Exortera katt till USA ?
Är det någon här som har erfarenhet av det?
Vilket flygbolag ska man välja? Hur mycket kan det kosta? Hur mycket ska man ta för katten? osv osv……
Tacksam för all hjälp jag kan få !
När det har varit aktuellt för mig med export så har jag låtit köparen ta reda på det som du frågar efter.
jag har bara sagt att katten ska ha "det o det"…i bekvämlighet..o så har de fått sköta resten.:)
priset har varit det som jag tar i ordinarie pris + några 1000-lappar:)
det som inkluderas i priset är ju kattens registrering..chip, pass, rabies, avmaskning..mm mm..allt som ingår här hemma plus lite till. O alla transportkostnader står de för
Tänk bara på att det är många timmar till USA..så katten måste ha alla tänkbara bekvämligheter…o är det karens i USA??

För åtta år sedan sålde jag en katt till USA. Då var SAS bäst på att ta hand om djur. Jag ordnade med transporten och fick väldigt mycket hjälp av personal på Landvetter med papper, bur m.m.Lille kissen lämnade jag på Landvetter på kvällen innan ,då planet lyfte tidigt på morgonen efter. Jag fick följa med och lämna honom i djurstallarna där det fanns personal. Landvetter och New York hade kontaktat köparen, så att hon tog emot katten direkt. Allt fungerade jättebra, trots byte av plan i Köpenhamn. Ingen karens.
Köparen hade betalat allt i förskott. Jag minns inte biljettpriset nu. Titta inte bara på priset, utan kolla vilket bolag som tar hand om katten bäst.
Lycka till /Lena
Lena W
Betty Back`s Exotics
Tack för era svar.
Vad jag vet så är det inte karantän i USA. Jag tror inte ens man behöver rabiesvaccinera, men det ska jag låta vara osagt.
Ska be henne ta reda på vad som krävs och forskar själv vidare om priser och valmöjligheter då det gäller transporten.