Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 745 ggr
monica75
2008-10-22 11:06
0

strilande hanar

Godmorgon!

Har en fundering, det är så att mina hanar, speciellt Flippy tror jag har börjat kissa i soffan, har hänt 2 ggr nu senast i morse. Tack o lov ska jag slänga min gamla idag o köpa en ny.

Ja till min fråga, har hört att man kan ge killar p-piller så att de lugnar ner sig, är ju ett tag innan det är dags för parning. Någon som har erfarenhet av detta.

SNÄLLA HJÄLP!!

Kram på er // Monica

Marita-L
2008-10-22 11:42
0

Jag har tyvärr ingen erfarenhet om detta…har aldrig gett mina hanar något p.piller

Men jag vet flera som har gjort det med både bra å dåliga erfarenheter…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

monica75
2008-10-22 11:49
0

Får man fråga vad de dåliga erfarenheterna var ?

Flippy är ju 1½ år  och det kommer ju dröja typ 6 mån minst beroende på när tjejerna börjar löpa innan han får komma till skott. Klart killen är frustrerad . Men jag kan inte ha det så här heller, hankiss luktar ju inte precis blommor…

MonicaLagerquist
2008-10-22 13:14
0

Biverkningar är ju samma som för honkatter DVS juvertumörer.Jag har inte och kommer inte att ge det till mina grabbar.Använder byxor istället.

Stolt ägare till tre La permer

Mirra
2008-10-22 14:50
0

#3 Kan du förklara det vidare med byxor.

Finns det till katt, hur fungerar och var kan man köpa dom,

är det plast på insidan? Kan du skicka en bild på dom, gärna

påsatta, har du någon katt som kan vara modell?

Rosie

manbukten
2008-10-22 14:50
0

Min inställning är nog i grunden att inte sätta in piller innan genomförd parning eller kull på honor. Då det kan gå snett. det är inte värt det.

Jag har använt de på en hane innan kastrering och bara en gång ett piller

#3 intressant vad för byxor

Marita-L
2008-10-22 16:49
0

hm… det där med byxer låter spännande hur ser dom ut?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
2008-10-22 17:06
0

jag har gett hanar både p-piller o p-spruta.
olika hanar.
den ene var för att han sprutade på mitt benTyst så vi kallade det för "kissa inte på matte-spruta" hehe
funkade bra. märkte inga biverkningar
den andre hanen gav jag p-piller för att han ropade. o det funkade oxå..men efter ganska långt användande (nåt år kanske) så märkte jag att hans juver blev mjölkiga. Slutade då direkt o de gick tillbaka utan problem. Några andra biverkningar har jag inte märkt.
byxorna är väl som typ barnens blöjbyxor. Men jag har ingen aning om hur man använder dem, hur ofta o hur avföringen sköts.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

MonicaLagerquist
2008-10-22 17:14
0

Jag användeer tikskydd och trosinlägg.Det finns inlägg att köpa på djuraffärn men dom är ju mångdubbelt dyrare.Min kisshankatt har byxor på sig när han är ute i hela huset.När han är i hankattsrummet är han självklart utan.Han brukar inte kissa så ofta när han har byxorna på eftersom att han snabbt kom på att det blev vått och äckligt då.

Stolt ägare till tre La permer

Annika1963
2008-10-22 17:50
0

Man kan ge 2 p-piller till en hankatt.Eller p-spruta.

/Annika