Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1242 ggr
englagirl
0

Polarns första kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då kan S*Categoris Desert Storm aka "Polarn" stoltsera sig som pappa!

3 små bebisar blev det och dom har nu blivit två veckor och precis öppnat upp sina blå men inte vet jag vad dom har fått för "gener", för LORTIGARE 2-veckorsbebisar har jag sällan skådat!Dom äter ju på Bella så hur i hela världen kan dom bli sååååååå gula? Kanske det är grädde i tuttarna :-)

Först ut är en blå/vit van hane, resten av kullen, en hq hona och en creme/vit hona kommer en annan dag då jag måste fota om dom för bilderna blev inget vidare.

Håll till godo med "lorten" så länge.

Vill samtidigt passa på att önska Britt-Marie och Lars-Åke,Amarulas lycka till med framtida planer med Polarn som pappa till era honor.

Jag vet att han har det toppenbra hos er och nu vet ni att han kan oxå *ler*

Nosgnugg från gammelmatte :-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

amarula
0

Guuuu så söt han är, Polarn är så stolt och i nov kommer det troligen bebbar här också.

Längtar efter att få se dom andra bebbarna

Många kramar Britt-Marie & Lars-Åke

Nosgnuggar från Polarn till dej.

manbukten
0

Men Lena så söööt kladdgubbe fniss. Ska bli väldigt spännande vad han får här nere med Mysen och Mumma

Grattis till en jätte söt liten plutt väntar på mer jag också

Marita-L
0

Men vilken söt liten lortgrisGlad..mums.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

trots missfärgning så är han supersöt den lilla lortgrisen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

Tack # 1-3

Undrar just hur han kommer att se ut då han börjar att äta själv :-(

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

#4 Tack Annki,

HUR gör man för att få bort såna missfärgningar på en 2-veckors bebis? Jag tvättar dom alla tre varje dag men trots det så sitter det som f.n!

Fattar inte hur modermjölken kan bli så gul! *ler*

Är ju lite "ny" på det här med vitfläckar med så MYCKET vitt och ska det vara så här så kastrerar jag nog ALLA mina vitfläckar och satsar på SVART!!!!!!!! *asg*

Kram

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

#6..så tänker jag ofta när jag ser alla dessa vitfläckar som är missfärgade av mammas tuttar eller blötmat….
därför ger jag ingen blötmat till min:) bara nötfärs utan annan inblandning:) så blir de inte missfärgade.
Men ibland…så missfärgar de ändå..som Morris…som Baboos har..o min Amore Mio nu. Vad han missfärgar av det vet jag inte.
O hur jag ska få bort det…det vet jag inte heller.
Eye envy hjälper inte…whitening gel hjälper inte.

Men jag går på whitening gel igen nu imorgon. Amore Mio ska ju ställas ut om 3 veckor..o han är ljust orange under hakan. Tror f*animej att RC persian kitten färgar av sig. Men det är bara han.
så jag vet inte
nöta bort är väl det enda. Det finns ju oxå de som rakar ner håret där de är missfärgade:):)
ja ja…vad ska man göra
gå över till svart…näää tror inte det.
Mina första perser var en svart hona o en blå hane..de första kullarna var bara svarta:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tjing-Ling
0

Hej på er. Ja du dessa missfärgningar är jobbiga, men det går att få bort men det tar lite tid. Så här så min lilla harleqin hona ut när hon började att äta själv. Men nu ser hon ut som den andra bilden.

Ann-Louise.

Denna kommentar har tagits bort.
englagirl
0

#8 Skitsnygg!!

Men mina är ju BARA 2 veckor gamla och har inte ens börjat att äta själv.

Mina andra vitfläckar, alltså dom vuxna, är INTE missfärgade på kragarna eler i ansiktet utan jag blir lite förtvivlad då det redan börjat på dom här små. Det kommer att behövas mycket "gnuggande" på dom är jag rädd för men man vill ju inte börja för tidigt med att smörja in dom i allt möjligt, risken är ju då stor att mammakatt slickar av det :-)

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

hur gjorde du för att få  bort det Ann-Louise
här kommer ett kort på Amore Mio
hans "under hakan" var vit från början…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

#10..ja precis..

jag har varit med om detta 1 gång…med kattungar som blev missfärgade av mammas tuttar…men hur jag gjorde kommer jag inte ihåg…mer än att jag fick tvätta av runt tuttarna ganska ofta.
sen fick jag troligtvis bleka ner när det var dags för flytt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Jag hade en katt som där inget annat än att klippa ner skiten funkade på, men fin blev hon på ca2 månSkrattande Så ska man inte ställa ut på ett par månader, så kan det vara lika bra att klippa ner pälsen om det inte går att rengöra på något vettigt sätt. Men då bör de ju givetvis ha bättrat på att äta, så att de inte äter med HELA ansiktet förståssFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Tjing-Ling
0

#11 Jag tvättade flera gånger om dagen, med en trasa som jag doppade i konsentrerat schampo för vita katter, bara några droppar. Blötte ner tog med blöt trasa med schampo och gnuggade det mellan fingrarna. Ren tras igen som jag tog rent vatten på och skölde av ofta tills allt shampo var borta. Jobbigt men det hjälpte faktiskt.

Ann-Louise.

Marita-L
0

#14 hm… Ja kanske skall doppa ner Bebben i det då hihihihihihi

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#14..var det med det schampot du köpte av Birgitta May??

blancheur??

jag har köpt det så jag kanske ska testa på Amore Mio

vad lång tid tog det att få henne vit???
ska köra igång med Whitening Gel imorgon tänkte jag..
men han blir ju sur när man håller på med honom 3 ggr per dag:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

#11 jag tycker det ser ut som han har röd färg där oxå.. Glad Kanske därför det inte går bort? Cool

Tessan73
0

nämen ohhh vilken sötnos *mums*

//Tessan

Livandas
0

Jisses, vilken sötnos!! Härlig frilla har han också:)

Ska bli kul att få se bilder på syskonen:)

Lilla gobiten kommer att bli ren o fin, det är bara att fortsätta tvätta ofta.

Sen när han blir större så har du ju Eye Envy:)

Lycka till med lillen!

Kram Susanne

englagirl
0

#19 Tack Susanne och frillan ska jag ordna till, det är väl bara att använda rakapparaten? eller? *asg*

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Cybercat
0

Kanonsnyggt litet troll! Jag längtar redan efter bilder på syskonen =)

Ja - det här med missfärgningar, det är ett aber det… JAg tror inte att jag skulle bry mig om det på en sådan liten krabat, men sedan när han blir äldre heter mirakelmedlet EZ-Groom chrystal white. Starka enzymer, funkar bättre med värme. Gnugga in, blås med fön, och så länge missfärgningarna är av naturlig art (orsakade av proteiner alltså) så blir det vitt så vitt.

Åter igen, kanonfin! Grattis till den lille ängeln :)

kalltorpets
0

Hej Lena!

Skitsöt kille! Iallafall såg mina likadana ut i ansiktet när dom var 2 veckor! Tror nog som du att mammakatt har dundergrädde i tuttarna!

När bebisarna började äta fast föda försvann missfärgningarna!

Kram, Lena

Annkis54
0

#21..beställt:)
#17 jag har dubbelcheckat på gamla kort o han är vit där när han föddes:)

Lena…ska bli jättekul att se korten på syskonen….är de lika fina som den här raringen…så har du gjorte`t igen:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

manbukten
0

Det där kan uppstå på ljusa en färgade ibland också det går bort av sig själv. Inte gör väl det något när man är liten söt och mätt. Han är ju bara två veckor det lilla livet. Tids nog blir det bad och medikamenter.  Det är min synvinkel

Lovebuffen
0

Måste bara säga vilken underbar liten kille, sååååååå gudomligt SÖT!! MUMS!  Spelar ingen roll att han är lite smutsig i ansiktet för han är så docksöt att man vill pussa på honom iaf. Glad

Kittentotts
0

1 all system går bra andvända koncentrat med för bleka bort missfärgning

Men jag tror inte man ska börja oroa sig då de är så små, varför inte bara tvätta med tex natusan barnshampoo, det svider inte ens i ögonen, mkt milt schampo

Visst är det trist dåde kladdar ner sig, men allt får ju ha sin tidSkämsDe är ju bebisar ännu

Tvätta dem med trasa och natusan barnschampo har jag alltid gjort på mina vita och nu de små här hemma

Mkt viktigt att även tvätta bort allt kladd runt mammas tuttar med trasa med ljummet vatten, det svarta runt som kan bli kladdar ju ner de små och missfärgar

Lena de är så söta dina små smutsiga troll, va så inne i att skriva vad jag kände/tyckte ovan, så glömde ge dig ord för de små. Underbara är de, skitiga barn friska barn brukar jag sägaSkrattande Jag har en 9 månaders gosse som skitar ner sig också, håller på med honom så jag tror jag blir tokig, men men, han växer nog t sig också

/ Carina