Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1505 ggr
manbukten
2008-09-29 01:23
0

Bur tyg

Sitter och syr en bur ganityr och undrar över taket. Fäster ni det på något sätt eller bara lägger på buren

Bullan
2008-09-29 01:39
0

Jag provade sist att fästa med gardinklämmor…sådana guldfärgade som ser ut som en ögla…de finns i vitt och svart också! Funkade riktigt bra:) Tidigare har jag inte använt något…men då har tyget farit omkring varje gång man öppnat burdörren osv…

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

manbukten
2008-09-29 10:01
0

MMm fifig ide Tack för tipset! har man allt ytanpå så går det att sy ihop eller kardborrband. Men IDP ska man ha gardinerna på insidan om jag förstått saken rätt och taket ovanpå.

Är det någon som vet varför? Det blivit så

Marita-L
2008-09-29 10:33
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 IDP har allt på utsidan å Swerak har gardinerna på insidan å taket på utsidanCoolFlört

Så när man syr tex till en IDP bur så kan man göra det väldigt enkelt för sig.. man syr som en gardin å istället för att sticka i gardinstången så drar man igenom ett resårband som gör att du kan justera när du kommer dit.. å vålla färdigtGlad

Jag har även tyg på insidan men detta behövs ju inte.
Jag fäster det med små gardinklämmor..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

manbukten
2008-09-29 10:46
0

Hihi ok jag vände på det hela får skylla på dålig rutin ingen alls.

Då får det bli fler gardiner då uta och inne. Då kan jag sy ihopp tak och gardin eller kardborrband. har sytt knytband på gardinerna för fäste i taket, då får det sitta på insadan. Fär man ha både ute och inne?

En fråga till då en dubbelbur i IDP är väl 120 cm?

Tack Marita för svaret

MonicaLagerquist
2008-09-29 11:19
0

Ja en dubbelbur på IDP är 120.

Stolt ägare till tre La permer

manbukten
2008-09-29 11:24
0

#5 Tack ett rätt i alla fall fniss

Marita-L
2008-09-29 11:40
0

#4 Japp man får ha både ute å inne Flört Jag syr inte ihop mitt tak utan jag lägger bara ett över..antingen vadderat eller ett tjockare tyg.Cool

En del syr ihop allt å bara drar över det sedan…väldigt smidigtGlad

Crystal Pearl´s

manbukten
2008-09-29 12:30
0

Ja så tänkte jag också jag har ett tunt tyg och ett lite kraftigare. det sitnämnda till tak. min tanke var också att göra ett väck på mitten eller i båda kanterna om man ska ha en enkelbur.

Så lösa delar får det bli. Gardinerna har jag sytt i  flera små avdelningar så till enkelbur kan man använda hela baksidan och ta bort sidostyckena. varför jag resonerar så här beror på att jag handsyr det hela har ingen maskin. hela dynan är vadderade stycken ihoppsydda lite lapptäcke teknik em ej i rutor.

Vaddera taket ingen dum ide tack! det ger stabilitet

Du gör så fina saker kommer med kort senare problemet är hur jag ska sätta upp det utan bur, för korttagning

Jättefint det du visar på bilden, mitt är i blåa färgen en jätte ljus och en mörk. Vitt kanske jag ska lägga till om jag ska sy fler gardiner

Lite försmak täcket skall breddas med fler mörka ränder

Annkis54
2008-09-29 13:42
0

fina burskynken o blivande ni visar
såna här trådar gillar vi:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
2008-09-29 14:10
0

#8 Ser jätte fint ut…det blir säkert riktigt läckertGlad 

Jag brukar lägga upp det sådär i soffan hihihi

Crystal Pearl´s

manbukten
2008-09-29 14:22
0

tack Annkis tyckte vi behövde lite fart på fokus

Har funderat på om jag skulle bygga en ställning till det så har jag en bra fotoplats till kattena dessutom

Och samtidigt få hjälp själv.

Tack Marita "Du är alltid så go" för delade ideer finns det fler så kom igen

Någonting så här då Marita

Marita-L
2008-09-29 15:21
0

woooww vad härligt tyg

Crystal Pearl´s

MonicaLagerquist
2008-09-29 15:34
0

Ett enkelt sett att visa IDP skynken är att såga till en masonitskiva i takmåtten och sen lägga den på en pall.Då är det lätt att lägga skynket på det.

Stolt ägare till tre La permer

manbukten
2008-09-29 15:35
0

Tack Marita det mörkblå är ett damast liknade tyg som inte syns på bild med små fyrkanter i.

manbukten
2008-09-29 18:34
0

#13 vi skrev nog ett inlägg samtidigt. jag funderade på en sådan skiva och fyra ben ställas på ett bord och fotografera. Då får min in baksidan och botten också