Syr mysiga sovställen
Hejsan! Jag började för ett tag sedan sy olika sovställen till mindre djur och säljer. Började med hängtunnlar och hängmattor. Nu har jag även börjat sy puffar. Den första puffen blev med kattmönster på fast sen hade jag inte så mycket tyg kvar för jag väntar på leveranser, så jag tog grön botten ;) Mina egna kisar som bor hos mina föräldrar ska få den. De är 16 och 13 år och Mise som är äldst ligger mest inne nu så hon blir nog glad :)
Hur som helst, en bild på puffen.
Puffen kostar 120 kr + frakt på 44 kr.
Den tål maskintvätt i 40 grader.
Kalas fina ! Vad duktig du är !!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Tack så mycket :)
vad käckt..en sån tunnel har jag aldrig sett
vart hänger man den??
Om man har gnagare så hänger man den i deras bur. Men jag kan tänka mig att åtmindstonde kisungar skulle gilla att sova i sånna? Om man har en klöspelar så kan man ju sätta dit skruvar där och hänga upp den där. Annars skruva fast den i väggarna i ett hörn kanske?
om du ser till att hålla denna tråden uppe:)
så tror jag att folk kommer att visa stort intresse för det
Jag gör mitt bästa :) Kommer fortsätta lägga upp bilder på det jag syr här inne. Kan visa en liten puff jag sydde ikväll. Det var en beställning som blev mindre än jag tänkt att den skulle så nu säljer jag den billigare istället till någon med liten katt.
Själva dynan är 26 cm i diameter och kanten är 1 m i omkrets. Kanten skulle vart lite större för att liggytan på dynan skulle kommit fram lite mer. men om man inte har en jättestor katt så får den ju plats bra. Den kostar egentligen 140 kr iom at tdynan är fluffig, men säljer den för 120 kr.

Jättefina grejer! Vad duktig du är på att sy!
Hur är det tänkt att man ska hänga upp en hängmatta? Har du någon bild att visa?
En hängmatta fungerar på samma sätt som en tunnel. Det är alltså fyra nylonband med mässinringar fastsydda. Anledningen till att jag har ringar är att man ska kunna anpassa upphängningen själv. Finns många med djur i bur som köper hängmattor och då behöver man oftast små hakat för att hänga upp dem i gallret, då hakar man bara fast en sån i ringarna.
Jag själv har iller och då kan man köpa små krokar och skruva fast i klöspelaren och hänga dit hängmattan där. Annars kan man även skruva fast krokar i väggen och hänga upp den, t ex i ett hörn, det går bra att beställa hörnhängmattor (trekantiga).
Har ingen bild än att visa men ska försöka ordna så fort som möjligt.

Otroligt fint!!! Det ska bli kul att se bilder på hängmattorna när de hänger!!!
MVH Isnornin
#18..den är ju jättekäck
frågan är vad en katt gör med detta tyget..eller om de fastnar i det
jag tar o flyttar upp tråden om hur man lägger in bilderna direkt här
när jag ser att du kan detta o lägger in dina bilder …så ska jag ta o lägga in alla som ligger här nu:):)
Nej jag tror inte de fastnar lättare i det fluffiga tyget än något annat tyg faktiskt. Har en del beställningar på puffar med fluff så köparna kan ju kanske berätta lite mer sen om vad deras katter tycker :)
ja vad bra
för jag gillar sånt:)
Har lyckats sy en puff helt i rosa fluff och en i helt svart fluff. Det var det jobbigaste av lla saker jag sytt :P var tvungen att sy rakt i fluffet och det vill ju fastna i nålen. Men nu är det klart..ja den svarta saknar lite stoppning fortfarande, den är gigantisk, ska till tre katter.
Den rosa glömde jag ta kort på innan jag packade den :S

Vad typiskt att du glömde ta kort på den;)
MVH Isnornin

Vad snygga saker du syr!! Måste bara fråga - Var hittar du det fluffiga tyget? Det är ju hur coolt som helst!
Jag köper det på AJ's tyg i Karlskrona.
vad käck den ser ut
Tack så mycket :) den är beställd av en illerägare, men han ville att jag skulle prova den på mina så att det inte blir att de ramlar ut på långsidan, så jag passade på att ta kort då såklart!
Måtten är 80 cm på kortsidorna i en rätvinklig triangel så långsidan blir ju ca 113 cm. Den är stor nog till en katt, visar en bild i jämförelse med dörröppningen.

Hmm lite nyfiket, vad kostar dina skapelser??
Oj har jag glömt skriva det på denna sajten..
Omönstrad puff: 120 kr
Mönstrad puff 130 kr
Fleece runt om och fluff i mitten 140 kr
Fluff runt om och fleece i mitten 150 kr
Helt i fluff 160 kr
(flufftyget är hemskt dyrt så hoppas ni har förståelse för att priserna ökar lite :) )
Vad har du för priser på hängmattorna (inkl krokar för utst.bur…)
Hängmatta i lämplig storlek för katt är normalt sett 40 x 50 cm och det kostar 120 kr utan krokar. Jag säljer normalt sett inte med krokar utan brukar låta det vara upp till var och en att själv fixa den anordning man själv finner lämpligast :) Men jag kan tänka mig att köpa hakar och sälja med men jag tror det blir lättast om du själv letar upp sånna som passar just dig.
Ok då vet jag, ska fundera lite… det är så mycket man vill ha mot vad plånboken tycker..
Haha ja det är ju så tyvärr :) Du kan ju alltid mäta kise när han/hon ligger ner för att se vilken storlek som passar dig ifall det blir aktuellt för dig att beställa.
snygg
Vad duktig du är !
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
det är helläckra saker du gör
det är bara en tidsfråga innan min beställning kommer:)

Vad duktig du är!!!!
MVH Isnornin
Vilka härliga puffar! Speciellt de fluffiga!
Du måsta absolut göra ett inlägg om dessa i siames.ifokus också. Med massor av bilder på dina fina grejer. Siameser älskar att ligga varmt och mjukt så jag är övertygad om att du kan få många kunder där.
Jag gjorde ett inlägg där men det blev bortplockad för det är tydligen inte tillåtet att annonsera där :/ Annars tänkte jag också att det skulle passat till siameser och sphynx.
Nu fick jag tillåtelse att lägga upp en tråd på siameser :)
Bra!
wow..vilka härliga färger
jag suger ännu på karamellen:):)

Åhhh vad avis jag blir,, är nämligen rätt kass på att sy. Jättehärliga skapelser.
//Monica
En liten fundering bara… Den här Marina, som alltså inte är jag, har lagt ut såna här försäljningstrådar på nio(!) olika ifokus-sajter. I de trådar jag har läst har hon fått beställningar. Var går gränsen för när det är en OK hobby och inte bara försäljning?
Dessutom är det olyckligt om folk tror att det är jag som annonserar och att det handlar om mina hängmattor Kattalåg som jag säljer på kattutställningar.
http://www.kattprylar.se/kattalag.html
Du kände det nödvändigt att skriva detta på alla sajter samt slänga in en länk till din egen försäljning i MIN tråd?
Som svar på att jag inte gör något fel: http://www.skatteverket.se/download/18.383cc9f31134f01c98a800092/34408.pdf
Jag har fått frågor om hängmattorna och ville bara klargöra för berört kattfolk att det inte handlar om Kattalåg, dvs hängmattan som jag har sålt på kattutställningar och på internet sedan januari 2007.
Jag visste inte heller att det var OK att annonsera på detta sätt. Självfallet kommer jag att kolla med sajtvärdarna jag också och göra samma sak. Sorry.
Har fått upp en hemsida nu, välkomna in att kika :)
Nu har jag fått hem nya tyger från USA, bland annat med jättefina mönster :) Passa på att beställa, det är begränsad åtgång.