Massa tovor.
Min lilla sture håller på och fäller just nu och får en otroligt massa tovor, hela tiden! Det verkar inte spela någon roll om jag badar honom eller inte för han blir jätte tovig efter bad oxå.
Jag borstar honom innan frukost och innan jag går och lägger mig o ibland när jag sitter vid tv:n och han kommer upp i soffan men det hjälper inte för tio min senare har han stora tovor igen. Vad kan man göra för att minska dem? Jag vill inte hålla på och klippa honom när det är utställning i oktober :S
Alla tips är mer än välkommna! :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Sofia använder du nån sorts antistat lr utrednings spray??? Vi kan väl höras på telen imorn? Jag kan komma förbi och kolla hur han se ut oxå! Är ju bra om han har lite päls kvar till utställningen. 
Kram
En rejäl genomkamning sen inpackning efter konstens alla regler skulle jag göra för att få bukt på det.
#1 Ahh, en gul flaska, kommer inte ihåg vad den hette men så värst bra var den inte så jag ska nog ta o köpa en bättre. har du något tips? :)
Absolut kan vi höras! vore jätte bra om du kunde komma o kolla, så kan du få dina pengr med! (jag har inte glömt, bara varit lite fattig på kontot ) ;)
#2 har du något tips på bra inpackning, tror inte min för färgat hår blir så bra :P hihi
Vänligen
Sofia
BioGroom Supercream använder jag, kokar ihop den sen i pälsen över natten sen avfettning och två schamponeringar, detta har räddat pälsen här på mina perser och gjort pälsvården mycket lättare, gör detta var 3:e månad ca.
#2 inpackning är ju bra men han ska ställas i oktober. Sist jag gjorde inpackning på katt som var i fällning så blev den katten naken katt…
#1 jag har många tips.
Kan ta med både spray o ev inpackning till dig när jag kommer. Troligtvis så har han fått sin mammas jobbiga päls..suck.. då har vi lite jobb innan utställningen. Men vi hörs på telen lite lättare att prata om det så. 
#4 precis den inpackningen var det.. 
#6, har aldrig varit med om att de blivit pälslösa, konstigt, snarare har jag fått kanonpälsar.

Jag har precis bytt schampo och balsam till mina tjejer. Köpte Espree Silky Show. Det är helt fantastiskt bra! Pälsen blev mycket finare! Tovar sig inte lika mycket och är glansigare! Jag har också köpt deras spraybalsam, men har inte provat det ännu.
Hans päls har blvit mycket bättre nu, kör på All systems schampoo o balsam och har äntligen slutat över dosera med balsam ;)
Vänligen
Sofia
detta var en "gammal tråd" ser jag
vill bara tillägga att det är mycket vanligt att ett bad GER tovor
så se till att pälsen är helt tovfri innan:)
Jag tänkte bara säga ha täta bad. (utan tovor).en ren päls tovar inte =) men vilka olika råd vi har hahahaha.
#9 Låter kanon !!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus