Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 2160 ggr
zaharahotnigth
0

HJÄLP kattungar!!!!!!

Hej våran perserhona ska snart få ungar och vi skulle bhöva lite tips och hjälp då vi är nybörjar avlare.

De bästa skulle vara om någon kunnig person kunde vara närvarande vid födseln men vart hittar man en sådan veterinär eller person.

Snälla om någon kan hjälpa med lite tips skulle de uppskattas rejält.

maila mig på

anna_megger@hotmail.com

Mvh Anna

Kittentotts
0

Du får nog börja med skriva du bor i Stockholm, det såg jag på din sida

Reagerar en del på att du först nu ropar efter hjälp, detta borde du läst på innan el hälsat på någon som fått ungar tex

Att få någon som kommer hem då det är dags kan du ha svårt få tag på, de flesta föder om kvällen/natten, då lugnet faller i huset kommer de oftast till ro

Måste bara få fråga en sak samtidigt, jag svalde lite mkt då jag läste på din sida, din uppfattning om perserkatten??? Att du kommer avla fram långnosade?? Hur har du gjort för planera det så? hur ska du få fram långnosar enbart? Fast du har långnosar betyder inte detta du får det, jag har själv en här, men hon har inte fött en enda långnos

Tycker du ska läsa på lite om persern, det är en mkt go och trevlig ras, Om du är så arg som du skriver på att vi uppfödare föder fram sjuka katter enligt din sidas beskrivning så har du gett dig in i samma bana som oss som föder upp rasen, du går emot dig själv

Jag hoppas det finns någon i Stockholm som kan hjälpa dig, hoppas du ändrar åsikt om rasen du nu ska föda upp

/ Carina

Marita-L
0

hm…reagerade också lite när jag läste din presentation men jag tror bara det handlar om lite okunskap.

Hoppas du får många mail, jag tror att du och katten din klarar detta galant skall du se.

Har du inte mentor..alltså uppfödaren som du köpte dina katter ifrån?? Det är dom du skall kunna vända till i första hand.

Om inte annars får du gärna ringa mig (ej nattetid) när det börjar eller kanske någon annan uppfödare här.

Mitt tele. nr hittar du på min hemsida
http://hem.passagen.se/crystalpearls

Ha det gott jag håller tummarna

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Alsace
0

Hej

Ja, alla har vi varit barn i början och de flesta av oss har blivit kär i en långnos.. Jag är sekreterare i FÖRENINGEN BOHUSKATTEN och vi har en uppfödare i stockholm som jag kan tala med, hon skulle säkert hjälpa dig om du behöver. Vilken klubb tillhör du ? Hör gärna av dig om du behöver hjälp.

Alsace Futures katteri

Gunnil winther sekr fbk

Marita-L
0

Se allting löser sig till slutCool

Crystal Pearl´s

Alsace
0

Coolja det brukar det göra, ha en bra kväll

Kittentotts
0

#2 Jag tror också det finns okunskap bakom, hoppas iallafall

Va snällt du erbjöd dig ta emot henne per telefon marita om det behövs, här skulle det inte gå om någon ringer så på natten, då är pojken vaken resten av den natten

#3 Va snällt av dig fråga uppfödaren, känner ingen själv i Stockholm, men vet det finns några här på forumet

#0 Hoppas det går bra för dig med allt

Har vi ingen förlossningstråd???? för mig detta

Tyvärr så hinner jag inte med sitta här just nu så mkt, man känner ju man borde vara här mer som Medarbetare och med ansvaret man har, men kikar in hos er imellanåt

/ Carina

Alsace
0

SkrattandeJag efterlyser nog lite info om vad vi upfödare gör och vad som krävs av oss. Har haft mail kontakt och allt är fråga om okunskap som jag trodde.

Folk vet inte vad vi gör och vilket arbete det ligger bakom innan man kan kalla sig uppfödare!!

Har ngn en bra länk att lägga fram, tyvärr har jag varken tid el ork (lungiflamation) just nu att sitta ner och skriva upp vad vi gör innan vi blev uppfödare och vad man gör m.m.

Det är inte bara att ta en kull och man vips e uppfödare! Vi måste nog ut med mer info till folk överlag vad vi gör… Genetik,djurhällsovård, betendekunskap, maten ska vi bara inte diskutera,försäkringar, m.m.m  Allt vad vi är tvungna att läsa in och vara uppdaterade på.

Finns det ngn som har en länk eller ett uppslag.

Tack på förhand

Gunnil

Annkis54
0

hmmm. mig veterligen så har detta inte varit uppe under min tid här

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Alsace
0

Näe anki men det kanske är dags nu, folk vet inte vad vi gör`!

Tina ska kolla länkar!

kram g

Harlibries
0

Hej på Er alla!

Skriver som vanligt med vindens hastighet *S* då Nova "kallar " på mamsen!!!Skrattande

Här kommer en länk till en kanonbra & informativ hemsida.

Då hemsidan ägs av en uppfödare av rasen Helig Birma; finns informationen under fliken:/HeligBirma

http://www.shenandoahs.se/

Kramar!

Harlibries Tina

Ps. antar att det är Ok att länka till vanliga/privata hemsidor …
…om inte så får någon plocka bort denna länk! Då kan jag skickaett PM till dem som e intresserade att läsa/besöka denna sida Ds

Marita-L
0

Sedan vet jag att Lotta skrev en tråd för inte så länge sedan ..hm skall se om jag kan hitta den å putta upp…

Crystal Pearl´s