Fia har sprungit bort
Min katt Fia sprang ut när jagskulle gå in med hundarna,hon blev skrämd av en annan katt som var ute,nu är det över 1 dygn,hst letst med hjälp av goda vänner annoserat i dagstidning som kommer idag satt ut lappar rint polisen olika djurinrättningar,kan ni hjälpa mig me tips t.ex.hu katter fungerar just nu för henne-Lena
Hälsningar LENA
Nämen stackars… åh man blir ju helt förtvivlad när något sådant här händer…. Jag tycker du skall kolla i dörrens närhet finns den någon trappa eller något hon kan ha gömt sig under… de brukar inte gå så långt utan gömma sig precis där någonstans…
Detta har hänt mig en gång jag letade i skog å mark i ren förtvivlan men han hittades under altanen på huset…Peter fick bryta upp golvet för att få ut honom.. Jag var helt förstörd…å han var bara borta ett par timmar…
Å under den tiden hadde jag ringt polisen å allt…hahah jag kan skratta åt det nu men hjälp… hela min kropp kändes som den skulle gå i tusen bitar av oro…
Hoppas du hittar henne snart..
Kram Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Ja, som Marita skriver, så brukar de leta skrymslen nära hemmet…under altaner, under bodar m.m…
Vet inte riktigt hur du bor, men öppna ytterdörren ofta, för ligger hon någonstans i närheten, så kommer hon förr eller senare ta mod till sej och försöka ta sats till att komma in igen.
Det har hänt att mina har hoppat ut av misstag och blivit rädda då de väl varit ute, men de har alltid legat och tryckt under något kring gården. De kan ta sej in på de mest trånga och omöjliga ställen
Lycka till och hoppas att hon dyker upp snart.

LIDER MED DIG!!!!! Det där är en av ens värsta mardrömmar. 
Lite råd kommer här:
Kommer hon inte hem under dagen idag, så gå ut SENT ikväll, vid 23-tiden ca och ropa på henne, för när alla människor är inne och kanske t.o.m. gått och lagt sig är det tyst ute och du hörs bättre och hon vågar sig fram lättare.
En annan sak du bör göra är att ställa fram vatten och framför allt mat vid ytterdörren.
En tredje sak som är superbra att göra är att prata med alla grannar du bara kan komma på, be dem höra av sig om de ser henne.
Sätt upp stora färgstarka lappar i affärerna nära där du bor om hennes försvinnande och med ditt telefonnummer.
Sätt upp en maffig hittelön till den som kommer med sådant tips att hon hittas igen, det brukar locka den mest ointresserade att faktiskt engagera sig.
Håller verkligen alla tummar och tår att du hittar henne!!!
STYRKEKRAMAR till dig!!

Jo, en sak till: Ring alla veterinärer i närheten och berätta om din katt som försvunnit och be dem ringa direkt om hon dyker upp hos dem.
Kramar till dig!

Men Lena
De brukar komma tillbaka då de är innekatter, brukar inte gå så långt då de inget större stråk har invant
Hon kan ligga gömd då det är skrämmande komma ut så här
Vår Diva hade en förmåga smita, det va ett helsike få in henne pga hon va livrädd utanför huset
Gå ut ropa och prata gulligt, lyssna efetr ett tyst mjauande
/ Carina

Varm matlukt,t.ex kokt fisk (eller vad hon gillar mest)kan locka fram henne,eller skrammel med torrfoder.Gå ut sent på kvällen,som någon annan föreslagit och ta med mat,så hon känner lukten/hör skramlet.
Tack så mycket ni är så snälla.Lena
Hälsningar LENA
Usch, vad jobbigt!
Hoppas ni hittar henne snart! Kram Eva
Hur går det Lena har du hittat henne???
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Nej,va gör man,jag tror hon är överkörd eller skada o ligger någonstans,jag har gjort som alla sagt,har annons i vår dagstidning och på Blocket under efterlysning.Jag fattar inte va jag ska ta mig till tack snälla du för omtanken.Lena
Hälsningar LENA
Det tråkiga är att de kan bli stulna oxå… HOPPAS du hittar henne snart!!

Stackars dig Lena .Jag hoppas hon kommer tillrätta snart.Kram Sylvia

Ojojo gör så ont att höra stackars liten vilsen ute och stackars dig
Lycka till läste i godmorgon tråden att ni ska ut och spana
HÅLLER TUMME

Håller alla tummar och tassar för att du hittar henne välbehållen.

Hu går det?
Tänker på dig och din Fia och håller alla tummar och tår att hon snart kommer hem igen!!!!!
Vet du, katterna kan vara borta ganska länge och ändå till slut komma hem igen, så tappa inte hoppet!
STYRKEKRAMAR till dig!

Massor med styrkekramar till dig,,,,usch vad jag lider med dig. Hoppas hoppas att hon kommer hem snart.
Kram Tessan
jag håller tummarna för er Lena
Manbukten..hur gick för "din" katt??
Hittade de den??

Usch va nervöst och jobbigt för dig Lena
Håller verkligen tummarna hon dyker upp, att hon bara är osäker och inte vågar komma fram
Kvällen är det ju lugnare ute, om hon då är i närheten så kanske hon ropar tillbaka om du lockar
Har du ställt ut en transportbur med mat t henne på uteplatsen?
Hon kan ju krypa in där om hon råkar titta fram när du inte är i närheten
Kram!
Carina