Svart päls
Jag vill bara fråga om råd; har idag badat Baby min svarta hona och när jag blåste henne reflekterade jag över hennes krage. Det kommer tjock ny päls men den är så grå, inte vita strån utan grå, mest en bit ner bakom öronen. ´
Inför utställning; vad gör man åt den? låter man den vara som den är? Hon är verkligen kolsvart i övrigt men just i kragen på de ställena är hon grå. När hon haft liknande på tassarna " mellan tårna" så har jag plockat bort det men jag kan ju inte plocka av henne kragen…..
Snälla kom med tips! 
/Lotta
/Lotta

Om det är en ung katt så är det naturligt med den gråa pälsen. Därför skulle jag låta den vara kvar.
/Ingela
Ja låt den vara .. oavsett om det är en ung eller gammal katt … plocka inte kragen av stackarn :)
Svintos krage kan oxå vara lite gråaktig även nu som vuxen .. pälsen är ju liksom mjukare i kragen oxå inte som den långa följasamma svarta pälsen på resten av kroppen utan mer "bommulsfluffig"
Ta en kik på Athelstones hemsida Miami som är på förstasidan .. kolla in vad svart han är!! MEN kragen är inte lika svart som ansiktet. Och snyggare svart katt kan man ju leta sig galen efter.
/Cattis
Precis som du skriver #2 så är den här pälsen lite mjukare än den på resten av kroppen. Det ser bara lite lustigt ut just nu för att hon håller på att få en tätare krage och den nya pälsen som kommer ser grå ut på vissa ställen.
Men hon får vara som hon är, så får vis vad de säger om henne. Ville som sagt bara höra mig för lite grann 
/Lotta
/Lotta
Hon är säkert kanon söt Lotta
hon var det iallafall sist jag såg henne.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#4 Tackar! Jo söt är hon alltid
men jag blev lite konfunderad över att pälsen var så väldigt grå på dessa ställen.
/Lotta
/Lotta
jag tror att det är väldigt vanligt att svarta katter är gråa både här o där:)