Trimfläkt - tips efterfrågas
Är det någon som har tips på en bra och prisvärd trimfläkt?

Hej Monisa!
**Vi har en *Vivog Turbo 1401 RV och är jättenöjda med den. Vi köpte den på Satchmos. Den kostar 3298:- nu. Kolla länken i Baboos inlägg. // Karin***
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#1 Vilken köpte du och är du nöjd?
#2 Tack för tipset.
Jag har hört att man kan köpa billigt från USA via ebay, men samtidigt har jag hört en massa om att de inte alltid håller så länge pga att de inte har samma ström som vi (eller nå´t åt det hållet). Någon som har erfarenhet av detta?

jag skulle tippa på att dom inte har lika bra garanti som vi har här i Sverige men kostnaden är nog mindre än hälften…sedan har dom inte samma stick kontakt som oss så den måste ju bytas… jag har inte beställt själv så jag kan igentligen inte uttala mig hur vidare det håller eller ej… men jag vet att många har köpt så då får nog ett bra svar snart
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

USA har 110 volt medans vi i sverige har 220 volt
Jag köpte en trimfläkt på satchmos. Men herregud vilket oväsen!!! Jag stod inte ut med den så jag sålde den. Köpte istället en handfön för hund o katt modell SUPERDUPER stark och den är jag skitnöjd med.

Jag har beställt en Metro Airforce mellan storleken för 2495:- av Karsten som har Becats, provade den lilla modellen på utställningen i Eskilstuna och den hade ett jätte bra blås, men bestämde mej för att köpa mellan modellen som har två hastigheter och kostar fn bara 500:- mer än den lilla
//Britt-Marie
#7 det var precis den jag hade. Fy f vilket liv den för. Både jag och katterna fick panik på den. Annars så blåser den ju väldigt bra.
#6 Vad heter din handfön? Vart köpte du den? Jag är ute efter en som är bra å kraftig som tål att föna en stor perser utan några problem som är lätt att ta med om man åker på utställningar i ett annat land.
#8 Gick det inte att bygga in den? 

#8 Jag ska ha den i garderoben med frigolite runt om som dämpar ljudet
/Britt-Marie
#9 den heter Artero Turbo stratos. Finns 3 värme lägen, ett kallt ett ljummet o ett varmt. Och två olika blåshastigheter. Kanonbra är den tycker jag iallafall. 
Test av Niklas.
Hmmmm…
Oj det funka nu 
Kan någon mer prova att kommentera i den här tråden?
Vänliga hälsningar
Niklas

provar

testar

*testing testing*
jag tror det funkar nu :P
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Test
Tack för alla tips och test
. Jag känner att jag börjar lite lugnt med en fön. Det räcker till när katten är liten. Isaac fick bada idag och prova fönen som hade både reglage för värme/kyla och blåshastighet. Han blev i alla fall torr. MEN jag är osäker på att det fungerar med en vuxen perser, måste ta en hel evighet innan katten blir torr…