Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 2802 ggr
Kittentotts
0

Upphittad Exotic i Göteborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill framföra genom en vän att det har hittats en Exotic i Kållered i Göteborg

Kommer kollas för ev märkning som chip el tatuering idag

Mer information kommer om katten under dagen

Om ni känner igen katten el kan tänka er vem katten är kommer jag vidare befodra er till den som har mer uppgifter, PM.a mig i så fall !

/ Carina

Bullan
0

Oj…så fin den är! Hoppas ägaren ger sej tillkänna.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Javisst är den fin!

Ja vi håller tummarna den hittar hem

Den bor bra så länge iallafall

/ Carina

Amorstroll
0

WOW!

Vilken snygg katt!!

Ni måste rapportera vad som händer. Stackars ägare, han/hon måste vara jätteorolig…!!

Kram Lisa L S*Amors Troll

Marita-L
0

underbart snygg hoppas ni snart kan finna hemmet… ja ägaren letar nog i förtvivlan.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Summerwinds
0

Hoppas den har chip/märkning så den får komma hem igen snart! Verkligen jätte fin katt! Den ser ut att vara i fin kondition också, så den har kanske inte varit på rymmen så länge.

yadhayezibas
0

WOW vilken kanonfin exo!!! Hoppas hans ägare upphittas!!!

Alsace
0

vicke´n snygging, !

Kittentotts
0

Nu har katten som är en kastrerad kille varit hos Veterinären och tittats över

Han är Chipmärkt, men hans Chipnr finns inte hos SKK, så nu ska det kollas om han finns hos Sverak med sitt Chipnr

Det är en mkt fin kille i bra kondition, ca 1,5år gammal

Kicki´(Boggie´s) hälsar han har det jättebra just nu, mysigt och ombonat

Man hoppas ju att ägaren kan hittas. Men om inte så kan de som hittat honom tänka sig erbjuda honom att bo hos dem

Vid frågor el om ni vet vad han kan höra hemma, kontakta mig via PM el så kan jag vidarebefodra er till Kicki om ni vill

/ Carina

KungBores
0

Jätteläcker katt som jag hoppas har en ägare som saknar honom.
/Ingela

Vildkathan
0

Riktigt fin! Hoppas han finns i Sverak så han hittar hem igen :)

Ägd av S*Zaxofragas Zigge

[Guardians]
0

Kolla även katter med chipnummer intill vad denna katten har för att finna ev kullsyskon som är registrerade där + att man kan få fram vart han är chippad.

Kittentotts
0

Katten är färgbedömd nu..   Katten är en silvertabby, Det syns i rätt ljus, Men har väldigt mycket rufism, därför ser den ut som en bruntabby i visst ljus !!

Katten finns inte i SVERAKs ID-register

/ Carina

Chakmools
0

Hoppas verkligen att ägare hittas. Måste väl vara någon som saknar denna läckra kille. Han ser inte ut att vara gammal. Skönt höra han har det bra och ev ett hem i allafall.

/Helena

Annkis54
0

hoppas att ägaren hittas
han verkar ju väldigt väl omhändertagen
inte sliten eller så

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

stina63
0

Så snygg han är.. Säger som er andra hoppas att ägaren hittas.

Marita-L
0

jag tänkte på en sak.. jag sparar ju alltid kopia på alla papper å där av chipnr om katten har chipats.. så om ni har numret så om det går så lägg ut det… Någon mer än jag kanske kopierar.. =))

Crystal Pearl´s

[Guardians]
0

#16, låter som en bra idé så kan vi alla leta mer effektivt

englagirl
0

Det som förvånar mig är att om man chippar katten….VARFÖR i hela världen skickar man INTE in den blå lappen man får som bör skickas in till SKK så att man kan spåra katten?

en fundering från mig

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

AnnaKarin
0

Tyvärr verkar det som att ofta så skickar uppfödaren in lappen i samband med försäljningen men sen betalar inte ägaren räkningen när den kommer.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

MonicaLagerquist
0

Just därför gör jag iordning en anmälan till SVERAK och ser till att köparen skriver under och sen skickar jag med den när jag ägarändrar katten.

Hoppas att den här grabben hittar hem.Någon måste ju sakan honom.Jag tillhör ju dom här hispiga som ringer polisen en ½ timme efter det att katten kommit ut.

Stolt ägare till tre La permer

Kittentotts
0

Jag svara det jag nu fått fr Kicki:

ID-numret avslöjas förståss inte !!   Då kan vem som helst ringa hit (upphittaren) och hävda att katten är deras !!!  Det går inte heller att leta intill-liggande nummer på ev. syskon. Chip ligger aldrig i nummerordning…   Jag har idag varit i kontakt med djurkliniker och försöker få fram vart den är chipad. Inget napp idag. Numret finns ju hos den klinik där den är chippad. Men det är ju inte säkert det är här i Göteborg… fortsätter i morgon då kliniker och djursjukhus öppnar…i Göteborg med omnejd. 

/ Carina

englagirl
0

#19 Mmmmm det är nog tyvärr så som du säger A-K.

Men det är en sån liten summa som ska betalas in för att hjälpa våra kissar så dom hittar hem igen om dom råkar komma bort, så det borde den som chippar katten betala in.

Tycker i alla fall jag :-)

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

#22 Ja jag kom tänka på samma nu

Man kanske ska ta skicka in de där blå lapparna själv(uppfödaren) och betala in, då har man lite mer koll vem som äger katterna, inte tänkt på det innan, men Sverak har ju ett eget register dit man kan få in kattens id nr också

Detta måste jag kolla upp lite mer, kan ju inte detta med Sverak ännu riktigt

/ Carina

Kittentotts
0

Fick lite nya bilder på pojken som Kicki tagit

/ Carina

Marita-L
0

#21 tänkte inte på det… att vem som hellstSkäms

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Jag har fått tillförlitlig information som jag vill vidarebefodra:

SVERAK har ett ID-register med 25000-30000 katter. SVERAK arbetar med att detta skall bli tillgängligt på samma sätt som Kennelklubbens register, men tyvärr är de tekniska frågorna inte helt lösta ännu. MEN man kan ringa till SVERAKs kansli, på kontorstid, om man vill ha hjälp med en upphittad katt. Man behöver inte skicka in sitt chipnummer till Kennelklubben - det räcker att skicka till SVERAK och det är kostnadsfritt !!

Oavsett om man är medlem i SVERAK-ansluten klubb, IDP, CFA, TICA mm eller ingen klubb/organisation, och kostnadsfritt för alla !

MonicaLagerquist
0

Ja det är ju det jag har försökt att få fram.Jag har alla mina katter reggade där.Det finns en blankett på SVERAKS hemsida att ladda ner och anmäla sin katt.

Alla katter oavsett ras eller icke ras och förbundstillhörighet kan reggas gratis hos SVERAK.

Kittentotts
0

Jag vill vidarebefodra fortsättningen, nu har pojken fått ett hem:

Efter allt sökande om ägare eller uppfödare till denna katt, så har han nu fått flytta till ett underbart hem . Mycket stort 2-våningshus , med massor med utrymme otroligt kärleksfulla människor och alla tillbehör en katt behöver !! Han strosade omkring direkt med svansen i vädret i sitt nya hem!  Bilderna är tagna bara c:a 10 minuter efter det att vi levererade honom..  Han lekte också med sina nya fina leksaker…   Känns så skönt att han fått ett permanent ,varmt och kärleksfullt hem !!!

MonicaLagerquist
0

Konstigt att ingen har saknat honom.

Marita-L
0

Så skönt att höra att han får det bra nu..

Stora kramaen till Kikki å er andra som har lagt ner så mkt på att hitta hans hem.

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

#29 Ja det håller jag med om. Men inget polisdistrikt el Djursjukhus mm Förbund, försäkringsbolag, lappar, ja jag vet inte allt vad de gjort för finna hans ägare

Man tänker ju på om man själv har en katt som försvinner, vad gör man inte, allt för finna sin älskling

Det finns ju tragiska händelser också kring oss mäninskor, man vet ju inte varför, men frågan finns ju varför

#30 Ja det känns bra, Och jag håller med om att Kicki ska ha en stor kram, även de som ställt upp runt omkring för denna katt

/ Carina

Bigblomman
0

Jag tycker det är helt sjukt att ingen saknat denna underbara lilla katt.

Vilket jobb ni har lagt ned och det visar vilka godhjärtade människor ni är och att han nu fått ett sådant underbart hem som han redan trivs i. Helt fantastiskt slut på en tragisk början.

stina63
0

Så skönt att han har fått ett nytt hem. Han är så helt underbar vacker. Och konstigt att ingen har anmält honom försvunnen.