Perser iFokus

Perser

Etikett15-tävlingar
Läst 2089 ggr
simzonites
0

Tävling: Månadens Perser/Exotic November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni ser så har vi gjort en liten justering, vi har slagit ihop bidragen i september till september/oktober eftersom vi vill presentera månandens katt under den månad som gäller. Därför hoppar denna tävlingen till november och vinnaren kommer att ligga på förstasidan under just november månad vilket är mer logiskt Flört

Månadens Perser/Exotic November
Eftersom vi börjar närma oss Halloween så är temat för månadens perser/exotic den här gången valt med tanke på det.

Tema: Läskigaste uttryck

Motivering: Glöm inte att motivera varför just din katt ska vinna!

Uppgifter: Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder.

Pris: Vinnarbilden och en liten berättelse om katten publiceras i en artikel på sajtens förstasida!

Jury: IdaJ - Sajtvärd Perser iFokus, Simzonites - Medarbetare Perser iFokus, LeffeD - Sajtvärd Cornish Rex iFokus, Nilla - Sajtvärd Siames iFokus och Yataz - Sajtvärd Ragdoll iFokus.

**Regler:
**Endast en bild per person.
Du måste ha tagit fotot själv.
Du måste publicera ditt inlägg senast 25/10-08

/Lotta

Mustang
0

Detta är Augustivinnarens sambo, Diesel.

Hon är en 9 årig svartsmoke exotichona och heter egentligen Ixidixi's no more.

Motivering: Hon är världens lojaste å mysigaste å snällaste kisse men skrämmer alla mina vänner och framför allt barn för hon ser så elak ut….. = )

Mattes lilla hårdrockskisse!!!!

Kakan81
0

Här är min Lucas svartsilvertabby hane eller ja kastrat. Han heter egentligen S*Eddores Marcolioo och han är 6 år.

Motivering: När jag tog denna bild funderade jag inte så mycket på det, men i efterhand blev det "och han får sova brevid mig när jag sover, gulp". Alla som ser denna bild undrasr hur jag vågar ha honom som innekatt. Tungan ute

Ps. Lyckades inte lägga in bilden som föregående, hoppas att det funkar ändå.

RaktajinosCattis
0

Här kommer mitt bidrag.S*Chanticos Motorola Aka Bosse

"När jag ser en bild som den här inser jag att vi aldrig riktigt kommer kunna avla bort den sabeltandade tigern i våra husdjur :)"

LinaK
0

Minou (*Arzish What She Said)  är en svartsköldpadda och vill gärna vinna eftersom hon är så otroligt go och söt (egentligen).

Hon gillar iiiinte att bada och bli fönad, och vill gärna visa detta med denna mördande blick. Sen är hon en liten fegis också som alltid gömmer sig bakom Polly när det är något hon inte vill..

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Annkis54
0

det var en väldans SÖT liten devil

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Hehe, tack Annki :)
Men klicka på bilden för att se den i full storlek så ser du att han visar upp en ngt mindre söt sida =)

Annkis54
0

#7..ja du har faktiskt rätt…han ger en liten "djävulsk" bild av sig där
kanske du skulle ta o klippa ut kortet så att det kommer fram:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
0

Härliga bilder i denna tävling! Glad

Här kommer mitt lilla bidrag, det är på Buffy som verkligen ser FARLIG OCH LÄSKIG ut!! Så det får bli min motivering.

Cybercat
0

#8 Sant :) Ok, här kommer den då!

"Nisse", eller Marylands Heartbreaker, är en ettårig blå/vit perser som är det absolut mysigaste man kan tänka sig, egentligen.

När han var 6 ,månader och precis fått ett bad så tog jag ett gäng bilder, och döm om min förvåning när kattens "sanna natur" dök upp på dem. Den här bilden är inte döpt till den här tävlingen, den har hetat "Nisse-the-Devil-Cat" sedan den togs.

Jösses…

Motivering: "I am the devil-cat! 'Nuff said!"

Annkis54
0

jag tar då bort ditt andra inlägg
sååå mycket bättre blev det när du klippte ut

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

monisa
0

Trubbnosen´s Isaac. Svart perserkille som kallas Isaac är här ca 3 mån.

Han är så nyfiken på kameran när man skall fota så ofta blir det lite väl nära närbilder Obestämd.

Eftersom han är ett matvrak så kan man få lite lömska blickar när maten inte blir framdukad i tid. Torrfoder går ju inte äta utan lilla kräsna jag vill ha mjuk go mat.

- Vinna vill jag för jag är mattes söta matvrak - även om jag är lite skrämmande ibland

Kyss

frukove
0

En bild på en skrämmande perser.

Vi fotade på SOL utställningen.Det här är busfröet:IC S*Optimal Prime´s Svea som har klorna ute och ett väldigt konstigt uttryck!

Ps.kan nån hjälpa mej och lägga bilden i tråden?

Heléne Fahlgren

Cybercat
0

Hahahah, vad skön hon ser ut Helene!
Unngefär samma uttryck som jag har när jag försdöker trä en synål =)

simzonites
0

#13 En jättehärlig bild men om det är en fotograf på utställningen som fotat så får den tyvärr inte Rynkar på näsanvara med i tävlingen:

**"Regler:
**Endast en bild per person.
Du måste ha tagit fotot själv.
Du måste publicera ditt inlägg senast 25/10-08"

Kanske har du en annan bild du vill tävla med istället?

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

Sista chansen för er som inte skickat in något bidrag ännu!

/Lotta

/Lotta

Liljekatten
0

Det här är Liljekattens Bom Bom. En blå perserhane, född 1990, med ett, som synes, ganska allvarligt bettfel. Han var otroligt snäll, men kunde se ganska elak ut ibland. Speciellt på denna bild då han krupit in i soppåsen.

Motivering: Ett läskigare sop-monster får man leta efter! Sköter du inte din sopsortering ordentligt så kommer han kanske och spökar för dej!!!

Inlägget är låst för nya kommentarer