Utställning Göteborg 13/9-08
Knappt så man fattar det men ännu en gång så blev min Samuel BIS, så lycklig över detta är jag och hans uppfödare, han blev dessutom Champion idag.
Tack alla goa männskor för gratulationerna och ert trevliga sällskap på utställningen, vi ses imorgon igen många av oss.
BIS Vuxen Hane: Qwintus Samuel
BIS Vuxen Hona: Chak-Mool's Inez La Inmaculada + BOB
BIS Junior Brusvehagen Almost Unreal
BIS 3-6 Pirayas Suger Ray
BIS Kastrat Hane: Li Tai Pu's Zirkolloy
BIS Kastrat Hona: Athelstones Unbeliviable

Grattis Annika till Samuels BIS och Champion titel. Förstår att du är jätteglad.
Grattis alla ni andra som ställt ut och det gått bra för. Hoppas ni haft en trevlig dag.
Lycka till imorgon med // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Är precis hemkommen från utställningen i Göteborg, min första, som besökare. Väldigt trevlig lokal, luftig miljö, många trevliga människor och många, många fina katter. Det var väldigt roligt att se så många olika raser på samma ställe och det var en positiv upplevelse på det stora hela.
Något som däremot chockade mig totalt, var hur man, som egenskap av uppfödare, kan vara så totalt ointresserad av sin lille kattunge att man lämnar den i sin bur utan tillsyn mestadels av tiden och utan mat och vatten. Det var många som reagerade på detta och jag lovar att det var fruktansvärt att höra den lille stackarens "mjauande" så ynkligt och VÄLDIGT högt nästintill hela dagen, förutom ett par timmar då den somnat av utmattning. Hans frenetiska försök att ta sig ur buren var hjärtskärande. Det var dessutom en väldigt ung katt, nästan precis fyllda 12 veckor och kanske precis separerad från sin mamma. Hur kan man vara så grym att man då lämnar den utan tillsyn och inte bryr sig om att vara hos den när den är i en sådan främmande miljö är så totalt obegripligt för mig som djurvän. Hoppas den som gjorde detta känner sig träffad och tänker på detta i fortsättningen. Jag skulle ALDRIG vilja köpa en kattunge från en sådan uppfödare. Hur ska en katts psyke bli efter flera sådana behandlingar? Det är inget annat än rent djurplågeri. Jag hoppas att denna uppfödare fick sig en tillsägelse så det slipper hända fler gånger.
#2, får verkligen hålla med dej om att det var en mycket trevlig lokal mm men det andra lät ju mindre trevligt.
Hoppas verkligen att folk säger till arrangörer eller frågar kattägaren om man upptäcker något som inte verkar vara som det borde, de brukar vara snabba på att agera. Var det bland perser/exoticen? Var där den mesta tiden men hörde inget där.
Jag trodde alla hade mat o vatten i sina burar även om min katt inte äter förrän han kommer hem men det finns alltid det ifall de skulle vilja :-), jag trodde faktiskt att det skulle vara så..
#1, tack Karin
Stort grattis #Guardians…din Samuel är verkligen ursnygg
#2..det du berättar låter hemskt
jag aldrig sett eller hört nåt sånt på nån utställning som jag har varit på…som tur är
Tack Annki, tala om att man fått en nytändning för utställning, satt preci och kollade in om jag hinner med några ytterligare än de jag anmält till innan året är slut 

JÄTTEGRATTIS till tre BIS på raken!!!!!!!!!
Inte illa!
Hoppas få se honom på någon utställning i framtiden!
Kram
Lisa L S*Amors Troll

Aha nu vet jag vem du är Guardians! Supergrattis till BIS på din vackra katt med ett mönster som kan göra vem som helst gröna av avund!!!! Det var jag som kom fram och pratade en liten stund när ni höll till på Emma's trimbord. Hade ljusblå skjorta på mig.

Stort grattis till dig, o fortsatt lycka till på kommande utställningar :)
//Tessan

Massor av grattis Annika och Samuel och lycka till idag !!!! Han är ju så otroligt fin.
kram Lena
Lena W
Betty Back`s Exotics
STORT GRATTIS TILL STRÅLANDE RESULTAT!!!!

Grattis till alla vinnarna.
#2 Fy så fruktansvärd berättelse. Stackar liten

Tack Annika för en jättetrevlig helg. Åter igen ett supergrattis till "stallkattens" BIS.
Angående katten som det talas om in inlägg #2 tror jag mig veta vad det var för katt. Och jag kan tala om att denna katt snackade även om uppfödare/ägaren bar på den. Allra helst skulle katten velat springa runt och leka i den stora lokalen, inte sitta i en bur. Att den inte hade mat och vatten berodde enl uppfödare/ägera på att det första katten gjorde på morgonen var att vända upp och ner på buren med resultat att mat och vatten hamnade i toalådan. Att katten knappt var fyllda 12 veckor är inte heller korrekt eftersom en sådan liten katt inte har tillträde till utställningen. Utan kattungen var 3 månader och en vecka.
OBS. Detta är inget försvar för det som hänt utan en förklaring.
/Ingela
Tack alla, vilken utställning, vilken organisation, helt otroligt, nu har jag ju bara varit på två utställningshelger i SVERAK men jag är så förvånad över hur allt flyter på, en stor eloge till dessa klubbar och funktionärer.
Idag blev han nominerad också, jättekul och jag är fortfarande lika förvånad, tyvärr hann jag inte skriva ner allt men hoppas någon annan hann med det, på min näthinna finns kvar en helt ljuvlig perserkattunge från Athelstones som var så vacker så det går inte beskriva med ord och hon tog välförtjänt hem hela utställningen och blev BOB.
Tack alla, ingen nämnd ingen glömd för en otroligt trevlig helg och vi ses väl snart igen.
Annica

Grattis alla ni som ställt i Göteborg och fått fina resultat
Håller med om att det inte ser bra ut då en kattunge sitter ensam och skriker på det viset
…är ju hjärteknipande för vem som helst. Men som sagt…ser man något som inte känns bra, så kan vem som helst tala med informationen/arrangörerna så kan de ofta lösa situationerna till slut. Jag har själv aldrig varit med om liknande heller och hoppas att jag slipper det också.

Mina icke perser *ler* resultat från utställningen:
SW´07 Feztiz: Får nu kalla sig SW´07 Feztiz DSM. Då det har gått två år från första panelresultatet. Hon blev BIS både lördag och söndag. Och har nu tagit 24 raka 1 placeringar och panelresultat BIS/BOX. Är hur stolt som helst över min lilla husis hona=)
Min skogis hane får nu kalla sig: CH S*SillyZones Maybe I´m a Leo efter ha blivit Champion i lördags. Han blev ex2 på söndagen mot en hane som var ett år äldre. Så det var inte så konstigt.
Det var mycket trevligt folk på uställningen=) Det enda jag igentligen kan klaga på att huskatterna ännu inte tas som "riktiga" katter. Men det finns fler än denna klubben som tycker det, tyvärr.
*kram* från oss
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z