Perser iFokus

Perser

Etikett: 11-utställning
Läst 954 ggr
Annkis54
0

Nordic Winner...meddelande från SNRF

Jag skriver det här en gång till så att alla ser det ordentligt:

Det står på inbjudan att sista betalningsdag är den 10 oktober. Strunt i det.

ALLA KAN VÄNTA MED BETALNINGEN TILLS DESS ATT PLÅNBOKEN ÄR PÅFYLLD IGEN. DOCK SENAST TILL EN VECKA FÖRE UTSTÄLLNINGEN - DVS DEN 15 NOVEMBER. DÅ SKA PENGARNA FINNAS PÅ SNRF:S KONTO.

MEN DET ÄR MYCKET VIKTIGT ATT ANMÄLNINGARNA KOMMER IN I RÄTT TID, SÅ TVEKA INTE - ANMÄL DINA KATTER NU!

Du kommer inte att ångra dig en sekund - det lovar vi!

för det vore ju trist om det inte blev något, eller hur….?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Det skall bli såååå spännandeCool

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

SamanthaJones
0

vad är det? Jag är helt ny på detta så kan någon förklara? :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Annkis54
0

en gång per år så hålls det en speciell "vinnartävling" som inom IDP kallar Nordic Winner.
det är katter som har blivit internationell champion eller yngre katter som har tagit Ex 1 eller BIV, BIG, eller BIR på en utställning. Det kan vara lite fel i min info här nu:)
men det är i alla fall inte en vanlig utställning
SNRF har en vanlig utställning på lördagen o NW på söndagen.
gå in på http://www.idpnordic.se/ o gå in på nordic winner där o läs mer

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

hur var det nu gällande SVERAK medlemmar o Nordic Winner
jag har för mig….att SVERAK medlemmar får ställa ut som vanligt men titlarna ( IC) måste vara taget hos IDP, annars är det väl samma som för oss IDP:are
jag fick frågan från nån av de andra katt-sajterna

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

MonicaLagerquist
0

Ja jag är så glad över Cisseles WC eftersom att jag inte var helt säker på att hon skulle få det.Jag är ju SVERAKAre men stödmedlem i SNRF som är en IDP förening.Två av mina andra katter har redan kvalt in så jag kommer med tre katten.

S*Koduko´s Cissele LPL w 61

Goldens AveAve CRX ns 21 33

S*Blå Katten Q CRX hs 24

Kattutan men stolt Plåtis ägare

EddaM
0

Åhh har lust att ställa ut min husis men ja har aldrig ställt på en IDP utställning så det går ju inte. Får testa nästa år=))) Hade varit coolt med en NW oxå=)))

*kram* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

FiiaL
0

#6  Du kan ju ställa ut din huskatt på lördagen. Då är det en vanlig utställning.

EddaM
0

Aha okej så går hon vidare då kan hon ställas på söndagen då?

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Fattar inte alls hur jag skall anmäla. Skall jag anmäla för två dagar eller bara en? Lite annat sätt än på sverak.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Ähh det blir lite väl mycket inpå har en del uställningar till innom sverak i år men jag kan nästan lova att jag dyker upp på en idp utställning nästa år och kanske till NW=) Lycka till alla andra=)

S*Luddhuvet´z

Annkis54
0

#8 nej..hon kan inte kvalificera sig på lördagen
men du kan ju kolla med IDP klubbarna om de har några Wild Cards över
är inte alls omöjligt
o anmäla är inte svårt
fyll bara i denna anmälningsblankett

http://www.idpnordic.se/utstallningar/idp_
anmalningsblankett_2007.doc

hoppas den öppnar sig riktigt
en för varje dag.
den på lördagen är en HELT VANLIG UTSTÄLLNING o
söndagen är specialaren Nordic Winner.
I vanliga fall på en IDP utställning så skriver man EN blankett o skriver båda dagarna…
nu är jag inte 100 bra på detta så läs på idp-sidan om detta
o är det nån (Marita!!!!!) som har bättre info så kom igen
men jag vet i alla fall att man inte kan kvalificera sig på lördagen:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Ebba se om du inte kan få plats nu den 18 okt…till Varberg…ring å hör.. För då kan ju hon hinna kvalifisera sigFlört

Annars kan du söka efter ett wildcard varje klubb har fått 5..kanske någon har överGlad Gå in på IDP å sök på klubbarna å maila dom  om du inte kommer med till Varberg…

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

kanske ska förklara vad Wild Cards betyder:):)
varje klubb har fått 5 st som de kan dela ut till katter s
om inte har kvalificerat sig. Alltså såna som din eller andra som utav en eller annan anledning inte har haft möjlighet att kval. sig
så i princip vilken katt som helst som de olika klubbarna väljer att ge WC till
bra va???!!!??
Nu ska jag baka:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Bra med WC igentligen det har vi inte i sverak. Är ju inte alltid lätt att kanske hinna få en kattunge kvalad. Skall lägga ut en tråd om det på IDP s sida =) Kanske får en träff=)

Tack tack alla om inte jag kommer i år så kommer jag nästa år. Vårat SW slutade ju så tråkigt iår så det vore kul med att testa på en sådan IDP utställning.=)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Nu har jag lagt in ett mess i IDPs forum samt mailat alla klubbarna vi får se hur långt det räcker=)

Trevlig helg på er alla nu =)

*kram kram* från oss

S*Luddhuvet´z

Annkis54
0

#15, du såg väl inne på IDP.forumet att du KAN få ett WC
inte du specifikt då:) men sverakmedlemmar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Ja jag såg det och om jag eller ja Feztiz fick det hade det varit jätte kul men annars så satsar vi på nästa år=)

*kram* från oss

S*Luddhuvet´z

Annkis54
0

hoppas att ni får det:)
kram från oss

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

FiiaL
0

# 17 - Du kan ju ställa ut din katt på lördagen. Då är det en helt vanlig SNRF-utställning.

EddaM
0

#19: Ja jo det vet jag och det hade varit kul men jag kan inte den lördagen. Men jag skall ställa ut och riktigt planera in en IDP utställning nästa år så min katt kan bli kvalad. Och tja det blir kanske en hel hög för vem säger att min katt skulle vinna hahha=)

*kram* från oss

S*Luddhuvet´z

Annkis54
0

#20..du vet väl att vuxna katter måste vara minst IC för att kvalificera sig..o de certen måste vara tagna på en IDP utställning
men småttingarna kan kvalificera sig med EX 1, db, BIV, BIG o BIR
o så Wild Cardena då:)
så börja du gå på IDP utställningar nästa år. så ses vi där:)

som vanligt så reserverar jag mig….ifall jag har fel i nåt:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Feztiz är ju en långhårig huskatt och tja det går ju väldigt bra för henne på utställningar (är hemskt bortskämd med det) Till helgen kan hon ta sin 25:de raka 1:a plats och BIS/BOX i rad. (26 totalt på 28 utställningar över 2 år) Så tja jag tar väl segern ut i förskott en del. Fast jag vet att hon kan ju inte fortsätta att vinna i all evvighet heller. Det vore ju konstigt. Men försöka går ju=) Tror det är väl DB hon måste ta i IDP för att kvala eller är det?

Och jag ställer ut ca 1 gång månad i Sverak men självklart skall jag planera in några IDP under nästa år med då. Vore ju kul att få en IDP titel eller så på henne med.=) Långt namn börjar hon få redan nu. =)

*kram* från oss

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Nu när vi fått ett WC så undrar jag lite om burarna på IDP. Kan man använda krokar? Någon som har en bild på en tom bur o kanske en med skynke?

Sedan undrar jag om det är assistenter som hämtar katten eller om det är en själv som skall passa o ta fram katten till domaren?

Någon som har lust att guida en lite grann på NW? Förstår inte riktigt hur det fungerar ännu.

*kramar* från oss

PS: Och Feztiz blev BIS i Tibro…igen *ler*

S*Luddhuvet´z

MonicaLagerquist
0

Burarna har inte riktigt samma mått dom är 60X80 men jag använder mina vanliga SVERAK skynken men har med flit sytt mina tak lite större så att det ska se lite bättre ut.Jag använder mina vanliga spiraler utan problem.Jag gissar på att vi kommer att få bära fram katterna till dommarburarna och sen tar assistenterna över.

Det här är mitt första NW men det kommer att lösa sig det brukar aldrig vara några problem man hjälps åt och stämningen brukar vara mycket god.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Annkis54
0

Marita sätter sina så här utanför buren..(hon brukar även sätta på insidan men det är ovanligt hos IDP)
Om du har en "gardinkappa" som du har en resår i så är det lättast. Kan du dra igenom en resår där de flesta brukar ha spiraler..så funkar det jättebra

normalfallet är nog att du bär fram katten till domarbordet..o sen tar en assistent över o du kan stå bredvid o lyssna o fota.
Oftast så finns det stora blädderblock framme hos domaren där katternas nummer skrivs upp, o där kan du ju i god tid se när din katt ska upp.
Grattis till BISét o grattis till ditt WC
du kommer  inte till Varberg nu i helgen eller…Sparbankshallen?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Tack alla, då vet jag att mitt skynke kommer att fungera, får bara ta med en extra bit till taket=)

Jättebra, då vet jag hur det går till när hon skall fram med, samma som hos de flesta Sverak utställningar. =)

Nej kommer inte till Varberg i helgen, lite långt att åka.

Det skall bli jätte kul detta. Och en kompis från sverak har fått ett WC med så vi kommer resa tillsammans. Spännande är det redan nu=)

*kram* från oss

S*Luddhuvet´z