Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 511 ggr
simzonites
0

Stamtavlor på hemsidan

Sitter med en hemsida åt en god vän, så jag vill lite ideér och tankar kring detta med stamtavlorna på hemsidan.
Ni som har stamtavlor på hemsidan, hur gör ni dessa, använder ni er av något färdigt program för just stamtavlor eller trixar ni själva på datorn? Vad tar ni med i stamtavlorna?

Det här har jag fått länk till tidigare: http://www.sitstay.com/dog/supplies/servlet/PedigreeGeneratorView?storeId=10001&catalogId=10001&langId=-1

/Lotta

/Lotta

Dolleminas
0

Vad gäller mina katter så gjorde jag en länk från Pawpeds… dvs när man trycker på ordet stamtavla så blir det en ny sida med denna från Pawpeds, hoppas du förstår min förklaring Glad

MonicaLagerquist
0

Jag har också direkt länk till Pawpeds.

Stolt ägare till tre La permer

Annkis54
0

kolla här hur min ser ut

http://www.annkriellas.se/stamtavlaAngel.htm

o längst ner på den sidan ligger länken till där jag gör dem

SitStay.com

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

manbukten
0

Godmorgon jag byggde också upp en stamtavla från sitstay.com för många år sedan. Eftersom jag html kodar min hemsida så kopierar jag idag klistrar in och fyller i nya namn.

Jag har med så mycket som möjligt födelsedatym, livslängd provtagningar jag fått tag i bilder. Gamla katter i sig tyder på friska katter. Minst en levnadtid upp till 10 år. Antal katter i kullen på föräldrar. Lite för  fertilitet och uteslutande av diskution a eller b blod 5 överlevande av 5 så finns inte det problemet i flera led. Döfödda är något annat eller lunginflammation pga svalt fostervatten. Skulle även vilja ha med en berättelse om resp. katt. det vore kul. jag vill att stamtavlan skall tala till både de som är intresserade av stamtavlor och sällskapköpare. Det bottnar sig i att jag har följt många av dessa katter själv genom åren och för att jag själv hade så mycket stamtavle froskning innna jag köpte in något. Stamtavlor talar om så mycket mer än ett namn

Den talar om hur gammel en katt har möjlighet att bli. om allt går bra.

Vad för åkommor som kan dyka upp om något går fel.

Eventuelle förlossnings komplikationer

Hur många ungar kan jag räkna med i kullarna

Temperament osv osv

Utifrån detta är det också lättare att veta vad man ska planera in i avlesarbetet kompletera med. Förbättra

Allt utgår från stamtavlan mer än den enskilda individen.

Friskhet och sundhet med look går före skönhet Sällskapskatter ska vara så enkla som möjligt att bli ägere till. Och det flesta köper är sällskaplköpare.

Det är mitt utgångsläge och delas inte med alla.

En bra sällskapskatt med avelskvalitet med framtida mål utställningkvalitet.

Det handlar om stamtavle intresse, men jag personligen blir misstänksam när stamtavlor saknas om jag inte kan dem själv. och det är halva nöjet för mig att gå till en hemsida. Läser mer stamtavlor än tittar  på bilder

Men det är min personliga åsikt och den har varit uppe på disktion förrut, med delade meningar

yadhayezibas
0

Jag har en helt vanlig enkel mall bara. Kolla min sida och hör av dig om du vill ha mallen. Glad