Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 972 ggr
Marita-L
0

God morgon Torsdag!

God morgon !

Idag är det 3 - grader ute…brr vad kallt.. Idag skall jag inhandla foder till alla mina storätare härGlad. Ta in lite ved å tända en liten brasa det är så mysigt speciellt när förkylningarna är över huset å man känner att det är på gång…usch..

Ha en fortsatt trevlig dag

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Cajza
0

Godmorgon från Trelleborg!

Vi har lite varmare här söderut, 9 grader, men det är en hel del dimma.

Idag är det en lång dag på "dagiset" börjar kl.8 och slutar 16.30, men kl. 18.30 har vi föräldramöte och det slutar ca. 20.30. Så det blir en kort kväll och sängen kallar snabbt.

Marita hoppas du slipper att bli dålig och så mysigt det låter att tända en brasa. Ha det bra // Karin

Trevlig torsdag // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

manbukten
0

Godmorgon allihop

Å vad det låter mysigt med en brasa, här är det ca 6 grader.

Här har det varit vet besiktningar osv. och spekulanter i flera dagar.

Kan berätta att jag chipade både 12 veckors och 10 månaders hellt ytan problem. Det var inga problem eller åsikter från någon av dem.

Har också tyckt att det varit jobbigt med denna stora nål på de små. Men som sagt ingen skillnad. Det gick jättebra.

Kanske bäst att tillägga att det är inte första gången jag chippat små, men första gången jag haft flera åldrar med mig på än gång. ända gången som chipningen blev jobbig var när en av dem fick ett chip plaserat på sidan av en klantig sköterska. Då skrek han rent ut, men vi blev två- Jössös va arg jag blev.

Mona

englagirl
0

Godmorgon från ett soligt Sandviken.

Jätteförkyld med feber, snuva och halsont ska jag nu bege mig till jobbet för en massa körprov idag.

Det går ju inte att ringa och sjukskriva sig då eleverna väntat flera veckor på att den STORA DAGEN ska infinna sig :-)

Jag får gå på alvedon ännu en dag och se fram emot att det snart är helg så att jag får vila.

Ha det bäst allesammans!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

yadhayezibas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon ifrån Linköping!

Här är det dimmigt och kallt… brrrr…Men solen är på väg upp bakom dimman så det kan nog bli en ganska fin höstdag ändå. Jag börjar oxå känna av lite halsont o feber…Men jag vägrar bli sjuk!!! Fyy vad tråkigt!! Jag ska till mullsjö med min mamma i helgen. Hon är spåransvarig i svenska blodhundsklubben och i helgen ska de ha spårkurs. Jag ska följa med och ta hand om maten åt dom allihopa (18 st). Ska bli jätteskoj! Så jag kan verkligen inte bli sjuk så det får bli att kurera sig ordentligt idag och imorgon.

Annars så blir det att jobba idag som vanligt och i eftermiddag åker jag o mina flickor till våran sköthäst en sväng.

Ha en fin dag allihopa!!

ps. imorgon fyller min mysgubbe 2 år här hemma.. självklart får han en födelsedags tråd då men jag ville bara visa en sommarbild på honom när han ligger o njuter i solen. ds.

SussiF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aaaatjhoooo !! Här är det också förkylning på g……… usch! Huvudet värker, öronen värker och näsan rinner :-(  Fy för förkylningar!

Här är det annars ganska kallt men det ser ut att bli en fin dag. Nu ska jag få på Saga kläder och åka iväg till dagis med henne. Resten av dagen så kommer det nog att bli lugnt!

frukove
0

Gomoron!

En hälsning från ett höstfint Skellefteå!Vi har 9.9 grader och ganska soligt och helt underbara höstfärger!!!En perfekt dag för en höstpromenad!Men…måste städa,tvätta,köpa kattsand.Innan kl.12 när jag börjar jobba.Då ska jag jobba till 21 i charken på ICA Maxi här i stan!Jag kan bara säga det att när det är lön(idag,alltså)då handlar folk!!!Då äts det oxfilé och goda dessertostar kan jag lova!Så det blir en tuff dag.

I morgon kväll sätter jag mej på tåget och åker söderöver ,närmare bestämt blir det kattutställning på DÄK!

Kul att se lite andra katter än de som tävlar här uppe.

Men det blir tufft med tåg i 10 timmar -djurkupé dessutom!

Vad gör man inte när man fastnat för kattutställnings sporten!

Carpe Diem

Heléne Fahlgren

Cybercat
0

Godmorgon från Göteborg.

Idag har jag "halvledigt" från jobbet då min mor flyttar. Hon har sålt jättelägenheten där jag växte upp som har blivit alldeles för stor nu när t.o.m. far gått bort, och har köpt sig en lägenhet i ett seniorboende. Väldigt sorgligt och känslosamt för alla oss döttrar men helt kanon för henne.

Så idag går flytten, och det är MYCKET prylar som skall bort från lägenheten - en del till mors nya lägenhet, annat uppdelat på oss 5. Pust och fy och blä - det var nästan som att "skifta arvet" fast hon fortfarande levde. Lyckligtvis var det ingen som flög i luven på någon annan för illa utan vi har delat upp det i godo.

Så nu får min lägenhet som annars är väldigt strikt och rent inredd att få tillskott av lite snirkliga gamla möbler - foton kommer när katterna tagit dem i besittning.

/Emma - på kort paus från flyttbestyren.

Dockan
0

Godmorgon från Kalmar underbart väder här,idag blir det leta efter lilla Fia har mina goda vänner till hjälp,det är så hemskt att inte veta,stackars lilla Fia.Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

God Förmiddag fr kungsbacka

Här har jag putsat fönstren i Köket idag, satt upp nyinköpta gardiner fr igår och fönsterlampetter, ser mysigt ut att förnya

Nu ska jag fortsätta plocka undan och städa undan

Ikväll får jag spekulanter för se på en av våra små pojkar

Ha en bra dag!

/ Carina

Annkis54
0

god eftermiddag från Trollhättan
vi har haft sol o fint här idag
nu ska vi ta o såga ner cypressen för en kattunge har klättrat upp 2 gånger nu o hamnat på taket.
dessa exoter:):)
så nu får man säkra lite extra
den växer säkert ut igen.)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

Gokväll från ett soligt Göteborg. Denna dag har gått otroligt fort, jobb, handla tre par jeans med yngsta dottern (16½ år) och en ny kavaj till mej själv. Sen hem och kolla snickarnas arbete, det går framåt men allt tar ju sån tid men det kommer bli så bra.              Har precis avslutat en mycket god middag bestående av skinkstek, potatis, sås, grönsaker och hemgjort äppelmos.                                Har öppnat till katterna så de kan vara ute i trädgården och rasa av sej, de har rumsarrest på dagarna när snickarna är här då det är mycket öppna dörrar ut.

#10, så du har samma upplevelse som jag av exotic, de är underbara och överallt.

Annkis54
0

#11..ja..jag har samma upplevelse som dig
men jag kallar det inte för underbart:):):)
jag föredrar soffpotatisarna
men de har ju pääääääääääääääääls hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se