Bur tyg
Sitter och syr en bur ganityr och undrar över taket. Fäster ni det på något sätt eller bara lägger på buren

Jag provade sist att fästa med gardinklämmor…sådana guldfärgade som ser ut som en ögla…de finns i vitt och svart också! Funkade riktigt bra:) Tidigare har jag inte använt något…men då har tyget farit omkring varje gång man öppnat burdörren osv…

MMm fifig ide Tack för tipset! har man allt ytanpå så går det att sy ihop eller kardborrband. Men IDP ska man ha gardinerna på insidan om jag förstått saken rätt och taket ovanpå.
Är det någon som vet varför? Det blivit så
#2 IDP har allt på utsidan å Swerak har gardinerna på insidan å taket på utsidan

Så när man syr tex till en IDP bur så kan man göra det väldigt enkelt för sig.. man syr som en gardin å istället för att sticka i gardinstången så drar man igenom ett resårband som gör att du kan justera när du kommer dit.. å vålla färdigt
Jag har även tyg på insidan men detta behövs ju inte.
Jag fäster det med små gardinklämmor..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hihi ok jag vände på det hela får skylla på dålig rutin ingen alls.
Då får det bli fler gardiner då uta och inne. Då kan jag sy ihopp tak och gardin eller kardborrband. har sytt knytband på gardinerna för fäste i taket, då får det sitta på insadan. Fär man ha både ute och inne?
En fråga till då en dubbelbur i IDP är väl 120 cm?
Tack Marita för svaret

Ja en dubbelbur på IDP är 120.
Stolt ägare till tre La permer

#5 Tack ett rätt i alla fall fniss
#4 Japp man får ha både ute å inne
Jag syr inte ihop mitt tak utan jag lägger bara ett över..antingen vadderat eller ett tjockare tyg.
En del syr ihop allt å bara drar över det sedan…väldigt smidigt

Ja så tänkte jag också jag har ett tunt tyg och ett lite kraftigare. det sitnämnda till tak. min tanke var också att göra ett väck på mitten eller i båda kanterna om man ska ha en enkelbur.
Så lösa delar får det bli. Gardinerna har jag sytt i flera små avdelningar så till enkelbur kan man använda hela baksidan och ta bort sidostyckena. varför jag resonerar så här beror på att jag handsyr det hela har ingen maskin. hela dynan är vadderade stycken ihoppsydda lite lapptäcke teknik em ej i rutor.
Vaddera taket ingen dum ide tack! det ger stabilitet
Du gör så fina saker kommer med kort senare problemet är hur jag ska sätta upp det utan bur, för korttagning
Jättefint det du visar på bilden, mitt är i blåa färgen en jätte ljus och en mörk. Vitt kanske jag ska lägga till om jag ska sy fler gardiner
Lite försmak täcket skall breddas med fler mörka ränder
fina burskynken o blivande ni visar
såna här trådar gillar vi:):)
#8 Ser jätte fint ut…det blir säkert riktigt läckert
Jag brukar lägga upp det sådär i soffan hihihi

woooww vad härligt tyg

Ett enkelt sett att visa IDP skynken är att såga till en masonitskiva i takmåtten och sen lägga den på en pall.Då är det lätt att lägga skynket på det.
Stolt ägare till tre La permer

Tack Marita det mörkblå är ett damast liknade tyg som inte syns på bild med små fyrkanter i.

#13 vi skrev nog ett inlägg samtidigt. jag funderade på en sådan skiva och fyra ben ställas på ett bord och fotografera. Då får min in baksidan och botten också