Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1475 ggr
Bart
2008-09-18 11:50
0

Homeopatmediciner

Jag har en sjuk katt som är opererad och behandlad enligt konstens alla regler för bla juvertumör.Vad jag undrar är om man kan "komplettera" med homeopatmediciner och i såfall vad och hur får jag tag i tag i det?Har många frågor och funderingar ikring detta och jag vet ju att vissa av er här ger era katter sånt.Skulle vara tacksam för all hjälp!

simzonites
2008-09-18 12:09
0

Självklart kan man komplettera med homeopatisk behandling.Skrattande Homeopati stärker livskraften hos individen och hjälper kroppen att läka sig själv. En juvertumör måste naturligtvis opereras bort av veterinär men man kan behandla med till exempel Arnica efter operationen för att ge smärtlindring, påskynda läkning och minska svullnad osv.

Vad just din katt behöver för homeopatmedel beror på symtom och personlighet hos den, med klassisk homeopati behandlar man varje individ individuellt - och djurägarens svar är väldigt viktiga för att ge en så komplett bild av djuret som möjligt.

Jag rekommenderar att du tar kontakt med en utbildad djurhomeopat, du kan se om det finns någon i dina hemtrakter på RKDH's hemsida under diplomerade djurhomeopater. Men flera av oss tar även fall på distans, via telefon och mail.

Du är välkommen att kontakta mig på min vanliga mail: lotta.franzen@offsides.se om du vill veta mer.

Genom mig kan man köpa till exempel förlossningskit med medel som är bra att ha till hands i samband med förlossning.

Jobbar också på att sätta ihop ett litet husapotek med medel som är bra att ha hemma vid skador och dylikt. Tror ni det finns intresse för det?

Man kan som privatperson köpa homeopatmedel från till exempel DCG men då bör man veta vad och hur man ska ge. Det är en trygghet att ta hjälp av en utbildad homeopat.

Hoppas jag har gett dig lite svar, annars är det bara att fråga på Skrattande

/Lotta

/Lotta

Annkis54
2008-09-18 12:44
0

hos mig finns det STORT intresse för ett husapotek av homeopatmediciner.
även förlossningskitet
jag har en del men vissa saker tror jag fattas
men Lotta…starta en egen tråd om detta ifall du funderar på att fixa till nåt
annars så kanske många missar detta:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annika1963
2008-09-18 16:53
0

Homeopat medel har jag provat till mig själv och en del katter med mycket gott resultat.Intresse finns här oxå.

/Annika

simzonites
2008-09-18 18:12
0

Då återkommer jag med en annan tråd om det när jag har lite mer tid. Idag står det kattbad på schemat inför nästa helgs utställning i Svenljunga. Rub

/Lotta

/Lotta

Kittentotts
2008-09-20 13:29
0

Jag skulle hemskt gärna vilja ha Husapotek också

Och gärna ett nytt förlossningskit också, här har vi haft sto rnytta av dessa medel

Mvh Carina