hon inte skall moppsa upp sig alltför mycket…….

Till DÄK hade jag anmält hennes kullbror OPIUM, som för dagen tyvärr är väldigt urväxt och min svartsköldpaddstabby exotflicka BON BON första anmälningsdagen men hon hann flytta, så jag fick byta till lilla OBSESSION istället.

Hör och häpna trollungen fick två jättefina bedömningar båda dagarna! Domaren Satu Hämäläinen blev jätteförtjust i henne vid lördagens bedömningar och det stod till slut mellan henne och Cathrine Perssons, IxiDixi's lilla svarta exottjej HAPPY KISS redan vid nomineringen. Satu tog min som sin näst bästa kattunge och därmed Chatrine's katt till panelen.

Jag fick faktiskt en liten "flash-back" och kom ihåg hur Satu's röst var avgörande i panelen på NERK's stora utställning i januari förra året. Det var 5 domare som hade dömt över 100 perser och exoter. I panelen fick min ZiZi 2 av domarnas röster och storasystern till Happy Kiss även den en  svart exot, Ticket to a Birthday Kiss hade också fått 2 domarröster, när den 5:e domarens röst, Satus, lästes upp sist så föll den på Chatrine's katt även denna gång.

På söndag hade jag inga större förväntningar eftersom det gick många vackra kattungar hos domaren Henry Hornell, men vid nominering tog han min lilla trollunge, som åter igen fick möta den lilla svarta exoten Happy Kiss, men denna gången i panelen. Till min glädje fick Obsession både Veikko Saarelas och Henry's röst.

Efter flera påstötningar från klubben så gav jag med mig och hade för första gången tänkt ställa "uppfödning" något som jag aldrig gjort förr under alla åren jag ställt ut. Tyvärr föll det eftersom jag bara fick ihop 4 katter och det måste vara minst 5. Jag hade tjatat på Jeanette att ställa den svarta exothanen Eddie Murphy som för dagen är en mer eller mindre hårlös exot, något som domarna också påpekade (sorry Jeanette!) och Heléne Fahlgren som skulle komma ner från Skellefteå med sin fullpälsad svarta perserhona Amors Troll Venuz, men som inte kunde komma eftersom hanen tydligen varit nyförälskad och då får man ju inte ställa ifall man är osäker på ifall det hänt något……. så var alltså min debut som "uppfödare"….!

Jättetrevlig utställning som DÄK anordnat i strålade höstväder utanför men kanske lite dålig luftkonditionering inomhus…… men vad gör det med så många trevliga glada utställare och vackra katter som vi har fått se. Malin Sundqvist var flitig med kameran och vi får se framemot även en liten fotorapport från henne så småningom.

Här kommer några foton på min lilla gråa svanunge OBSESSION som jätteliten

Visst syns det att hon redan som liten hade bestämt sig för att hon är en "survivor"!!?

och även några på henne med feberpäls som jag tog för ca 6 veckor sedan. 

Kram
Lisa L
S*Amors Troll
Perser & exoter
http://www.amorstroll.com

[Guardians]
0

Grattis Lisa, tänk att denna lilla trollunge blivit så stor och vacker och vilka tillfälligheter att just hon visades, nu gav det mersmak väl?

Marita-L
0

Jätte grattis !!! Underbart söt Glad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

stort grattis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Grattis, hon är otroligt söt och vacker denna lilla/stora damKyss 

Din debut i uppfödarklass kommer säkert gå bra, den dagen det blirCool Jag känner igen det där med att man planerar en sak…å så blir det något helt annat iställetObestämd Hoppas man får se mer av Obsession då hon växer uppTungan ute

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

manbukten
0

Grattis till en vacker tjej med look

Tessan73
0

Jättesöt tjej

//Tessan

u-marklund
0

Grattis till en docka, hon är verkligen fin, jättesöt.

Cybercat
0

Fullständigt bedårande liten tjej. Yummi yummi =)

Lovebuffen
0

GRATTIS! Hon är verkligen supersöt så jag förstår ju att det gick bra. Glad

nettan123
0

Grattar igen, hon är bara för söt!

Glad

heliotropes
0

Mums! Hon är väl för góo o söt,och Grattis!Gladdet var tuff konkurrens,med många `vill ha o ta hem ungar`Glad

Eva // medarbetare på Perser

SussiF
0

Ho när ju så otroligt söt ! en riktig fluffboll :-)

Amorstroll
0

Här hittar ni en länk som visar foton på många av katterna som tävlade på DÄK, bl a på Happy Kiss, alias Sara och även på min Obsession.

Överst står det

Fife Show September 2008 DÄK, Borgänge

http://www.photogenique.se/

Kram

Lisa L S*Amors Troll

frukove
0

Hjälp!

Kan nån guida mej så jag kan se dessa bilder ?Jag har Mozilla Firefox och lyckas INTE se dessa bilder (när jag för en gångs skull var på plats!)…alltså den i Lisas länk ovan!

Heléne

four-x
0

GRATTIS

till er som ställde på DÄK.

Visst är det kul att lilla Happy Kiss som blev BIS på lördag blev WW-08 idag.

Och så blev hon även BIV båda dagarna över de andra svarta exoterna som var där.. ..och då gick hon även mot den vuxna hanen.

ha det gott

lillan

miascharming
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är bedårande söt !

En liten pingla som jag inte kan ta ögonen från!

// Mia